Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حال آنکه ما می‌گوییم؛ دین در ما «همیت» و «غیرت» ایجاد می‌کند که در قبال وقایع پیرامونی کنش و واکش معقول و مفطور بفطرت پاک را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. هیچ انسان غیرتمند مومن و مدینی در جهان پیدا نمی‌شود که تحولات و عوامل موثر پیرامونی‌اش او را برنیانگیزد  بنابراین نظریه مارکس در تعارض با نظریه «غیرت دینی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*چگونه دین حالت تخدیری دارد؟
البته مارکس با دیدن رفتار برخی از اصحاب ادیان به این نتیجه رسیده است و از مبانی دین اسلام و مکبت تشیع کاملا ناآگاه و جاهل بوده است و الا کافی بود که با مروری بر زندگی پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام خود به بطلان تئورش اقرار می‌کرد.

*منشاء تئوری مارکس
1.رفتار برخی از حاکمان مدعی دین بوده که جامعه را عقب نگهداشته و با ظالمان سر سازش داشته‌اند

2.عدم خیزش برخی از کشورها و مردم مذهبی آن در برابر حکمرانان ظالم

3.رفتار برخی از عالمان و نخبگان مذهبی در مقابل حاکمان فاسد

4.رفتار برخی از عالمان دینی در افراط نسبت به آخرت‌گرایی و زهدورزی و فراغت از امور اجتماعی بیانی از علامه مطهری در این باب به این شکل که دین می‎آید و به مردمی که می‎خواهند قیام کنند، می‎گوید: شما ناراحت نباشید خدا و قیامتی وجود دارد که در آن‎جا خداوند به حساب ظالمان رسیدگی می‎کند و آنان را در آتش می‎سوزاند.

شهید مطهری می‎فرماید:... (در این صورت) باید فرض کنیم که طبقه دیندار جاهل هم هست چون اگر جاهل نباشد زیر بار این جور تعلیمات نمی‌­رود... و طبقة حاکم از جهل توده استفاده کرده و دین را اختراع کرده است."[همان]

5.تحریف در معارف در عقیده به قضاء و قدر
شهید مطهری می‎گوید: اینها می گویند این قضا و قدر الهی است که شما چنین عقب مانده و ستم دیده باشید بهشت کافر در این دنیا است و بهشت مؤمنین در آخرت است و خدا چنین خواسته است و... آن‎گاه دین برای طبقة محکوم چگونه است؟

اوّلا: مایة تسلی است، به آنها می‎گویند هر چه در این‎جا از دست دادی در دنیای دیگر به دست می‎آوری، غصّه نخور... در این صورت همه ی (این حرف‎ها که دین می‎گوید) برای این (است) که انقلاب نکن. پس باید تمام تعلیمات دینی در جهت تسلیم و تمکین و تسکین باشد (حتی احکام آن).

اگر قضا و قدر است برای این است که بگویند آقا فایده ندار، مگر با قضا و قدر می‎شود جنگید؟ اگر برای احساس مغبونیّت است می‎گویند جبران در عالم آخرت وجود دارد...[مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج3، ص577.]

۶.کج فهمی برخی از خواص در خصوص حکومت در عصر غیبت

۷.نگاه مادی مارکس به جهان و آفرینش که آنرا تصادفی، بی‌هدف و بدون خالق می‌داند.

اساس خطای مارکس این است که معارف را ائدئولوژی و متاثر از جامعه می‌داند و خدا را زائیده ذهن بشر می‌داند از این رو رابطه طبیعت و آفرینش را رابطه خالق و مخلوق تعریف نمی‌کند و معتقد است خالقی مخلوق را خلق نکرده است بلکه این مخلوق است که خالق را آفریده است به دیگر بیان بشر خدا را به وجود آورده است.

مارکس خدا مخلوق ذهنی بشر می‌داند، برخلاف استادش (هگل) که رابطه هستی را رابطه خالق با مخلوق می‌داند. مارکس در مقدمه سرمایه می‌گوید: «... از نظر هگل فرایند اندیشه که وى حتى تحت عنوان پندار به آن موجودیتى مستقل می‌‏دهد خالق و آفریدگار واقعیت است... از نظر من، بر عکس، پندار چیزى جز انتقال و برگردان جهان مادى در مغز بشر نیست‏» (پیتر، آندره; مارکس و مارکسیسم; ص ۲۴ و کاپلستون، فردریک; تاریخ فلسفه، ج ۷، ص ۳۰۷. )

مع‌الاسف بخشی از جامعه روشنفکری در آن ایام تحت تاثیر اندیشه مادیگرایانه مارکسیسم و ماتریالیسم هرگونه حرکت و قیامی را بر نمی‌تابید و و دین را به سکون و رکون متهم می‌کرد و دین را فاقد توان تغییر و تحول می‌دانست اما سال‌های مبارزه و نهضت امام خمینی رضوان‌الله به عمر مارکسیسم و ماتریالیسم را پایان بخشید و جریان نخبگانی حوزه و دانشگاه به تبری از القایات اندیشه مارکسیسم پرداختند که البته نقش علامه مطهری در این نهصت تبیینی نقش ممتازی بود.

????انقلاب اسلامی برایند غیرت دینی و بطلان نطریه مارکس
آموزه‌های معارف اسلامی مشحون از مبارزه و جهاد علیه ظلم و استبداد، فساد و تبعیض است و صدالبته ادعای کارل مارکس که مدعی بود «دین افیون توده‌هاست» با معارف الهی اسلام سازگار نیست.

زیرا دین اسلام ، انسان ساز و نقش آن پرورش غیرت در انسان است.

برخلاف کارل مارکس، انسان در ساحت دین، نمی‌تواند جور جائر و ظلم ظالم را ببیند و تاب آورد و این همان ساحت غیرت دینی است در حکومت چپاولگر پهلوی ظلم، تبعیض و فساد به اوج رسیده بود یک مرجع دینی به قیام علیه حاکمیت استبداد فریاد زد و ناآرام و بی‌قرار بود.

ما در دهه ۴۰ و ۵۰ در ایران استبداد زده شاهد غیرت دینی شگفت‌آور بودیم که قیام علیه پهلوی از حوزه‌های علمیه مرکز ترویج مبانی دینی آغاز و در محافل دینی قوام یافت.

رهبر دینی، مکتب اسلام و مردم متدین سه عامل برجسته مبارزه و نهضت اسلامی علیه استبداد شاهنشاهی بود.بنابراین بطلان نظریه مارکس و پیروانش از این منظر پرواضح است.فتامل.

====================

حجت‌الاسلام احمدضا احمدی

====================

انتهای پیام/۲۳۰۷/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رفتار برخی غیرت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد رضا رادان شامگاه سه‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام علی خاتمی امام جمعه زنجان اظهار کرد: چهره زنجان در ذهن من چهره‌ای است که شهدا و رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس ساختند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: چهره شهدا و رزمندگان زنجان در دفاع مقدس برجسته و ممتاز است و یاد و نام شهدای این استان و ایثارگری‌های آنان همواره ماندگار خواهد بود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی پس از استقبال محسن افشارچی استاندار زنجان و سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان زنجان با امام جمعه زنجان دیدار کرد.

کد خبر 6063174

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند
  • مطهری: همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم