Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:24:04 GMT

مانع تراشی جدید واشنگتن در مسیر مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۵۲۸۹

مانع تراشی جدید واشنگتن در مسیر مذاکرات وین

به گزارش ایرنا، رابرات مالی سرپرست هیات آمریکایی حاضر در وین به تازگی در مصاحبه ای با رویترز، با تعیین یک پیش غیرمرتبط باروند گفت و گوها، از یکی دیگر از رفتارهای غیرسازنده واشنگتن درمسیر گفت وگوها پرده برداشت.

او درتازه ترین موضع گیری واشنگتن درقبال مذاکرات وین، با گره زدن موضوع مذاکرات به مسائل غیرمرتبط، ادعا کرده است که شکل گیری توافق در این گفت و گوها بدون آزادی زندانیان آمریکایی در ایران بعید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد واشنگتن به دنبال آن است تا با طرح بهانه های گوناگون، راه را برای دستیابی به توافق در وین دشوار سازد.

اتخاذ چنین رویکردهای غیرسازنده و غیر مرتبط با روند گفت و گوها که در تناقض آشکار با سیاست های قبلی واشنگتن مبنی بر تاکید بر تسریع درروند حصول توافق با استفاده از تعیین ضرب الاجل های ساختگی برای مذاکرات است؛ واشنگتن از یک سو سخن از ضرب الاجل وتسریع درروند گفت و گوها و حصول توافق حرف می زند و از دیگر سو، با مطرح کردن پیش شرط های تازه که عملا کارشکنی در مسیر گفت و گوهاست، مانع از سرعت گرفتن روند رسیدن به توافق می شود.

رابرت مالی البته در گفت وگو با رویترز اذعان کرده است که موضوع زندانیان "جدا" ازمسئله مذاکرات هسته ای است . او درعین حال ادعا کرده که موضوع زندانیان، شرطی برای رسیدن به توافق است.

رویترز به  نقل از این دیپلمات آمریکایی نوشته است: در شرایطی که ما بطور غیرمستقیم با ایران درباره موضوع هسته ای درحال گفت وگو هستیم، به همین ترتیب، مذاکرات غیرمستقیم با آنها(ایران) برای آزادی زندانیان آمریکایی در حال انجام است.

در مصاحبه رابرت  مالی با رویترز، "بَری روزِن" دیپلمات 77 ساله آمریکایی و ازاعضای آخرین تیم دیپلمات های حاضر در لانه جاسوسی آمریکا در تهران نیز حضورداشت.

این دیپلمات پیشین امریکایی چند روز پیش در اقدامی نمایشی اعلام کرده بود که قصد دارد درمقابل هتل کوبورگ وین محل مذکرات ایران وگروه 1+4 دست به اعتصاب غذا بزند، دیروز در مصاحبه مشترک با رویترز ازتصمیم خود برای پایان دادن به اعتصاب غذا سخن گفت.

برچسب‌ها برجام وین رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پروندهٔ خبری مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام وین رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برجام وین رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت و گوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید

سرمربی پرطرفدار پرتغالی ملاقات بی‌نتیجه‌ای با سران وست هم داشت

طرفداری | روبن آموریم این روزها به پرطرفدارترین سرمربی فوتبال اروپا تبدیل شده و چندین تیم به خصوص در لیگ برتر مایل به استخدام این سرمربی خوش‌فکر اسپورتینگ هستند.

پس از توقف تماس‌های روبن آموریم و لیورپول، شب گذشته آموریم پس از سفر به لندن با وست هم وارد مذاکره شد. فابریتزیو رومانو گزارش داده پس از برگزاری دور اول مذاکرات، به‌نظر نمی‌رسد این سرمربی 38 ساله پرتغالی هدایت وست هم را برعهده گیرد چرا که نتایج این ملاقات در لندن، باب میل طرفین نبود. از طرفی مکالمه‌ای با لیورپول نیز از هفته گذشته برقرار نشده و آموریم هنوز در حال ارزیابی گزینه‌های پرشمار خود است.

چرا مذاکره لیورپول و آموریم متوقف شد؟

پدرو سپولودا، خبرنگار پرتغالی نیز ادعایی جالب در خصوص دلیل توقف مذاکرات میان لیورپول و روبن آموریم مطرح کرده است. او می‌گوید سرمربی اسپورتینگ برای عقد قرارداد سه ساله با لیورپول، دستمزد سالانه 10 میلیون پوندی همراه با پاداش درخواست کرد اما مبلغ پیشنهادی لیورپول، بسیار کمتر بوده است. یکی از دلایل توقف مذاکرات با وست هم نیز همین موضوع بوده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا