Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بازار میوه و تره‌بار استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج همواره دچار آشفتگی و بی‌نظمی بوده که در این بین مردم متحمل بیشترین ضرر شده‌اند.

در سالهای اخیر بازار میوه در دست افراد خاص بوده و مهم تر از همه اینکه مرکز یک استان میدان میوه و تره بار نداشته است و از سوی دیگر می بایست به تعداد پرشمار وانت‌های دوره‌گرد فروشنده میوه اشاره کرد که شاید چنین وضعیتی در کل کشور منحصر به فرد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال پس از گذشت بیش از نیم قرن از عمر شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد میدان میوه و تره بار در این شهر راه اندازی شده که بعد از راه اندازی حاشیه‌هایی را نیز به دنبال داشته است.

برخی از مافیای میوه در این شهر سخن می‌گویند که به دلیل از دست رفتن منافع خودشان اکنون به جان میدان میوه و تره بار افتاده‌اند و به هر دری می زنند که آن را تعطیل کنند.

اما در این بین برخی منتقدین چنین می‌گویند؛ اول این که میوه در میدان میوه یاسوج بی‌کیفیت بوده و دوم این که قیمت آن بسیار نزدیک به قیمت میوه در میوه فروشی‌ها و همچنین وانت‌های سیار است.

برخی  هم مانند «هدایت الله امیری» عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به عملکرد میدان میوه و تره بار از منظر دیگر انتقاد دارند.

در همین خصوص عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه می‌دانیم که میدان میوه یکی از ضروریات هر شهر و به ویژه مرکز استان است اظهار کرد: اما عملکرد این چند مدت اخیر آقایان سرمایه‌گذار میدان‌میوه جای بحث دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: در یک اقدام نادرست در چند نقطه از شهر یاسوج غرفه راه اندازی کرده‌اند و استدلال دارند که در مسیر فعالیت میدان میوه عده‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند بنابراین باید در چند نقطه از شهر یاسوج غرفه راه اندازی شود.

هدایت امیری با انتقاد شدید از راه اندازی غرفه میدان میوه در شلوغ ترین و حساس ترین نقاط شهر از جمله در میدان جهاد شهر یاسوج تصریح کرد: شهر ما تا این اندازه بی در و پیکر شده که در ورودی آن با نام پایتخت طبیعت و در مکانی پر تردد و پر رفت و آمد و با ترافیک بالا غرفه راه اندازی می‌کنند تا مشکل رفت و آمد ایجاد شود.

وی گفت: در کجای ایران دیده اید که ورودی یک شهر غرفه بزرگ برای فروش میوه برپا شود و چنین چهره شهر را زشت تر از قبل کنیم.

این عضو شورا با بیان اینکه سرمایه گذار میدان میوه اگر راست می‌گوید غرفه خود را در مناطقی مثل شرف آباد؛ دولت آباد، اکبرآباد، یا سروک و در محله‌ها برپا کند یادآور شد: چرا باید برای رسیدن به منافع خود در شلوغترین جای مرکز استان این کار را انجام می‌دهند به فلکه جهاد نگاه کنید آیا آنجا محل برپایی غرفه ۴۰ متری در پیاده‌رو است؟ مگر این شهر قانون ندارد؟.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: تبصره ۱ ذیل بند ۲ ماده ۵۵ می گوید شهرداری مکلف است از ایجاد هرگونه سد معبری جلوگیری کند.

وی همچنین به کیفیت و قیمت میوه در میدان میوه اشاره کرد و گفت: به کیفیت میوه آن‌ها توجه کنید قیمت ها را نیز مورد بررسی قرار دهید تا ببینید که اولاً میوه آن کیفیت پایینی دارد و دوم اینکه تفاوت قیمت با میوه فروشان و وانت های میوه فروش چقدر است همچنین قیمت میوه در میدان میوه یاسوج با قیمت میوه در میدان میوه شیراز را با هم مقایسه کنید تا به عمق موضوع بیشتر پی ببرید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز عضو شورای اسلامی شهر یاسوج میدان میوه و تره بار میوه در میدان میوه قیمت میوه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، با هدف خدمت رسانی مطلوب به مردم و به همت سازمان مدیریت میادین و سازمان تعاون روستایی، با عرضه مستقیم پیاز در میادین و بازارهای میوه و تره بار زمینه کاهش قیمت این محصول اساسی در میادین و بازارها و به طبع در سطح شهر فراهم شده است.

در حال حاضر قیمت پیاز به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت این محصول در میادین و بازارهای میوه و تره بار ۲۵ درصد کاهش یافته و اختلاف قیمت ۵۰ درصدی با میانگین قیمت سطح شهر دارد.

کد خبر 6085080

دیگر خبرها

  • جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • سایت پاویون ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راه‌اندازی شد
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت میوه در میادین تره بار