Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:52:36 GMT

حال و هوای سنگاپور از دهه 50 تا 80 میلادی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۵۷۱۰

«سنگاپور / Singapore» دولت-شهری در مجمع‌الجزایر مالایی به پایتختی شهر سنگاپور است و و کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی مرز آبی دارد. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در ریزشگاه رودخانه سنگاپور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگاپور از سال 1824 تا 1963 میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال 1924 سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال شد و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند. وینستون چرچیل این رخداد را «بدترین فاجعه و بزرگترین تسلیم در تاریخ بریتانیا» نامید. سنگاپور پس از پایان جنگ در سال 1945 میلادی دوباره توسط نیروهای بریتانیایی اشغال شد. هجده سال بعد در سال 1963 سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد. این کشور در نهایت دو سال بعد در سال 1965 از مالزی جدا شد و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت. امروزه این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، یکی از مراکز بزرگ داد و ستد کالا در جهان است و از زمان استقلال در سال 1965، به یکی از کشورهای پررونق جهان تبدیل شده و اکنون یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. حال و هوای سنگاپور از ابتدای دهه 1950 تا انتهای دهه 1980 میلادی را در تابناک تماشا می‌کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه وقایع اتفاقیه تاریخ ویدیو سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان

ثبت درآمد یک میلیارد دلاری باکس آفیس عربستان بعد از بازگشایی مجدد سینماها در سال ۲۰۱۸ میلادی بیانگر این نکته است که صنعت فیلم این کشور آماده رشدی قابل توجه است. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ رشد و رونق تولید فیلم در استودیوهای فیلمسازی عربستان همراه با افتتاح سینماهای پیشرفته در این کشور همراه با ثبت درآمد یک میلیارد دلاری هنر هفتم از سال 2018 میلادی بیانگر این نکته است که صنعت فیلمسازی عربستان درحال پوست اندازی و حرکت به سمت رشدی قابل ملاحظه است.

در این زمینه انتشار آمارهای رسمی  کمیسیون فیلم عربستان سعودی (SFC) از سینماها، استودیوها، برگزاری جشنواره‌های سینمایی حکایت از این روند دارد که روند روبه رشد مخاطبان هنر هفتم در این کشور روبه رشد است و ارقامی که برای درآمد صنعت در سال گذشته میلادی به دست آمده نیز تاکیدی برهمین نکته است که سینمای عربستان همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

آمار منتشر شده از سوی کمیسیون فیلم عربستان نشان می‌دهد سال گذشته میلادی در این کشور 443 فیلم در سینماهای سراسر کشور اکران شده و این تعداد فیلم 17.4 میلیون نفر مخاطب به خود دیده است که با یک برآورد ابتدایی تعداد مخاطبان سینماهای عربستان نسبت به یک سال قبل‌تر یعنی در سال 2022 شاهد رشد حدود 20 درصدی بوده است.

چند خبر از سینمای جهان؛ از اظهارنظر قابل‌تأمل «آنجلینا جولی» تا سرمایه‌گذاری خاص عربستان

این درحالی است که درآمد گیشه‌های سال قبل عربستان براساس آمارهای رسمی از  240 میلیون دلار فراتر رفته و اکنون عربستان در جایگاه پانزدهم رده بندی جهانی باکس آفیس قرار گرفته است.

از سوی دیگر بررسی هرم جمعیتی این کشورنشان می‌دهد بیش از 50 درصد جمعیت زیر 25 سال عربستان علاقمند به هنر هفتم هستند و فیلم‌های اکشن هالیوودی در صدر انتخاب این گروه سنی برای نشستن روی صندلی سینماهای کشورشان است و در پی آن کمدی‌های مصری مخاطب قابل توجهی دارد.

در همین حال آنطور که آمارهای رسمی از زیرساخت‌های سینمایی عربستان حکایت دارد تا اکتبر سال گذشته میلادی مجموعاً هفت اپراتور سینمایی، 69 سالن سینما، 623 صفحه نمایش و 65000 صندلی در این کشور وجود دارد که براساس جمعیت عربستان یاد شده  متوسط به 1.7 صفحه نمایش و 176 صندلی برای هر 100000 نفر تقسیم می شود و همین آمارها نشان می‌دهد سرعت رشد زیرساخت‌های سینمایی عربستان در دو بخش صفحه نمایش و صندلی تا تاریخ یاد شده چیزی حدود 19 درصد بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری