Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@23:41:49 GMT

جزییات حریق در مسافرخانه میدان راه آهن

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۶۲۲۴

جزییات حریق در مسافرخانه میدان راه آهن

تین نیوز

سید جلال ملکی درباره حادثه آتش سوزی در یک مسافرخانه در میدان راه آهن تهران گفت: ساعت ٨:۵۵ روز جاری یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی-تجمعی در خیابان شوش غربی، نزدیک میدان راه آهن به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: عوامل شهرداری، اورژانس و پلیس راهور نیز در محل حضور داشتند و آتش نشانان نیز در حداقل زمان به محل رسیدند. حادثه در یک مسافر خانه که یک طبقه همکف و دو طبقه دیگر نیز داشت رخ داده بود. به گفته مالکان ساختمان حدود ۵٠ یا ۶٠ اتاق داشت که در طبقات بالا حدود ١۵ اتاق کاملا شعله ور بود. آتش به سقف های شیروانی بالای ساختمان سرایت کرده و از پنجره ها نیز به بیرون می زد. حدود ٣٠ نفر در محل حضور داشتند.

ملکی با اشاره به شدت بالای حرارت گفت: بخش زیادی از دیوار و راه پله ها تخریب شده بود، با این وجود آتش نشانان به سختی عملیات را آغاز کردند و در حرارت زیاد از طریق نردبان و نفوذ به ساختمان آتش را تحت کنترل خود درآوردند. آتش نشانان چندین نفر را نیز از طریق نردبان هیدرولیکی و برخی از طریق راه پله ها از محل خارج کردند. بیش از ٢٠ نفر به سلامت از محل خارج شدند. 

وی افزود: متاسفانه یک نفر که در همان لحظات اولیه در دود و شعله گرفتار شده بود جان خود را از دست داده است. او مردی تقریبا ۵٠ ساله بود. یک نفر نیز دچار سوختگی شدید شده بود که او نیز به مراکز درمانی منتقل شد.

ملکی اظهار کرد: آتش خاموش شده و نیروها در حال لکه گیری محل هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خودرو پلیس راهور مراکز درمانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران میدان راه آهن تهران آتش سوزی در میدان راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، این ساختمان که در پاییز ۱۶۲۴ به عنوان یک مرکز تجارت کالا افتتاح شد و تا سال ۱۹۷۴ خانه بورس اوراق بهادار پایتخت دانمارک بود، روز سه‌شنبه آتش گرفت و مناره نمادین دم اژدها آن در عرض چند ساعت فرو ریخت.

یاکوب انگل اشمیت، وزیر فرهنگ دانمارک در پستی در X نوشت: ۴۰۰ سال میراث فرهنگی دانمارک در آتش است.

علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. این ساختمان با داربست و روکش فلزی برای بازسازی قبل از جشن‌های ۴۰۰ سالگی آن پوشانده شده بود.

آتش سوزی بعد از ظهر سه شنبه هنوز خاموش نشده و آتش نشانان برای مهار آتش از بندر کپنهاگ آب برمی دارند. آتش نشانان گفتند که انتظار دارند عملیات تا شب طول بکشد که تا حد زیادی به دلیل مقدار زیاد چوب استفاده شده در ساختمان است.

این ساختمان که ساختنش بیش از دو دهه طول کشید و در سال ۱۶۴۰ تکمیل شد، در مجاورت کاخ کریستینزبورگ، خانه پارلمان دانمارک و دفتر نخست وزیری قرار دارد.

این ساختمان بورس که در اسکله کپنهاگ واقع شده است، در ابتدا پس از ساخت به دستور پادشاه کریستین چهارم برای کمک به توسعه تجارت در کشورهای اسکاندیناوی پس از دو جنگ بزرگ با اتحادیه هانسی، خانه ده‌ها غرفه بازار بوده است.

در قرن نوزدهم به خانه بورس اوراق بهادار تبدیل شد. این ساختمان که به سبک رنسانس هلندی ساخته شده است متعلق به اتاق بازرگانی دانمارک است و به عنوان محل برگزاری کنفرانس استفاده می‌شود.

کد خبر 6080164

دیگر خبرها

  • جزییات حریق کانکس در پایانه شرق تهران
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • جزییات فوت یک فرد در ساختمان وزرا از زبان سرهنگ راستی+فیلم
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • ببینید | حریق گسترده در ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله در دانمارک
  • حریق گسترده انبار کالا در میدان مهارت + فیلم
  • (ویدیو) جزییات حریق گسترده در ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله