Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: انتطار شعله ور شدن اُمیکرون در آینده ای نه چندان دور را داشته باشید.

حمیدرضا رشیدی نژاد پیش از ظهر امروز پنجم بهمن‌ماه در ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با تشریح وضعیت کرونایی استان های همجوار گفت: مریض های سرپایی هفته قبل نسبت به هفته ماقبل حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است ضمن آن‌که مثبت شدن تست های تشخیصی کرونا ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است بنابراین زنگ خطر برای همه ما به صدا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان خود را برای سناریوی نسبتا شدید آماده کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آمار بیماران کرونایی در استان اظهار کرد: تا شب گذشته ۲۶۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که تست تشخیصی کرونای ۹۰ نفر آنها مثبت است و ۴۰ نفر آنها در ICU و ۱۵ نفر نیز تحت ونتیلاتور هستند اما با توجه به افزایش بیماران سرپایی، احتمالا دو هفته آینده پیامدهای آن را خواهیم دید.

وی به تشریح روند اوج گیری اُمیکرون در نیا عنوان کرد: روند اوج گیری بیماری اُمیکرون در سطح دنیا یک دفعه ای و آسانسوری است به طوری که با شیب کمی شروع می شود و ناگهان افزایش پیدا می کند.

رشیدی نژاد با بیان اینکه دست همه را می بوسم تا در ادامه راه را همچنان گذشته ما را همراهی کنند، تصریح کرد: خانه به خانه در حاشیه ها مراجعه می کنیم و برای تزریق واکسن ترغیب می کنیم.

وی واکسیناسیون در ابتلا، شدت و وخامت بیماری را موثر دانست و گفت: در حال حاضر از جمعیت گروه هدف ۱۸ درصد آنها نوبت سوم، ۸۴ درصد دز اول و ۷۵ درصد نوبت دوم واکسن کرونا تزریق کرده اند و به لحاظ آماری دانشگاه های علوم پزشکی کرمان و رفسنجان بیشترین تزریق واکسن داشته اند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ۶۶ درصد اتباع بیگانگان نیز واکسینه شده اند باتوجه به اینکه این افراد ۱۱ درصد جمعیت استان را در بر دارند.

وی با اشاره به وقوع سیل در جنوب استان کرمان و مشکلات بهداشتی که در پی داشته اظهار کرد: در جنوب استان به بهداشت محیط و مسائل آب آشامیدنی آنها باید توجه شود و با شیوع هر بیماری ممکن روند شیوع و درمان بیماری کرونا را تحت شعاع قرار دهد، زیرا بیماران دیگر تخت های بیمارستان ها را اشغال می کنند و ما را دچار چالش می کنند.

رشیدی‌نژاد افزود: تیم های پزشکی از دانشگاه هلی علوم پزشکی استان به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: مدارسی که تراکم دانش آموزان آنها زیاد است، کلاس های آموزشی را دو شیفت کنید و از ورود معلم و دانش آموز بیمار با کوچکترین علائم جلوگیری شود و فاصله اجتماعی را در کلاس‌های درس رعایت کنید و تهویه کلاس ها را درست کنید و این موضوعات با خلاقیت مدیریت کنید.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان کرونای ا میکرون کرونا در ایران علوم پزشکی کرمان ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌و همزمان با هفتۀ جهانی واکسیناسیون در مجموعۀ زیر پوشش  دانشگاه آغاز خواهد شد.

دکتر محمد قربانی با بیان این‌که برنامۀ توسعۀ ایمن‌سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائۀ خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده است، گفت: فراهم‌آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به‌موقع واکسن و به‌کارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب گردید که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یک سال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به‌بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و به‌لطف الهی و در سایۀ تلاش خدمت‌گزاران نظام سلامت کشور، در ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها، حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشم‌گیر موارد شدید بیماری سل در دورۀ کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجۀ مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال بوده است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه هم با بیان اینکه پنج درصد بیماری‌های تهاجمی و ۸۳ درصد مننژیت‌ها در کودکان زیر دو سال رُخ می‌دهد، گفت: استرپتوکوک پنومونیه از علت‌های اصلی بیماری‌های پنومونی، مننژیت، سینوزیت، اوتیت مدیا و سپتی سمی است که در سال ۲۰۱۵ این عفونت‌ها، عامل مرگ حدود ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال بوده است.

جواد علی‌نژاد زرمهری با اشاره به این‌که این واکسن از واکسن‌های کم‌عارضه در گروه هدف کودکان زیر یک سال است، افزود: ایمنی‌زایی این واکسن تا پایان عمر می‌باشد و کودکان زیر یک سال در سه نوبت این واکسن را دریافت می‌کنند که اولین نوبت نیز در دو ماهگی کودکان تزریق می‌گردد.

وی گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام آغاز و بعد از تامین واکسن مورد نیاز، در سراسر کشور اجرا می شود
پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است. این باکتری عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) است. این باکتری‌ می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت،  اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس،  مننژیت،  استئومیلیت،  آرتریت، سپتیک،  اندوکاردیت،  پریتونیت،  پریکاردیت،  سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین