Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

تراکتور یکی از ماشین آلات بسیار مهم در زمینه کشاورزی است. بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی بعد از ابداع تراکتور دستخوش تغییرات رو به جلو بسیار زیادی شدند. بیش از ۱۰۰ از آغاز تلاش‌ها برای ساخت تراکتور در دنیا سپری شده است. در سال ۱۹۱۶ اولین بار بود که فردی به نام هری فرگوسن (Harry Ferguson) در کشور انگلستان دست به کار شد و تحقیقات خود را در زمینه ساخت تراکتور آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستاورد کار او تقریبا امروز در تمام انواع تراکتور‌هایی که در بازار موجود هستند، قابل رؤیت است. در ادامه به ما همراه باشید تا به بحث و بررسی پیرامون تاریخچه تراکتور فرگوسن بپردازیم.

تراکتور فرگوسن در چه سالی ساخته شد؟

سال ۱۹۱۶ بود که فردی به نام هری فرگوسن در کشور انگلستان به فکر ساخت دستگاهی افتاد که فرآیند‌های کشاورزی را تسهیل کند. دستگاه ایده‌آل مد نظر او دارای سیستم خودکار بود که اپراتور انسانی صرفا باید آن را مانند یک خودرو هدایت می‌کرد. تلاش‌ها و تحقیقات فرگوسن حدود ۲۰ سال به طول انجامید.

در نهایت در سال ۱۹۳۶ بود که فرگوسن موفق شد اولین تراکتور را در بازار عرضه کند که چیزی در حدود ۲۰ اسب بخار قدرت داشت. البته لازم به ذکر است که او در اقدامی هوشمندانه حق اختراع تراکتور فرگوسن را در سال ۱۹۲۶ به نام خود به صورت رسمی ثبت کرد. نسخه اولیه تراکتور‌های فرگوسن تحت عنوان مدل A شناخته می‌شود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. کلیه مدل‌های بعدی تراکتور‌های فرگوسن با الهام از این مدل پایه طراحی و روانه بازار شده‌اند.

عرضه تجاری تراکتور فرگوسن با همکاری شرکت فورد

فرگوسن صاحب ایده‌ای بکر بود که فرصت‌های بی‌شماری را در پیش روی خود داشت. البته او پا را فراتر نیز گذاشته بود و نمونه‌ای موفق از ایده خود را نیز تولید کرده بود. بعد از آن وقت عرضه انبوه در بازار بود که باید برای تولید تجاری آن دست به کار می‌شد. او برای همکاری شرکت فورد را انتخاب کرد. در اکتبر سال ۱۹۳۸ طرح خود را برای هنری فورد مشهور تشریح کرد نتیجه جلسه او عقد قرارداد رسمی شد که به تولید تجاری تراکتور فرگوسن انجامید.

البته از آن به بعد نام این تراکتور به صورت رسمی به تراکتور فرگوسن – فورد تغییر کرد. اولین محصول تجاری حاصل این همکاری نیز در اکتبر سال ۱۹۳۹ وارد انگلستان شد. این کشور برای تولید مواد غذایی مورد نیاز خود در طول جنگ جهانی هزاران تراکتور را در زمین‌های کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار داد. شرایط به سمتی پیش رفت که تا پایان ماه ژوئن سال ۱۹۴۷ حدود ۳۰۰ هزار دستگاه تراکتور از سوی شرکت فورد روانه بازار شد. بالا گرفتن جنگ در دنیا نیز در افزایش تقاضا برای این محصول بی‌تأثیر نبود.

پیشرفت‌های تولید تراکتور‌های فرگوسن – فورد

همکاری فرگوسن با شرکت فورد منجر به شناخته شدن این محصول در بازار شد. به موجب قرارداد بین آن‌ها، شرکت فورد موظف بود که یک کارخانه در شهر داگنهام انگلستان احداث کند که از این کار سر باز زد. در نتیجه فرگوسن نیز طرح جدید خود برای ارتقای تراکتور‌ها را در اختیار شرکت فورد قرار نداد. در نتیجه فرگوسن با یک شرکت دیگر به نام Standard Motor Company of Coventry به توافق رسید که طرح ثانویه خود برای طراحی تراکتور فرگوسن با نام TE۲۰ را در اختیار این شرکت قرار داد.

به موجب این قرارداد فرگوسن توانست طرح‌های تکمیلی خود به منظور ارائه محصولی باکیفیت‌تر را عملیاتی کند. همچنین شرکت Standard Motor Company of Coventry نیز سود بسیار خوبی را به جیب زد. چرا که این همکاری در میانه جنگ جهانی دوم به ثمر نشست. شدت گرفتن جنگ نیاز به غذا را در سراسر کشور‌ها دنیا افزایش داده بود. در نتیجه سرعت کشاورزی باید افزایش پیدا می‌کند. تراکتور فرگوسن این مهم را محقق ساخت و به همین دلیل به شدت مورد استقبال قرار گرفت. اولین تراکتور مدل TE۲۰ فرگوسن در اکتبر سال ۱۹۴۸ روانه بازار شد و بلافاصله تولید انبوه آن با استقبال بی‌نظیری در کشور‌های دنیا مواجه شد.

عرضه تراکتور‌های جدید نسل T۰۲۰

یکی از مشکلاتی که برای تراکتور TE۲۰ وجود داشت، تعداد بسیار زیاد تجهیزات جانبی بود که باید اپراتور در کنار تراکتور تهیه می‌کرد تا بتواند فرآیند‌های کشاورزی را مدیریت کند. تعداد این تجهیزات جانبی به بیش از ۶۰ مورد می‌رسید که عملا کار را برای اپراتور انسانی دشوار می‌کرد.

فرگوسن بار دیگر دست به کار شد و این بار به سراغ داخلی سازی تک تک تجهیزاتی رفت که در گذشته باید به صورت جداگانه تهیه می‌شدند. نتیجه این تلاش‌ها عرضه تراکتور فرگوسن نسل جدید شد که با نام TO۲۰ در بازار شهرت پیدا کرد. کار کردن با این تراکتور به مراتب راحت‌تر بود و به علاوه بسیاری از فرآیند‌های کشاورزی را به صورت مکانیزه با آن قابل انجام بود. فرگوسن فعالیت‌های بازاریابی زیادی نیز برای نشان دادن قابلیت‌های تراکتور تولیدی‌اش در پیش چشمان کشاورزان انجام داد که عامل مهمی زمینه موفقیت او به شمار می‌رفت.

آغاز به کار شرکت جهانی Massey-Harris

ژوئیه سال ۱۹۵۳ بود که فرگوسن با ثروتی که برای خود دست و پا کرده بود، یک شرکت با نام Massey-Harris را پایه‌گذاری کرد. در این شرکت او به دنبال طراحی و ساخت نسل‌های جدید‌تری از تراکتور‌ها بود. او در سال ۱۹۵۷ ساخت تراکتور جدید با نام TE۶۰ را آغاز کرد که گام بلندی در راستای تولید تراکتور‌های پیشرفته به شمار می‌رفت.

البته او در شرکت Massey-Harris فعالیت خود را به تولید تراکتور فرگوسن محدود نکرد. بلکه در سال ۱۹۶۱ بود که اولین ماشین مسابقه‌ای خود را نیز طراحی و روانه بازار کرد. اتفاقا در مسابقات جهانی همان سال بود که خودرو تولیدی این شرکت موفق به کسب رتبه اول شد. شرکت او در سال‌های آینده در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های متعددی در وسایل نقلیه فعالیت کرد.

در نهایت در ۲۵ اکتبر سال ۱۹۶۰ بود که هری فرگوسن در منزل شخصی‌اش در گذشت.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی تاریخچه تراکتور فرگوسن پرداختیم. تراکتور‌های فرگوسن باعث ایجاد یک انقلاب تمام عیار در صنعت کشاورزی شدند. به جرئت می‌توان ادعا کرد که اگر این ابداع نبود، جهان در تأمین نیاز‌های غذایی خود دچار مشکلات عمده‌ای می‌شد که می‌توانست حوادث ناگواری را به دنبال داشته باشد. در پایان باید اشاره کنیم که تراکتور‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند نیز کاملا بر پایه تراکتور فرگوسن طراحی می‌گردند. مقالات بیشتر را در سایت سیسال با آدرس https://sisaal.com ببینید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تراکتور فرگوسن تبلیغات تراکتور های فرگوسن تراکتور فرگوسن روانه بازار تراکتور ها شرکت فورد اکتبر سال بازار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟

شمارش معکوس لیگ بیست و سوم آغاز شده است و سرخابی‌های پایتخت با اختلاف بسیار کم در کورس قهرمانی حضور دارند. به اعتقاد پیشکسوت استقلال از حالا هر بازی برای این دو تیم حکم یک فینال را دارد و هیچ یک از تیم‌ها را در این مسیر نمی‌توان دست کم گرفت. به بهانه شرایط فعلی استقلال و واگذاری این تیم و همچنین اسپانسر جنجالی آبی‌ها با منصور رشیدی هم کلام شده‌ایم که در ادامه متن کامل گفتگو را می‌خوانیم؛

*رقابت نفسگیری در بالای جدول بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد، نظر شما در مورد این کورس قهرمانی چیست؟

خب همانطور که می‌بینیم دو تیم فقط با اختلاف یک امتیاز در رده بندی قرار دارند. از حالا تمام بازی‌ها برای دو تیم مانند یک فینال تمام عیار خواهد بود. مخصوصا میانگین سنی بالای این دو تیم باعث می‌شود که در مقابل تیم‌های جوان کم بیاورند. دیدیم که استقلال در بازی مقابل شمس آذر از دقیقه ۷۰، ۸۰ کم بیاورد و ۲ گل بخورد. امتیاز گرفتن از حالا سخت می‌شود. تیم‌ها باید هم از لحاظ بدنی و هم روحی روانی برای کسب نتیجه در بالاترین حد ممکن باشند.

*بازی بعدی استقلال و پرسپولیس در لیگ به ترتیب با تراکتور و سپاهان است، نتیجه این دو بازی تا چه حد می‌تواند در تعیین قهرمانی نقش داشته باشد؟

قطعا هر دو بازی برای هر دو تیم ۶ امتیازی به حساب می‌آید. هم سپاهان هم تراکتور تیم‌هایی هستند که بازیکنان بسیار خوبی دارند و از هواداران زیادی بر خوردار هستند. سپاهان با برد در بازی قبلی با روحیه مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت و تراکتور نیز در تبریز از هوادارانش بهره می‌برد، برای همین هر دو بازی قطعا سخت خواهد بود و به نظرم هم پرسپولیس و هم استقلال به مساوی در این بازی‌ها قانع خواهند بود تا ببینند در ادامه راه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

*نظرتان در مورد محرومیت سیدحسین حسینی چیست؟

اخبار را خواندم آخر با چه قانونی به خاطر یک دختر ۱۳، ۱۴ ساله هوادار فوتبال باید محروم شوید؟ چرا وقتی آن آقا مادر رئیس جمهور ونزوئلا را بغل کرد کسی چیزی نگفت و جریمه نشد؟ حتی در فیلم‌ها چیز‌های بدتری می‌بینیم چرا باید یک فوتبالیست را از بازی کردن به خاطر چنین اتفاقی محروم کرد. نمی‌دانم اسمش را چه چیزی بگذارم، فاجعه است. ۳۰۰ میلیون برای یک اتفاق. بیش از این هم نمی‌شود حرف زد.

*پس از کش و قوس‌های فراوان استقلال و پرسپولیس هم واگذار شدند.

بله من خودم هم بازنشسته شرکت نفت هستم می‌دانم که این شرکت‌ها از صندوق‌هایی که دارند تیم را خریداری کرده‌اند. امیدوارم که مشکلات هر دو تیم برطرف شود، اما از نظر من مشکلات بیشتر از این حرف هاست. هر سال یک اتفاق و مشکل جدید در فوتبال ایران رخ می‌دهد و مشکلات جدیدی اضافه می‌شود که این تیم‌ها روز خوش نمی‌بینند. شابعاتی وجود دارد که هم بانک‌ها و هم شرکتی که مالکیت دو تیم را بر عهده گرفته‌اند ضرر ده هستند که این خبر بسیار ترسناکی است. بهتر است اقتصاد دان‌ها در این مورد نظر دهند که این واگذاری سرانجام خوبی خواهد داشت یا خیر.

*استقلال ابتدای فصل با موبایل استقلال قرارداد امضا کرد که پس از جنجال‌های شرکت مشابه شاهد پاک شدنش از روی پیراهن استقلال هستیم.

وقتی شرکتی مشابه آن از مردم کلاهبرداری کرده طبیعی بود که این اتفاق رخ دهد، چرا باید از شرکت‌هایی که باعث بدبختی مردم شده اند در فوتبال حمایت شود؟ پولی که به عنوان اسپانسر هم به تیم داده آش دهان سوزی نبوده و در فوتبال این پول‌ها به چشم نمی‌آیند. در نهایت در فوتبال جایی برای تبلیغ این شرکت‌ها نیست.

منبع: خبرآنلاین

tags # استقلال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شاگرد فرگوسن در منچستریونایتد، سرمربی واتفورد شد
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • تعطیلات آخر هفته و تاریخچه آن
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی