Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت محکومان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸۱ زندانی مرد و ۲۵ محکوم زن به دلیل ناتوانی در تأمین دیه در سطح زندان‌های استان در بند هستند.

وی با تفکیک جرایم این مددجویان ادامه داد: بعد از اصلاح و تصویب دائمی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اردیبهشت سال ۹۵ هرچند آمار زندانیان دیه کاهش یافت و خوشبختانه با همکاری صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و انجام کامل تکالیف شرکت‌های بیمه‌گر تعداد زندانیان بدهکار در سوانح جاده‌ای، از جمله فوتی و جرحی امروز در سطح استان تنها به دو نفر تقلیل رسیده است اما در مقابل جمعیت محکومان مالی ناشی از صدور چک یا امضای سفته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان اظهار کرد: از جمع محکومان جرایم غیرعمد هم‌اکنون تعداد ۸۵۰ نفر با عنوان محکومیت‌های مالی و حقوقی در بند حضور دارند که نزدیک به یک پنجم این زندانیان نه با مطالبه وجه که به سبب ضمانت‌های نابجا از همسران و همکاران و همسایگان گرفتار حبس شده‌اند.

۱۳۷ زندانی مربوط به مهریه در زندان‌های اصفهان

وی در خصوص تعداد زندانیان مهریه گفت: ۱۳۷ اصفهانی به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان به سرمی‌برند.

گرجی‌زاده تعداد زندانیان نفقه را نیز ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: با وجود آمار بالای زندانیان با تلاش بی‌وقفه مددکارران، محققان و اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه اما موضوع شناسایی و رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان با سرعت و دقت بالایی پیگیری شده و طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی ستاد دیه کشور اصفهان با بیشترین میزان جذب کمک‌های مردمی بیشترین تعداد آزادی را نیز در سطح استان‌ها داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تعهدی که به خیران داشته و داریم همه کارکنان این نهاد حمایتی در تلاش هستند تا نه ریالی به فرد غیرواجد شرایط پرداخت شود و نه موردی ذیصلاح از حمایت‌های حبس‌زدای ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند محروم بماند، اضافه کرد: بر حسب همین رسالت از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۵۵۲ زندانی غیرعمد از بند زندان‌های اصفهان آزاد شده‌اند که قابل تأمل است ۱۵ درصد افرادآزاد شده متعلق به کاشان است.

گذشت ۴۵ درصدی شکات از مطالبات

گرجی‌زاده با تقدیر از همیاری برخی از اولیاءدم و شکات خصوصی در تسریع روند آزادی‌ها گفت: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها همکاران ستاد دیه با استناد به آیات و روایات و با برگزاری جلسات متعدد ۴۵ درصد اصل بدهی این زندانیان آزاد شده را در قالب گذشت رضایتمندانه از اصل بدهی کسر نموده‌اند. به عبارت دیگر از مجموع بدهی ۲۱۶ میلیارد تومانی گروه صلح و سازش ستاد تا میزان ۹۶ میلیارد تومان را در راستای رهایی مادران و پدران دربند از مطالبات خصوصی طلبکاران تخفیف گرفته‌اند.

کد خبر 5407647

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد دیه اصفهان آزادی زندانیان مهریه بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه برف روبی سیل کرمان آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها جرایم غیرعمد ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته ۲۷۱ زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۱۶ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که میزان بخشودگی بدهی نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ درصد افزایش داشت.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه و به منظور کاهش جمعیت کیفری، ۲۷۱ زندانی شامل ۲۵۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن با رقم بدهی بالغ بر دو هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته از بند حبس رهایی پیدا کرده‌اند که رقم بدهی در مقایسه با سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه بدهی زندانیان با افزایش دو برابری به مبلغ هشت میلیارد ریال رسیده است، افزود: مبلغ ۶۷۲ میلیارد ریال از کل بدهی با همیاری و گذشت طلبکاران از اصل محکومُ به کسر شده، ۱۲۳ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض ۱۷۲ میلیارد ریال در قالب وام قرض‌الحسنه و ۶۴ میلیارد ریال نیز توسط خانواده زندانیان به شکات پرونده‌ها پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: همچنین مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیز بابت دیه زندانیان تصادفی توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به حساب دادگستری استان واریز شده است.

شعبانی همچنین از آزادی ۱۷ زندانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در قزوین خبر داد و گفت: هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در بازدیدی که به همراه معاونین و مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت قزوین داشتیم، ۱۷ زندانی دارای شرایط لازم از ارفاقات قانونی برخوردار و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آزاد شدند.

وی در پایان از تمام خیران دعوت کرد تا در اقدام خیرخواهانه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با ستاد دیه استان همکاری داشته باشند تا به برکت ماه مبارک رمضان تعداد دیگری از این زندانیان هم از نعمت آزادی برخوردار شوند.

کد خبر 739690

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی به حرمت شب های قدر
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی در آستانه لیالی قدر
  • گلریزان مهریزی‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی با بخشش شاکیان و کمک خیّر گنبدی
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند