Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:38:45 GMT

عباسی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۴۹۴

عباسی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نادر عباسی در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مسئولیت در هر سطحی که باشد یک امانت گران‌بها است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری مسئولیت یک فرصت کوتاهی است و شایسته است که افراد از لحظه‌لحظه این فرصت‌ها در رفع مشکلات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مأموریت اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز تابعه استانی افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی است، افزود: این امر به دو صورت انجام می‌شود نخست انجام پژوهش‌های بنیادی و تولید علم و نوآوری است و وجه دوم نیز قرار گرفتن در کنار بخش‌های اجرایی وزارت متبوع و همکاری با آنها در حل مشکلات اجرایی است، مأموریتی که قانون‌گذار تعیین کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به رویکرد اصلی خود در برنامه‌ریزیهای مربوط به مدیریت مرکز مبنی بر بهره‌گیری از رویکرد سیستمی یا تفکر سیستمی اضافه کرد: سیستم ترکیبی از اجزاست که برای رسیدن به یک هدف مشخص باهم تعامل دارند.

عباسی با اشاره به اینکه هر سیستم ویژگی‌های خاص به خود را دارد، افزود: اجزای سیستم باید ارتباط و تعامل منطقی باهم داشته است؛ همان‌طور که جهان هستی، بدن انسان و ساعت یک سیستم هستند.

وی تصریح کرد: اگر تعامل بین اجزای سیستم وجود نداشته باشد، این اجزا به یک مجموعه تبدیل خواهند شد که بسیار ناکارمد خواهد شد گویی که قطعات یک خودرو را کنار هم چیده باشند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه جهان هستی بزرگ‌ترین سیستم است، ادامه داد: اجزای جهان هستی با هم مرتبط هستند و در تعاملی هستند که بر روی‌هم تأثیر می‌گذارند.

عباسی تصریح کرد: یک نگاه دیگر سیستمی هم وجود دارد که آن تفکر در امتداد زمان و دوراندیشی است. چرا که هر تصمیم یا اقدامی پیامدهای مختلفی دارد و در انجام هر تصمیمی باید با دور اندیشی پیامدهای آن را سنجید. بطوریکه بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات امروزی ناشی از عدم تفکر سیستمی دیروزی ما در شناسایی و حل مسائل است.

شایان ذکر است دکتر نادر عباسی دارای دکترای مهندسی آب با مرتبه استادی و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی است که پیش از مسئولیت معاونت دفتر امور پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را عهده‌دار بوده است. همچنین وی مسئولیت معاونت پژوهش و فناری موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور و رئیس بخش مهندسی آبیاری و زهکشی موسسه مذکور را در کارنامه مدیریتی خود دارند. 
تالیف 5 عنوان کتاب، تدوین و اجرای بیش از 25 فقره پروژه تحقیقاتی، تدریس در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران و زنجان، چاپ بیش از 140 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر و کنفرانس‌های داخلی و خارجی، راهنمایی و مشاوره بیش از 40 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه تخصصی مهندسی آب و علوم وابسته از جمله فعالیت‌های علمی وی است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نادر عباسی انتصاب تعامل مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان استان زنجان با اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در حوزه مخابرات، سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دار سیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

حکمت اضافه کرد: سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از ۳۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، افزود: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت ادامه داد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 747210

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا