Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:52:32 GMT

وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی زنجان رضایت‌بخش است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۹۶۰

وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی زنجان رضایت‌بخش است

ایسنا/زنجان مدیر شرکت خدمات مکانیزاسیون کشاورزی در زنجان گفت: طبق آمار وضعیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان زنجان مطلوب بوده و طی سال‌های اخیر اعتبارات تجهیز این حوزه در حال افزایش است.

اصغر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مکانیکی شدن به منظور افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و با هدف افزایش درآمد مالی کشاورز است؛ شهرستان خدابنده که به نوعی‌ بازوی کشاورزی استان تلقی می‌شود، از لحاظ استفاده ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی با ضریب ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد از میانگین توصیه شده کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: به گزارش اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی زنجان، ضریب مکانیزاسیون در استان طی سال ۹۷ حدود ۱.۹۸ اسب بخار در هکتار بود؛ همچنین از سال ۹۲ تا ۹۹ بیش از ۵۷۲۰ دستگاه تراکتور، ۲۵۳ دستگاه کمباین و ۷۶۵۰ دستگاه انواع ادوات دنباله‌بند از محل خط اعتباری مکانیزاسیون تامین شده است.

کریمی در مورد شروع فعالیت در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، گفت: سال ۸۸ با همکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی شرکت خدماتی تاسیس کردیم؛ در ابتدا عمده فعالیت ما تنظیم قراردادهایی با جهادکشاورزی در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاهای استان بود که با گسترده شدن دامنه مکانیزاسیون و افزایش بیش از ۳۲ درصد سهم اشتغال در حوزه کشاورزی، با خریداری ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فعالیت خود را در این حوزه شروع کردیم و خوشبختانه در سال گذشته موفق به کسب مقام اول کشوری در زمینه خدمات و مکانیزاسیون کشاورزی شدیم.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها، کاهش سختی کار کشاورزی و افزایش جذابیت آن، افزایش بهره‌وری از نیروها، بالا رفتن کیفیت کار زراعی و انجام بموقع عملیات کشاورزی، از مهم‌ترین اهداف مکانیزاسیون است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان مکانیزاسیون کشاورزی مکانیزاسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید

دادستان زنجان این بار برای حل مشکلات سه پل تاریخی میربهاءالدین، حاج محمد و سردار، مسئولان استانی و در رأس استاندار زنجان را پای پل کشید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بهروز عباسی دادستان مرکز زنجان در راستای پیگیری مشکلات انباشته شده در پل میربهاءالدین و پل‌های سید محمد و سردار، صبح امروز بار دیگر مسئولان استانی ولی این بار در رأس، استاندار زنجان را به پای پل کشید. علاوه بر استاندار، مدیران آب منطقه‌ای، میراث‌فرهنگی، مدیرکل دفتر فنی، مسئولان شهرداری و شورای شهر، محیط زیست حضور داشتند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

10 فروردین امسال بود که تسنیم زنجان گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از یک صد ساله منتشر کرد و روی خط خروجی این رسانه رفت.

همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

همین موضوع سبب شد که شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط کند و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کند.

اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند.

عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

وضعیت نامناسب پل میربهاءالدین زنجان+فیلمورود دادستانی زنجان به وضعیت بد پل میربهاءالدیندستور مجدد دادستان ‌زنجان برای رسیدگی به پل‌ میربهاءالدین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • ایرانی‌ها چقدر از وضعیت سلامت خود رضایت دارند؟
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور