Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: با توجه به استقرار جوی پایدار بر روی استان، ‌ شرایط افت کیفیت هوا تا اوایل روز پنجشنبه فراهم است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا روز چهارشنبه بر روی استان است بر این اساس، در این مدت بیشتر مناطق دارای آسمانی صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد و در کلانشهر اصفهان برای مناطق صنعتی غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس به ویژه در ساعات اولیه روز پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ورود موج ناپایداری از اواخر روز چهارشنبه به استان خبر داد و افزود: با فعالیت این سامانه در نیمه غربی افزایش ابر و بارش آغاز می‌شود و در روز پنجشنبه با شدت کمتر در دیگر مناطق ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق شرقی و احتمال گرد و خاک محلی در روز پنجشنبه، گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، دمای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا به منفی پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی بوئین و میاندشت با مفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان معرفی کرد و گفت: گرم‌ترین شهرستان استان نیز خور و بیابانک با ۱۴ درجه است همچنین با توجه به پایداری جو، شرایط افت کیفیت هوا تا اوایل روز پنجشنبه فراهم خواهد بود.

کد خبر 550900

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا اداره کل هواشناسی استان اصفهان کیفیت هوا پیش بینی هواشناسی پیش بینی هواشناسی اصفهان تا ۲۴ ساعت آینده کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان پیش بینی هواشناسی اصفهان کارشناس پیش بینی هواشناسی اصفهان ناپایداری جوی پایداری جو در اصفهان افزایش دما افزایش دمای هوای اصفهان افزایش دمای هوا افزایش دما و غلظت آلاینده های هوا افزایش دمای اصفهان پیش بینی هواشناسی امروز اصفهان ورود سامانه بارشی به اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درجه سانتی گراد روز پنجشنبه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز بعدازظهر بر اثر گذر امواج همرفتی، شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود که این شرایط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر و عصر امروز رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در پی فعالیت این سامانه طی ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

امینی ابراز داشت: از روز دوشنبه سوم اردیبهشت مجدد با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا پایان هفته پیش رو شرایط افزایش ابر گاهی وزش تند باد لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق و در مناطق غربی و شمالی احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6082505

دیگر خبرها

  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد