Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@12:01:47 GMT

آخرین جزئیات زلزله در تبریز

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۰۸۱

آخرین جزئیات زلزله در تبریز

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر صبح روز گذشته تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی را لرزاند. این زمین‌لرزه ساعت هشت صبح روز گذشته (یک‌شنبه) در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روی داد. همچنین صبح امروز (دوشنبه) هم زلزله‌ای به قدرت ۴.۳ در تبریز رخ داد. در پی وقوع زمین‌لرزه‌های تبریز مدارس در دو نوبت تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید حسین‌پور مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی اظهار کرد: به دنبال وقوع زمین‌لرزه ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ ریشتری صبح روز گذشته در هشت کیلومتری تبریز بلافاصله چهار تیم ارزیاب اولیه، دو تیم از جمعیت هلال‌احمر شهرستان تبریز و دو تیم از معاونت امداد و نجات استان جهت ارزیابی خسارت‌های احتمالی به شهرهای باسمنج، سردرود و روستاهای اطراف اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت جغرافیایی اعلام شده در کانون زلزله در ادامه نیز هشت تیم ارزیاب از معاونت امداد و نجات به شهر باسمنج اعزام و تیم خانه هلال سردرود نیز فعال شد.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی تصریح کرد: برابر ارزیابی اولیه و صحبت با شهردار و بخشدار باسمنج در شهر باسمنج گزارشی مبنی بر خسارت دریافت نشده است.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب در حال اعزام به ۱۹ روستای تابعه شهر باسمنج هستند و گزارش تکمیلی در ادامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

اعزام نیروهای امدادی به مناطق آسیب‌پذیر

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در خصوص زمین‌لرزه صبح روز گذشته تبریز، اظهار کرد: قدرت این زمین‌لرزه که ساعت ۶:۱۸ دقیقه صبح روز گذشته به وقوع پیوست، ۴.۳ درجه در مقیاس ریشتر بود و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین در حوالی باسمنج رخ داد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین‌لرزه، تیم‌های ارزیابی متشکل از نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری به نقاط مختلف شهر تبریز به‌ویژه مناطق آسیب‌پذیر اعزام شده‌اند تا خسارت‌های احتمالی را بررسی و در صورت نیاز عملیات امدادرسانی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی افزود: همچنین با دستور استاندار آذربایجان شرقی، کلیه مدارس تبریز در تمام مقاطع تحصیلی امروز تعطیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: از مردم و شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری و رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع زمین‌لرزه، آرامش خود را حفظ کنند.

مصدومیت یک نفر در زلزله روز گذشته تبریز

فرزاد رحمانی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی اظهار کرد: در پی زمین لرزه صبح روز گذشته در تبریز یک نفر به دنبال سقوط غیرهمتراز، دچار مصدومیت شده و توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد.

وی افزود: پناهگیری و قرار گرفتن در جای امن هنگام زمین لرزه باید انجام شود و ترس و فرار باعث آسیب خواهد شد. هنگام حوادث و بحران‌ها ضمن حفظ خونسردی، با القای آرامش به اطرافیان و پرهیز از هیجان و پیگیری اخبار از منابع موثق به همدیگر یاری برسانیم.

وقوع زلزله دیگر تبریز در صبح امروز

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: برابر گزارش مؤسسه ژئوفیزیک، در ساعت ۶:۱۸ صبح امروز دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر ۹ کیلومتری باسمنج، ۱۰ کیلومتری تبریز و ۲۰ کیلومتری سرد رود در استان آذربایجان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه به محض وقوع زلزله مدیریت بحران، تمام دستگاه‌های امدادی را به حالت آماده‌باش درآورد، افزود: با توجه به اینکه این زلزله در عمق ۱۴ کیلومتری از سطح زمین رخ داده خوشبختانه خسارتی نیز در پی نداشت و شدت آن کم بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: با این وجود تیم‌های ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر، استانداری و … به مناطق مختلف به خصوص نقاط روستایی و مناطق دارای بافت فرسوده و آسیب‌پذیر اعزام شدند که گزارش آن‌ها نیز حاکی از عدم وارد شدن خسارت ناشی از وقوع این زلزله است.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی به مدت ۴۸ ساعت در این استان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: پیگیری‌ها از وضعیت این مناطق به صورت لحظه‌ای ادامه دارد.

تعطیلی همه مدارس حضوری تبریز و در بستر مجازی

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در خصوص زمین‌لرزه صبح امروز تبریز اظهار کرد: این زمین لرزه در عمق ۱۴ کیلومتری زمین، در طول جغرافیایی ۴۶.۳۸ و عرض جغرافیایی ۳۸.۰۲، اتفاق افتاد که کانون آن در نزدیکی باسمنج بود.

وی افزود: این زمین لرزه در ۹ کیلومتری باسمنج، ۹ کیلومتری تبریز و ۱۹ کیلومتری سردرود روی داد. اکیپ‌های ارزیاب ستاد بحران آذربایجان شرقی با همراهی نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس به محل وقوع زمین لرزه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ساعت هشت صبح دیروز نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر تبریز و اطراف را لرزاند که با یک پس لرزه نیز همراه بود.

وی اضافه کرد: همچنین با دستور استاندار آذربایجان شرقی، کلیه مدارس تبریز در تمام مقاطع تحصیلی امروز تعطیل خواهند بود. از مردم و شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری و رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع زمین‌لرزه، آرامش خود را حفظ کنند.

در اطلاعیه منتشر شده توسط کارگروه اضطرار مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی منتشر شده، ذکر شده است: به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند بنا به تصمیم کارگروه اضطرار مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی مدارس نواحی پنجگانه کلانشهر تبریز، شهرستان اسکو، شهر جدید سهند و بخش خسروشاه امروز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر تعطیل خواهد بود.

به جهت حساسیت شرایط و مدیریت موضوع توسط خانواده‌ها آموزش‌ها در بستر مجازی نیز تعطیل است.

کد خبر 550904

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زلزله تبریز تبریز خسارت زلزله در تبریز زلزله مصدومان زلزله خسارت زلزله خسارات زلزله های تبریز آمار زلزله در ایران نقاط زلزله خیز کمک رساني به زلزله زدگان آخرین اخبار زلزله مرکز زلزله نگاری زلزله زدگان مقاوم به زلزله آمار زلزله های ایران مهمترین زلزله های ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی وقوع زمین لرزه زمین لرزه صبح روز گذشته هلال احمر صبح امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۱:۳۱ دقیقه خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه را در عمق ۱۳ کیلومتری زمین حوالی خوی اعلام کرده است.

این زلزله در برخی شهرهای آذربایجان شرقی به ویژه تبریز هم احساس شد.

 

دیگر خبرها

  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر خوی را لرزاند
  • زلزله خوی، تبریز را لرزاند