Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران محمد هادی زاده گفت که در راستای اجرای دستور مقام قضایی مبنی براجرای احکام قطعی قلع و قمع صادره در اراضی کشاورزی روستاهای "لامیزده "و" گلیرد "با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی این شهرستان، سه فقره احکام قطعی ماده ۳ و تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اجرا و قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی زاده با اشاره به انجام دهگردشی‌های مستمر توسط اکیپ دهگردشی این مدیریت، تصریح کرد: پس از ارائه موارد قانونی از سوی مسوولان و کارشناسان ذیربط این مدیریت مبنی بر اینکه اقدام به احداث بنای مسکونی بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اصلاحی آن است، دو فقره بنای مسکونی، یک فقره بنای نیمه کاره در زمین‌های کشاورزی روستاهای گلیرد و لامیزده با مجموع عرصه و اعیان پنج هزار و 100 متر قلع و قمع شد.

وی تاکید کرد: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تأمین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد شد.

با توجه به این که یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی و حدود ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی استان را زمین های کشاورزی و باغی تشکیل می دهد، تصرف و تجاوز به این عرصه ها همواره از موضوعات مهم استان است.

بر اساس آمار منابع رسمی از ۲ دهه پیش تاکنون حدود ۳۶ هزار دستگاه ویلا به شکل غیر مجاز در مازندران بویژه مناطق غربی استان ساخته شد.

رویکرد و عملکرد دولت نیز با هماهنگی ۲ قوه قضائیه و مقننه بر حفظ زمین های کشاورزی استان های شمالی است و ندادن خدمات عمومی آب، برق، گاز و تلفن از سوی دستگاه های اجرایی به عنوان خط قرمز برای کاربری زمین های کشاورزی در استان های شمالی تعریف شده است و همسو با این رویکرد در سال های اخیر فعالیت نیروهای گشت ویژه امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای صیانت از زمین های زراعی و باغی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر قانونی دوچندان شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی وزارت دادگستری تخریب خانه مازندران سازمان امور اراضی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت دادگستری تخریب خانه وزارت جهاد کشاورزی وزارت دادگستری تخریب خانه مازندران سازمان امور اراضی کشور زمین های کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  سال گذشته با رای دادگاه های استان نزدیک به 576 هکتار جنگل و مرتع به بیت المال بازگشت.
حیدر آسیابی افزود: از این سطح بیش از 77 هکتار اراضی جنگلی و بیش از 475 هکتار هم مرتع بوده است .
آسیابی افزود: بیش از 23 هکتار هم از اراضی ساحلی استان جزو اراضی بود که با ورود دادگستری استان، خلع ید شد .
وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به اراضی ملی ، دادگاه های ویژه ای در حوزه های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی استان است.
وی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی هم سبب شد پارسال از تغییر کاربری 14 هکتار زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.
وی افزود: سال گذشته همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.
وی افزود: مسدود شدن  431 چاه غیرمجاز، آزادسازی 152 هکتار حریم و بستر رودخانه ها  از تلاش های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • نقره داغ شدن متخلفان زمین‌خوار در محمودآباد
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد