Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا علاوه بر کاهش تردد مسافر از این مرز بین المللی، تعداد بسته‌های امانت هم در این مرز نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.

وی تعداد بسته های ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی در مرز باشماق مریوان را  یک هزار و ۷۴۳ بسته اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۵ بسته ورودی و مابقی خروجی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات کردستان ارزش دلاری کالاهای وارد شده را حدود ۲۱ هزار دلار خواند و اضافه کرد: تعداد بسته‌های ورودی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش و تعداد بسته‌های خروجی ۴۸ درصد افزایش داشته است.

حیدری اظهار داشت: ورود و خروج کامیون هم از مرزهای باشماق و سیرانبند طی این مدت در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وی یادآور شد: بی شک با واکسیناسیون انجام شده و کاهش شیوع کرونا، تردد مسافر، ورود و خروج بسته‌های امانت پستی و تردد خودروها به روال قبل از شیوع این بیماری بر می‌گردد و حتی پیش بینی می شود افزایش هم پیدا کند.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند، گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات هم فعال است.

برچسب‌ها مریوان کردستان گمرک جمهوری اسلامی ایران سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان گمرک جمهوری اسلامی ایران مریوان کردستان گمرک جمهوری اسلامی ایران سنندج تعداد بسته باشماق مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی