Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در نخستین هفته هایی (شهریور) که رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی شروع به کار کرد، با هدف  اجرای برنامه‌ های رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی و تحقق اهداف و برنامه‌ ها، جزئیات ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی را برای اجرا به معاونان خود در حوزه‌ های مختلف ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز، وی در نامه ای خطاب به معاونان، رؤسا و مدیران عامل سازمان‌ ها و شرکت‌ های تابعه دستور داد: نحوه اجرای برنامه‌ های هرکدام از اقدامات راهبری توسط متولی و یا متولیان حداکثر یک هفته تهیه و به همراه اطلاعات کامل و منابع اعتباری مورد نیاز به دبیرخانه مرکزی اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی در معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قاسمی در این نامه استفاده از همه ظرفیت‌ های ممکن برای اثر بخشی حداکثری این اقدامات را خواستار شد. مرور این نامه نشان می دهد از این 10 اقدام، دو مورد مختص حوزه حمل و نقل بوده به طوری که در این نامه در بخش مربوط به اقدام چهارم با عنوان نهضت جامع حمل و نقل، تاکید شده است: «در این بخش متولی معاونت حمل و نقل است که باید در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای، شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه‌ ها و ناوبری هوایی ایران اقدام را اجرایی و عملیاتی کند. اقدامات مورد انتظار این بخش نیز شامل تکمیل طرح جامع حمل و نقل و نقشه راه عملیاتی سازی آن مبتنی بر زمان بندی مشخص، تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل در چهار بخش، تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین‌المللی و هاب‌ های لجستیکی، تدوین برنامه عملیاتی برای کاهش تلفات با افزایش ایمنی راه‌های کشور و تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام راه روستایی است.»

در بخش اقدام ششم با عنوان تعیین تکلیف پروژه‌ های پیشران حمل و نقل نیز آمده است: متولی این بخش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع است. اقدامات مورد انتظار این بخش نیز شامل احصاء و تدوین برنامه زمانبندی کلیه پروژه‌ های پیشران در حوزه حمل و نقل با تاکید بر پروژه‌ های ناتمام دارای اولویت و امکان خاتمه‌ یابی سریع است.

نزدیک به پنج ماه از ابلاغ این نامه می گذرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی رئیس جمهور راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تین حمل و نقل ناوگان حمل و نقل رئیس جمهور سازمان هواپیمایی کشوری وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی شرکت راه آهن حمل و نقل دریایی حمل و نقل جاده ای حمل و نقل هوایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی حمل و نقل ریلی سازمان بنادر و دریانوردى رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان

تین نیوز

همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان انجام شده است  

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در واکنش به مصاحبه مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان گفت: در سطح استان اصفهان تمامی اقدامات اداری در راستای تامین مسکن خبرنگاران استانی انجام شده و برای ادامه روند می بایست اسامی متقاضیان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی (بنابر تفاهم نامه فی مابین) اعلام شود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در پی مصاحبه ناصر بهروان مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان و انتشار خبری با عنوان «مسئولان استانی هیچگونه اراده ای برای خانه دار شدن خبرنگاران، ندارند»، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در واکنش به این مبحث و  تنویر افکار عمومی موضوع را تشریح کرد.  

طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است که وزارت راه و شهرسازی طی ۴ سال ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می کند و برنامه استان اصفهان از واحدهای مسکونی شهری ساخت بیش از ۱۸۳ هزار و ۸۰۰ واحد شهری است.  لذا تمامی مردم در اقشار مختلف در صورت دارا بودن شرایط این طرح، از فرصتی برابر و یکسان برای ثبت نام و بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن برخوردار بودند، علاوه بر این در استان اصفهان سامانه طرح نهضت ملی مسکن در ابتدا برای ۴۳ شهر استان بازگشایی شده بود که با پیشنهاد و پیگیری های ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، برای تمامی شهرهای استان بازگشایی شد و هم استانی های عزیز توانستند اقدام به ثبت نام کنند، بر این اساس امکان ثبت نام در زمان مقرر برای همگان و همچنین اهالی عزیز حوزه رسانه در شهرهای استان وجود داشت.  

از سویی دیگر تفاهم نامه ای فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت همکاری در احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای هدف سطح کشور جهت تامین مسکن هنرمندان، خبرنگاران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد که در این تفاهم نامه ارسال مشخصات متقاضیان واجد شرایط مطابق آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به همراه توزیع استانی، شهری و اطلاع رسانی به متقاضیان برای ثبت نام در سامانه مربوطه، حداکثر ظرف ۲ هفته پس از امضای تفاهم نامه، در تعهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت، لیکن اسامی مدنظر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان از سوی آن وزارتخانه به وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است.  

مسئولین استانی همواره پیگیری های لازم را به عمل آورده و بنابر تاکید استاندار اصفهان و پیگیری های ویژه علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای رفع مشکل مسکن خبرنگاران، این قشر تلاشگر و صاحبان اندیشه و فعالان عرصه قلم در انعکاس مطلوب رویدادها و اخبار جامعه، تمامی مراحل اداری و اقدامات مقتضی برای این عزیزان در سطح استان انجام شد.  

در این راستا اسامی خبرنگاران متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان واصل شد و اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن سرعت بخشی به امور، به بررسی فرم ج و پالایش اطلاعات این عزیزان پرداخت و تمامی اقدامات اداری لازم در سطح استان بعمل آمد.  

با توجه به بسته بودن سامانه طرح نهضت ملی مسکن و عدم امکان ثبت نام آنلاین، اسامی حائزین شرایط طی مکاتبه ای به وزارت راه و شهرسازی ارسال گردید لیکن با توجه به مفاد تفاهم نامه فوق الذکر و از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی این متقاضیان در استان اصفهان را به وزارت راه و شهرسازی معرفی و اعلام ننموده امکان ثبت نام وجود نداشته است.  

مبرهن است که نه تنها اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و مسئولین استانی عزم و اراده ای قوی در راستای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه و به تبع آن تامین مسکن اصحاب رسانه و خبرنگاران را دارند و تمامی تلاش خود را به کار بسته اند لیکن نادیده گرفتن اقدامات انجام شده این اداره کل و مسئولین استانی نه تنها شیوه مطالبه گری بر حق و صحیحی نبوده بلکه موجب تشویش اذهان عمومی خواهد شد از این رو ضرورت دارد نگارندگان این قبیل اخبار ضمن مطالعه دقیق تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به اینکه اقدامات اداری به صورت کامل در سطح استان انجام شده است موضوع عدم ابلاغ این اسامی، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.  

در پایان ضمن سپاس از همکاری های صمیمانه اصحاب رسانه، قدردان کوشش های مشفقانۀ ایشان در جهت تبیین پیشرفت های مجموعه راه و شهرسازی هستیم و بی شک پس از اعلام اسامی آنان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سریع ترین زمان ممکن ادامه روند ثبت نام و مراحل اجرایی انجام خواهد شد.  

از درگاه ایزد متعال توفیق و سربلندی روز افزون همه خبرنگاران، عموم فعالان این ساحت ارزشمند و تأثیرگذار، بالاخص فعالان مجاهد و متعهد پهنه اطلاع رسانی و خبر استان اصفهان، را مسئلت می نماییم.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران