Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت آمریکا در امارات امروز (دوشنبه) به همه اتباع آمریکایی توصیه کرد که بالاترین سطح هوشیاری امنیتی را رعایت کنند.

این هشدار درپی دومین حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن با نام «طوفان یمن ۲» به اهداف حیاتی و مهم در امارات اعلام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در تشریح دومین عملیات علیه امارات و عربستان با نام «طوفان یمن ۲» اعلام کرد که مراکز حیاتی دبی و پایگاههای نظامی حساس سعودیها در مناطق جازان و عسیر با شمار زیادی از پهپادها هدف قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یحیی سریع» امروز دوشنبه در بیانیه ای تصریح کرد: نیروهای موشکی و پهپادی یمن ، «طوفان یمن ۲» را در پاسخ به تشدید تجاوزات و جنایات ائتلاف سعودی ، انجام دادند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن در چارچوب عملیات «طوفان ۲»پایگاه هوایی الظفره و مراکز حیاتی در دبی را با شمار زیادی موشک بالستیک از نوع ذوالفقار  هدف قرار دادند.

سریع گفت: این نیروها همچنین مراکز حیاتی دبی را هدف شمار زیادی از پهپادهای صماد ۳ قرار دادند.

این سخنگو گفت: به شرکت های خارجی در امارات توصیه می کنیم که خاک این کشور را ترک کنند زیرا این کشور امن نیست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکیدکرد: ما بر آمادگی خود برای گسترش دامنه عملیات در مرحله آینده تاکید می کنیم.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (۲۷ دی ماه) نیز  در چارچوب عملیات «طوفان یمن۱»، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از سایت ها و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن آن زمان اعلام کرد: موشک هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند، موشک های بالدار قدس ۲ بودند که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با ۴ موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

وی گفته بود: موشک بالستیک ذوالفقار نیز فرودگاه دبی را هدف قرار داد.

سریع اعلام کرده بود: علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد ۳ مورد هدف قرار دادند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.  

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

برچسب‌ها ابوظبی جنبش انصارالله حمله پهپاد ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابوظبی جنبش انصارالله حمله پهپاد ابوظبی جنبش انصارالله حمله پهپاد ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک نیروهای مسلح یمن موشک بالستیک طوفان یمن هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟

 فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام)، روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای آمریکایی با پشتیبانی سامانه‌های پدافندی آمریکا و اروپا، شنبه و یکشنبه، بیش از ۸۰ پهپاد انتحاری و حداقل ۶ موشک بالستیک را که از ایران و یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود، منهدم کردند.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، طی عملیات «وعده صادق» بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سنتکام در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ادعا کرد: این اقدام شامل منهدم ساختن یک موشک بالستیک روی پرتابگر آن و هفت پهپاد روی زمینه و پیش از پرتاب آن‌ها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن(انصارالله) بود.

به نقل از ایسنا سنتکام همچنین با حمایت از رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه آن گفت: سنتکام موضع خود در حمایت از دفاع اسراییل از خود در قبال این اقدامات خطرناک ایران را حفظ کرده است. ما به همکاری با تمامی شرکای منطقه‌ای برای افزایش امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • ببینید | هشدار صریح ابراهیم رئیسی به اسرائیل در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش
  • هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش
  • هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس
  • بلینکن: آمریکا خواهان تنش با ایران نیست
  • صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در سیستان و بلوچستان