Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه چینی گلوبال تایمز، ورزشکارانی از کشورهای مختلف قرار است برای شرکت در این بازی ها به پکن سفر کنند.

نشریه گلوبال تایمز در سرمقاله خود تاکید کرد که دولت آمریکا تلاش کرده متحدانش را به تحریم دیپلماتیک این بازی های ترغیب کند، اما اکثر متحدان واشنگتن به این مساله توجهی نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش یادآور شد که مانور سیاسی پیرامون المپیک زمستانی پکن، تنها به پاشیدن یخ زیر پای ورزشکاران تبدیل خواهد شد. آمریکا در نهایت خود ۴۶ مقام را برای شرکت در بازی های ۲۰۲۲ پکن اعزام می کند و این تحریم دیپلماتیک به یک نمایش خنده آور بدل شده است.

این مساله در حالی مطرح است که اوضاع کرونایی در پکن رو به وخامت گذاشته و تمهیدات ضد همه گیری در این شهر با آزمایش گسترده کرونا و اعمال محدودیت های سفر برای افرادی با خطر ابتلا به کووید – ۱۹ تشدید شده است.

پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر ابتلا ۹ مورد جدید به کرونا در روز یکشنبه و ثبت مجموع ۴۳ مورد ابتلا طی هفته گذشته در پکن، از ساکنان این شهر خواسته شد به منظور مشخص شدن علائم تب، سرفه و موارد دیگر، آزمایش دهند.

پکن برای جلوگیری از شیوع کرونا تمهیدات سختی را به اجرا گذاشته که از جمله آن الزامی بودن انجام تست کرونا برای تازه واردان به این شهر است.

گلوبال تایمز در ادامه گزارش خود با اذعان به خطری که سویه جدید کرونا در پکن ایجاد می کند، نوشت: در حالی سویه اومیکرون در سراسر جهان شیوع می یابد و مانع و حتی باعث قطع تعاملات شخص به شخص در بین کشورها می شود که سختی و دشواری میزبانی موفقیت آمیز بازی های المپیک زمستانی، مبرهن و آشکار است.

بازهای المپیک زمستانی چین قرار است ۴ فوریه (۱۵ بهمن) آغاز شود و تا ۲۰ فوریه (۱ اسفند) ادامه یابد. چند کشور از جمله آمریکا با اشاره به موارد حقوق بشری در چین، این بازی ها را تحریم دیپلماتیک کرده اند.

برچسب‌ها المپیک زمستانی چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: المپیک زمستانی چین ایالات متحده آمریکا المپیک زمستانی چین ایالات متحده آمریکا المپیک زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام شورای نظامی حاکم بر نیجر در ماه گذشته میلادی درباره پایان توافقنامه همکاری نظامی با آمریکا، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که در حال خارج کردن بیش از یک هزار نیروی نظامی باقیمانده خود از این کشور آفریقایی است.

در همین ارتباط، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در پی اقدام پنتاگون از عقب نشینی نظامی از این کشور استقلال یافته از استعمار خارجی در تحلیلی اعلام کرد که خروج نیروهای نظامی آمریکا از نیجر به مثابه پیروزی راهبردی دیگری برای روسیه در مقابل غرب است.

پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که نشریه فایننشال تایمز در تحلیلی از تبعات عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از خاک نیجر پس از آغاز حاکمیت سیاسی جدید در این کشور آفریقای نوشت: ترک ارتش آمریکا از این کشور به مثابه پیروزی راهبردی دیگری برای مسکو در منطقه ساحل آفریقا است.

همچنین، این نشریه انگلیسی در ادامه افزود: کشورهای آفریقایی دیگری نیز به شکل چشمگیری با چرخش سیاست خارجی خود در حال قطع تماس‌های دیپلماتیک خود با شرکای غربی سنتی خود و اقبال به سمت افزایش همکاری‌های نظامی و سیاسی با روسیه هستند.

در همین ارتباط پیشتر، وزیر کشور نیجر اعلام کرد که این کشور در تلاش برای بیرون کردن نیروهای آمریکاست و قصد خرید سلاح از روسیه را دارد.

گفته می‌شود هم‌اکنون کمی بیش از هزار نظامی آمریکا در دو پایگاه در مناطق مرکزی نیجر مستقر هستند.

در پی تظاهرات مردمی در نیجر، شورای نظامی جدید حاکم بر این کشور توافق‌نامه امنیتی ۱۲ ساله با آمریکا را لغو کرد و خواستار خروج نیروهای آمریکا از این کشور شد.

اواخر اسفند پارسال سخنگوی شورای نظامی حاکم در نیجر از اقدام این شورا در لغو فوری توافقنامه همکاری نظامی با آمریکا پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال از امضای آن میان دو کشور خبر می‌دهد.

بر پایه این گزارش، شورای حاکم در نیجر یک روز پس از سفر سه روزه مقامات ارشد آمریکایی به نیامی، پایتخت این کشور توافقنامه همکاری نظامی (۲۰۱۲) خود با واشنگتن را «به طور یک جانبه» لغو کرد.

همچنین، پایگاه خبری روسیا الیوم پیشتر گزارش داده بود که شورای حاکم در نیجر موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن»، توافقنامه همکاری نظامی با واشنگتن را لغو کرده و حضور نیروهای آمریکایی در خاک نیجر را غیر قانونی و مغایر با منافع این کشور برشمرده است.

در همین ارتباط، آمادو عبدالرحمان، سخنگوی شورای موسوم به شورای محافظت از وطن در بیانیه‌ای که در تلویزیون ملی این کشور قرائت شد، گفت: «دولت نیجر با تمسک به آرمان‌ها و منافع ملی این کشور، با مسئولیت کامل خود تصمیم گرفته است به شکل فوری و یکجانبه توافق نظامی خود را درباره حضور نظامی نیروها و پرسنل اداری وابسته به وزارت دفاع آمریکا در خاک این کشور را لغو کند.»

کد خبر 6088237

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم