Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور اساس گفت: کار نهضت احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال را بهره گیری از مدیریت، سرمایه، فکر و خلاقیت مردم است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر صبح امروز (دوشنبه) در دومین جلسه نهضت احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال با تاکید بر اینکه رمز موفقیت و نجات اقتصاد کشور درگرو حضور و محوریت مردم در اداره کشور است، تصریح کرد: باید محور ساماندهی و برنامه ریزی به منظور احیای واحد‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل مردم باشند؛ چرا که منابع محدود دولتی و حتی نهاد‌های عمومی پاسخگوی نیاز کنونی جامعه برای فعال شدن بخش تولید در کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه لازم است دستگاه‌های اقتصادی با نوآوری و خلاقیت شیوه‌های نوینی برای تامین مالی بصورت نهضتی و توسط مردم به کار گیرند.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: نهضت احیای واحد‌های اقتصادی به دنبال فعال سازی بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیلی است که مالک آن مردم هستند و نباید اجازه دهیم که مخاطب و هدف این نهضت بزرگ تنها بخش و قشرخاصی از کشور شود.

وی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی فعال سازی بخش تولید، صنعت و خدمت، ثروت افزایی برای مردم به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

مخبر بکارگیری جریان نخبگان، کانون‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان و تعریف منافع مالی برای این بخش‌ها را از مهمترین وظایف نهضت احیای واحد‌های اقتصادی برشمرد و گفت: باید تشکل‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه شناسایی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل، ارائه کمک‌های مشاوره‌ای برای احیای این واحد‌ها و بازطراحی مدل فعالیتی آن‌ها به عنوان موتور محرک این نهضت وارد عمل شوند.

وی همچنین بازتعریف اهداف و ماموریت‌های نهاد‌های عمومی در زمینه احیای واحد‌های اقتصادی فعال و غیرفعال را خواستار شد و تاکید کرد: باید نهاد‌های عمومی در این نهضت واحد‌های راکد را به مردم واگذار کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: منابع و کانون‌های مالی نیز از مهمترین بخش‌های نهضت احیای واحد‌های اقتصادی هستند که در این راستا شبکه قرض الحسنه‌های مردمی و مساجد کشور می‌توانند به عنوان پشتیبان مالی خوب در زمینه فعال سازی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل به کار آیند.

در این جلسه امیر حسین مدنی نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در راه اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال گزارشی از وضعیت واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال کنونی در کشور، مشکلات موجود بر سر راه فعال سازی این واحدها، تعداد واحد‌های فعال و غیرفعال در تملک بانک‌ها و همچنین برنامه ها، ماموریت‌ها و مدل‌های بکارگیری احیاگران واحد‌های اقتصادی در جهت فعال سازی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل ارائه کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان نهاد‌های عمومی و برخی از اساتید دانشگاه پیشنهادات خود را در زمینه احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل از جمله واگذاری امور به مردم، استفاده از ابزار‌های مالی نوین در جهان، بهره گیری از تجارب بین المللی، تامین مالی واحد‌های راکد و نیمه راکد و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مطرح کردند.     بیشتر بخوانید: مخبر: بازار تهران در حوزه ایمنی و کسب و کار مشکلات متعددی دارد   انتهای پیام/ برچسب ها: رئیس جمهور محمد مخبر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور محمد مخبر واحد های تعطیل و نیمه تعطیل معاون اول رئیس جمهور نهاد های عمومی فعال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: فلسفه اصلی دانشگاه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، باید مدیران منابع لازم را برای این مهم مهیا کنند و برنامه‌ها بر اساس تمرکز بر نقاط ضعف و قدرت و ظرفیت‌های موجود هدفمند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در سالیان اخیر دچار کمبود دانشجو و درآمد شده‌اند با توجه به منابع محدود شهریه‌ای باید تلاش شود از منابع غیرشهریه‌ای برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم و مزایای همکاران را به موقع پرداخت کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی را بر مبنای برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه با جدیت بیشتری در راستای پایدار کردن منابع درآمدی پیش می‌بریم و با احیا کردن مراکز تحقیقاتی، تالار، هتل و کلینیک حقوقی شتاب لازم را در این راستا ایجاد می‌کنیم.

افشاری بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها حداقل یک محصول را تولید کرده و با توجه به شعار سال و کمک همکاران با ورود به بخش تولید بخشی از منابع غیر شهریه‌ای را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • برنامه ریزی برای فعال شدن واحد‌های راکد و نیمه راکد