Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:44:16 GMT

امکانات شهری عادلانه توزیع شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۹۰۴۲

امکانات شهری عادلانه توزیع شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه باید نگاهی عادلانه به محلات شهر داشته باشیم و در توزیع زیرساخت‌ها عادلانه عمل کنیم، گفت: قطعاً با افرادی که در کار مردم گره بیندازند، برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد رضا موسوی با حضور در گلزار شهدای بندرعباس ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و روز زن، اظهار کرد: از زمان تحویل شهرداری به شهردار جدید مشکلات ناخواسته و بسیاری به وجود آمده است مانند بسته شدن حساب‌ها به واسطه بدهی‌های قبلی، بارندگی‌های پیش آمده و بسیاری دیگر از این قبیل مشکلات که سعی در حل آنها داریم با توجه به این گونه مشکلات بعضی از کارها و پروژه‌های شهرداری با توجه به مشکلات مالی شهرداری نیاز به زمان بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شورا تلاشمان می‌کنیم در حداقل زمان حداکثر کارها را انجام دهیم بندرعباس نسبت به دیگر شهرستان‌ها که نه بلکه نسبت به خود بندرعباس حدود چهل سال عقب‌تر مانده و باید پیشرفت خود را به سریع‌ترین شکل ممکن برگردانیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: بعضی از مشکلات مانند مشکل گرفتن سند که سازمان مسکن و شهرسازی سالهاست مردم را متوقف کرده است موجب رنجش مردم می‌شود در دیگر استان‌ها گرفتن سند به آسانی انجام می‌شود ولی در اینجا بسیاری از زمین‌ها سال‌ها بلاتکلیف مانده‌اند و این موضوع در رساندن آب، برق، گاز و حتی فاضلاب به این مناطق مشکل ایجاد می‌کند که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: طرح گاز، فاضلاب و برق در بسیاری از استان‌های دیگر حل و فصل شده، اما متأسفانه در شهر بندرعباس در خیلی از محلات طرح فاضلاب هم انجام نشده است؛ در جلساتی که با سازمان آب و فاضلاب داشتیم در بسیاری از نقاط حفاری در مسیر معبرهای‌های اصلی آغاز شده و همچنین حفاری در دو محله فرسوده شهر بندرعباس «سورو و چاهستانی‌ها» آغازشده و قرار است از معبرهای اصلی تا معبرهای فرعی این محلات هم ادامه‌دار باشد.

موسوی افزود: حدود ۵۶ زمین ورزشی توسط شهرداری ایجاد شده که سازمان ورزش و جوانان حتی به این موضوعات ورود هم نکرده‌اند و تمامی هزینه‌ها و مشکلات این اماکن برعهده شهرداری بوده است به همین دلیل از شهردار تقاضا داریم هر چه سریع‌تر بودجه پیشنهادی محلات را به ما تحویل دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های شهرداری به صورت ناقص از سمت پیمانکار به شهرداری تحویل داده شده‌اند و مشکلات آن دامن گیر مردم شده است، گفت: قطعاً شورا از لحاظ حقوقی پیگیری این مسائل را دنبال می‌کند تا حق مردم را بگیرد، البته سعی ما بر این است علاوه بر شنیدن مشکلات مردم، آنها را بررسی و دسته‌بندی کنیم تا به لحاظ زیرساختی و سایر جوانب کار خوب را تحویل مردم دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: قطعاً با کسی که در کار مردم گره بیندازد، برخورد می‌کنیم، همچنین باید نگاهی عادلانه به محلات داشته باشیم و در توزیع زیرساخت‌ها عادلانه عمل کنیم.

کد خبر 550939

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شوراي شهر بندرعباس شهرداری شهر مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان ضوی گفت: پیوست فرهنگی در خدمات شهری به معنای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است و نبود آن مهم ترین علت نارضایتی در خدمات شهری به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم الهدی، وی روز پنجشنبه در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و مورد توجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است.

 علم الهدی اضافه کرد: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت نرسند، ازدواج نمی‌کنند.

به گفته وی، اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت امام رضا(ع) را در دل دارند و به این شهر می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند.

علم الهدی تصریح کرد: تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان