Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، گفت: برای رفع مشکلات ایثارگران میز خدمت ایجاد شده است و عزیزان ایثارگر که به هر دلیلی نیاز به مراحعه به مرکز داشته باشند می‌توانند از این میز خدمت استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در این سفر دو روزه به استان فارس از نزدیک با ایثارگران ملاقات خواهم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه مشکلات جامعه ایثارگری جدای از مشکلات دیگر کشور نیست و تورم، بیکاری، مشکل تامین و اجاره مسکن هم برای این قشر وجود دارد، گفت: جنس مشکلات این عزیزان هم بیشتر مسائل مالی است و آنان به خاطر مشکلاتی که دارند به بنیاد و دولت فشار می‌آوردند تا از ظرفیت‌هایی قانونی که تاکنون اجرا نشده به اجرا برسد، قسمت اعظم قانون ایثارگران اجرا نشده است.

قاضی زاده هاشمی با یادآوری این مطلب که ۱۰ سال است از قانون ایثارگران روی زمین مانده است، افزود: طبیعتا مثل همه اقشار دیگر عزیزان انتظار دارند که قوانین اجرا شود و این طرف هم توانایی دولت و محدودیت مالی برای دولت وجود دارد و بنی این دو باید اشکال مختلف شکل گیرد.

او با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم هم گفت: سیاست دولت انقباض بودجه است، اما در مورد ایثارگران توجه ویژه‌ای در بودجه شد، نزدیک ۱۰ سال بود که پاداش پایان خدمت سنوات ایثارگران روی زمین مانده بود و بخشی از آن در بودجه سال جدید دیده شد و ۴۰ هزار میلیارد تومان همین یک مورد است و امیدوارم سال آینده اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه وظیفه ما حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است و با همکاری سایر دستگاه هم برنامه برگزار می‌کنیم، افزود: هرچه بتوانیم مشارکت بیشتر ایجاد کنیم به نقطه خوبی دست پیدا می‌کنیم، ۵۶ دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد که فعالیت آنان اندازه فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد نیست و امیدوارم به همکاری سایر نهاد‌ها بتوانیم به خوبی برنامه‌ها را پیش ببریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه 1401 قانون ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شرفخانی دبیر کل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق در مصاحبه خبرنگار با آفتاب نیوز گفت: عدم تطابق رشد بی رویه تعداد شاغلین بنیاد با وظایف و اموری که باید انجام پذیرد، یکی از عوامل اصلی عدم رسیدگی شایسته به امور ارباب رجوع است.

وی افزود: اکثر پرسنل پرشمار بنیاد به دلیل عدم آشنایی و قرابت با روحیات و مشکلات جانبازان و آزادگان و نداشتن تخصص لازم، ناکارامد بوده و فقط از بودجه بنیاد ارتزاق می‌کنند. در صورتی که این بودجه می‌تواند صرف حل معضلات این جامعه شریف باشد. این به نحوی است که شاغلین پرشمار غیر متخصص با مراجعه ایثارگران به بنیاد، تنها نقش یک اپراتور را ایفا و توان حل مشکلات جامعه هدف را ندارند.

وی اذعان کرد: به دلایل مطرح شده معلولین، مجروحین و آزادگان جنگ تحمیلی خواستار منفک شدن کامل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تجمیع در قالب انجمن یا سازمان مستقل کهنه سربازان وطن، ذیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور موثر نمایندگان انجمن کهنه سربازان وطن، قرار گیریم. چون ما مدافع وطن، ناموس و مرز‌های مقدس و تمامیت ارضی کشور در زمان جنگ تحت فرمان و زیرمجموعه وزارت دفاع بوده ایم.

شرفخانی گفت: بار دیگر بر این حق مشهود، قانونی، غیر قابل کتمان و پیشرانه اقتصاد کل کشور (غرامات جنگ) به فضل خداوند منان و اراده و خواست قاطبه بزرگ آسیب دیدگان جنگ تحمیلی (کهنه سربازان وطن) تاکید نموده و تا رسیدن به هدف غائی خویش از پای نخواهیم نشست. وقت آن رسیده تا همه آنان که در صدد ایجاد موانع و کاشتنن بذر ناامیدی در دل‌ها و اراده‌های آهنین جامعه بزرگ ایثارگران و جانبازان بودند نا امید شوند.

دیگر خبرها

  • تتلو: با تحریک یک خانم بازیگر آهنگی درباره اغتشاشات ۱۴۰۱ خواندم
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • آهنگسازی تتلو به تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز