Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالله دیدبان روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین افزود: در ۲۴ ساعت گذشته۲۶  بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۷۸ موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و ۲ بیمار با علائم حاد تنفسی هم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و در این مدت خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدبان تصریح کرد:بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر این ویروس، به سرعت وضعیت استان را بحرانی می‌کند و این مساله عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اومکیرون گفت: در صورت افزایش موارد ابتلا به این بیماری، آمار بستری در بیمارستان‌های استان نیز افزایش می‌یابد بنابراین جدی نگرفتن کرونا در شرایط فعلی احتمال دارد ما را به وضعیت قرمز گذشته بازگرداند.

دیدبان تصریح کرد: نگرانی ما بیماران اعصاب و روان بیمارستان ۲۲بهمن در شهر قزوین است که متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی از آنان به ویروس کرونا مبتلا شدند  که در صورت گسترش بیماری نگهداری و مراقبت از این افراد سخت تر خواهد بود. 

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در مجموع حدود ۹۴ درصد از جمعیت استان قزوین نوبت اول و حدود ۸۵ درصد نیز نوبت دوم واکسن علیه کرونا را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از بیماران  مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان واکسن نزده اند.

دیدبان با تاکید بر توجه شهروندان به تزریق واکسن سوم، افزود: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون ۲۵ برابر افزایش دهد. 

وی با اشاره به تاثیرگذاری همه واکسن‌ها بر کاهش شدت بیماری و مرگ بر اثر ابتلا به کرونا،گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در اسرع وقت، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

این مسوول یادآور شد: مهم‌ترین راهکار حفاظتی در شرایط کنونی رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن کروناست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از شهروندانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، خواست برای حفظ سلامت خود و اطرافیان و ارتقای سطح ایمنی، هر چه زودتر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه و واکسن کرونا را تزریق کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی واکسن استان قزوین محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی واکسن دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی واکسن استان قزوین محدودیت های کرونا استان قزوین واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در قزوین اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سرهنگ سید علی آسیایی، رئیس پلیس راهور استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور اجرای مناسب مراسم رژه ۲۹ فروردین، محدودیت‌های ترافیکی در محدوده خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به محل برگزاری این مراسم در شهر قزوین اعمال خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، محدودیت های ترافیکی در بلوار شهید بهشتی حد فاصل میدان قدس تا میدان نصر و بالعکس، دوربرگردان انتهای خیابان پادگان به سمت لشگر ۱۶ زرهی و زیر گذر پل نصر به سمت میدان ارتش.

سرهنگ آسیایی گفت: شهروندان و رانندگان می توانند جهت تردد از مسیرهای جایگزین از جمله خیابان فلسطین، خیابان پادگان، بلوار مدرس و... استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان قزوین با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۲۹فروردین آغاز و تا پایان مراسم ( حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه) ادامه خواهد داشت، از کلیه شهروندان خواست: ضمن رعایت محدودیت های ترافیکی اعلامی و همکاری با پلیس، حتی‌الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895896

دیگر خبرها

  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • روند افزایش دما در استان قزوین
  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در قزوین اعلام شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم