Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از اتصال بنادر غرب چین از طریق بندر آکتائوی قزاقستان و دریای خزر به بنادر شمالی ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر صفایی با اشاره به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی برای برقراری تبادلات تجاری ایران با چین از طریق بندر آکتائو از گفتگو با قزاقستان برای استفاده از بندر آکتائو در مبادلات تجاری با چین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: پیگیری و عملیاتی کردن جریان تجاری استان‌های غرب چین از طریق بندر آکتائوی قزاقستان به بنادر انزلی و امیرآباد از رویکرد‌های تجاری سازمان بنادر است.

به گفته صفایی چنانچه بتوانیم مسیر مبادلات کالا از چین را از طریق دریای خزر و بنادر قزاقستان انجام دهیم، به واسطه دو سر بار شدن معاملات تجاری، قیمت‌ها نیز عادلانه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با دعوت از سرمایه‌گذاران قزاقستان برای حضور در بنادر جنوب و شمال ایران، افزود: برگزاری نشست بین مدیران دریایی و بندری ایران و قزاقستان از راهکار‌های افزایش تجارت و مبادله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات این سازمان برای دریافت مجوز خرید شناور‌های رو-رو گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده، تسهیلات ویژه با بهره کم در اختیار سرمایه گذاران بخش‌خصوصی قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قزاقستان بنادر شمالی ایران سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده

تین نیوز

حدود ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان روز ۷ فروردین ماه سال جاری، از طریق جاده با بیش از ۱۹ هزار سفر جابه جا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی در سطح کشور به ویژه در شرایط خاص از جمله در ماه مبارک رمضان و همچنین روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: بر همین اساس اولویت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این ایام، حمل به موقع کالاهای مذکور به جهت تأمین حداکثری کالاهای اساسی روزه داران، مردم و مسافرین نوروزی در اقصی نقاط کشور می باشد.

حمدالهی افزود: با توجه به محدودیت های تردد ناوگان سنگین کشور در این ایام و مستثنی بودن حمل ناوگان حامل کالاهای اساسی در کشور از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز هفت فروردین ماه سال جاری، حدود ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده با بیش از ۱۹ هزار سفر به مقاصد کشور حمل شد.

وی بیان کرد: از این میزان بار حمل شده طی مدت یادشده، بالغ بر ۲۶۴ هزار تن قریب به ۶۰ درصد از بندر امام خمینی (ره) حمل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • تصاویر| مسافران نوروزی جزیره کیش
  • ثبت حضور بیش از ۱۶ هزار گردشگر در اسکله های خرمشهر
  • اسکله‌های بندر خرمشهر میزبان گردشگران