Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از کارهای قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه استان در شش دهستان اشتغال و ظرفیت‌هاست گفت: قرارگاه پیشرفت سپاه توانمندسازی روستاهای محروم خراسان جنوبی را آغاز کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ مهدی هنری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه شرایط بارندگی مناسبی را در چند وقت اخیر داشتیم برای استفاده بهینه از زمینهای دیم بحث کشت گیاهان دارویی را در برنامه داریم اظهار داشت: با توجه به پتانسیل وظرفیتی که در زیرکوه وجود دارد این شهرستان به عنوان قطب گیاهان دارویی است که کشت زیره سبز را با هماهنگی هایی که با نهاد واسط انجام دادیم مشارکت مردم را در چند روستا از شهرستان زیرکوه بکار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از کارهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان که در 6 دهستان در سطح استان به صورت الگویی کار توانمندسازی جوامع روستایی را با محوریت امام روستا پیگیری می‌کند، موضوع اشتغال و ظرفیت‌هایی است که در نقاط مختلف روستایی است.

جانشین قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بخشی از روستاها به صورت نقاط هدف انتخاب شده وبا کار مطالعاتی انجام شده با محوریت امام روستا کشارکتهای جمعی وترغیب مردم به صورت شبکه سازی کار گروهی در روستاها انجام میشود.

هنری با تاکید براینکه اشتغال در زیرکوه ودر دهستان پترگان یکی از نقاط هدف قرارگاه پیشرفت وآبادانی است افزود: در حال حاضر در روستاهای بارنجگان، شاهرخت، گزخت و معصوم آباد کار کشت زیره سبز آغاز شده و در مجموع 1300 کیلوگرم بذر زیره در اختیار بیش از 150 خانواده‌ای که درخواست داشتند در این زمینه فعالیت کنند گذاشته شده و با توجه به تفاهمی که با افراد انجام شده است بذر به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته شده است.

وی با بیان این‌که در بیش از 200 هکتار از اراضی دهستان پترگان این طرح انجام خواهد شد، اظهار کرد: بعد از برداشت که حدود اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود همان میزان بذری که در اختیار خانواده ها قرار گرفته بازپس گرفته می‌شود و مابقی مربوط به درآمد و سود خانوار خواهد بود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به تحقیقاتی که در یکی دو سال گذشته در این منطقه انجام شده است بازدهی خوبی را در موضوع زیره سبز داشتیم که حداقل بیش از دو برابر افزایش ارزش افزوده را در زیره سبز در مقایسه با سایر کشت‌هایی که در حوزه دیم انجام می‌شود داریم که ان‌شاءالله با تداوم بارندگی‌هایی که خواهد بود ما بتوانیم باعث افزایش درآمد روستائیان در سطح روستاهای مرزی شویم.

رزمایش اقتدار بسیج در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شودمستند "شهیدی در بعلبک" در استان خراسان جنوبی تولید شداستاندار خراسان جنوبی: برنامه‌های توسعه‌ای در" فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه  بیرجند" اجرا می‌شود

وی افزود: با آموزش‌هایی که به کشاورزان داده شده هیچ گونه کود و سمی استفاده نمی‌شود و یکی از مزیت‌های زیره سبز این است که بحث نگهداری زمین‌ها و تا زمان به نتیجه رسیدن محصول عملیات خاصی  نیاز نیست و هزینه برداشت نیز کمتر است و مطمئنا چندین برابر ارزش افزوده را نسبت به سایر محصولات کشاورزی دیمی خواهد داشت.

هنری با تاکید براینکه با توجه به حضور نهاد واسط و تیم‌های تخصصی در کنار مردم آموزش‌های لازم  قبل از شروع این طرح برای مردم انجام شده و موضوعاتی که نیاز است در حین فرآوری و عمل‌آوری بذر نیز در اختیار مردم گذاشته خواهد شد گفت:  با پیگیری که انجام شد امید است با راهنمایی‌های نهادهای واسطی که با آنها تفاهم کردیم بتوانیم محصول ارگانیک و سالمی را داشته باشیم تا زمینه صادرات نیز فراهم شود و ارزش افزوده این طرح را بیش از آن چیزی که پیش‌بینی شده در نهایت به نتیجه برسیم.

لنتهلی پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه پیشرفت خراسان جنوبی انجام شده زیره سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پارسال، پیرو ابلاغیه از وزارت کشور بحث اتصال استان با اولویت شهر بیرجند به فیبر نوری مطرح و مسیر اداری و هماهنگی با شهرداری و تصویب در شورا انجام شد و ظرف ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی اتصال بیرجند به فیبر نوری آغاز می‌شود.

بهی با بیان اینکه طبق قرارداد این طرح طی یک سال به پایان می‌رسد، افزود: البته تاکید ما بر این است که عملیات اجرایی اتصال به فیبر نوری در بیرجند که ۱۰۰ کیلومتر و برای ۶۵ هزار خانوار بیرجندی است، طی ۶ ماه به پایان برسد و در سه ماهه سوم امسال این خانوار‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

وی افزود: هم اکنون سرعت اینترنت در adsl، ده مگابیت بر ثانیه است که با استفاده از فیبر نوری به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا گاهاً یک گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: بعد از بیرجند سایر شهر‌های استان نیز در برنامه اتصال به فیبر نوری هستند و امسال شاهد اتصال آنها به این بستر خواهیم بود.

به گفته وی از ابتدای دولت تاکنون ۳۵۳ روستا در استان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند که ۳۱ هزار خانوار را شامل می‌شود.

بهی گفت: اتصال ۵۰۰ کیلومتر از روستا‌ها در سال جاری در برنامه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • انقلاب به ارتش استقلال و خود باوری بخشید/وحدت نیروهای نظامی