Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرهادی گفت: وضعیت آب تهران در شرایط خوبی است اما مخاطراتی نیز وجود دارد که آنان را شناسایی و مخاطرات را رد کردیم، امسال ۶۰۰ نقطه رفع آلودگی شده است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: موضوع بانوان به عنوان افرادی که نقش زیادی در حوزه محیط زیست و آینده این شهر دارد حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اولویت های ما در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بحث آلودگی هواست که باید به آن بپردازیم و کار را شروع کردیم و اقای زاکانی هم به این موضوع اهتمام دارند و کارگروهی نیز تشکیل شده است.

پیرهادی بیان کرد: هر دستگاهی در قانون هوای پاک وظایفی دارد شهرداری تهران تنها دستگاه متولی نیست اما ما باید به وظایف خودمان توجه کنیم در شهرداری تهران و شورای شهر به حفظ و گسترش فضای سبز توجه زیادی داریم، در منطقه ۱۶، ۱۷ و ۹ زمینی را خریداری کردیم تا بحث ارتقای باغات را داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ۴ میلیون موتورسیکلت فرسوده داریم و ۴ میلیون خودرو نیز شماره گذاری شده است که باعث آلودگی خوا می شود وقتی خروجی خودروها و موتورهای فرسوده را نداریم به چنین مشکلی که امروز داریم روبه رو می شویم.

پیرهادی با اشاره به اینکه بخشی از آلودگی ها مربوط به صنایع است، افزود: آماری در سال ۹۶ منتشر شد به دنبال این هستیم که آمار جدیدی از میزان آلاینده هایی که در شهر تهران وجود دارد را بررسی و عامل اولیه را شناسایی کنیم.

وی درباره آلودگی آب، تصریح کرد: وضعیت آب تهران در شرایط خوبی است اما مخاطراتی نیز وجود دارد که آنان را شناسایی و مخاطرات را رد کردیم، امسال ۶۰۰ نقطه رفع آلودگی شده است در بحث تصفیه آب های روان و فاضلاب پیگیری لازم را داریم و جلسات مختلفی نیز در این زمینه صورت می گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شهر تهران نقاطی را داریم که باعث ایجاد آلاینده می شوند که باید تلاش کنیم میزان را به صفر و یا کمتر کنیم.

پیرهادی خاطرنشان کرد: در یکی دوسال اخیر توجه به حوزه محیط زیست کمتر شده است، جلسه ای با رئیس سازمان محیط زیست داشتیم قرار شد مجموعه ما و سازمان محیط زیست جلسات متعددی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیرهادی شورای شهر تهران محیط زیست قانون شهرداری شهرداری تهران شورای شهر فضای سبز شهر تهران موتورسیکلت خودرو آلودگی هوا شورای شهر شهرداری محیط زیست بانوان شورای شهر شهر تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

بر اساس سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، وضعیت آلودگی هوا در شهرهای استان خوزستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در ساعات منتهی به ۹:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۲۴، نیوساید ۱۴۰، و اداره کل هواشناسی ۱۳۳ و شهرهای هندیجان ۱۱۸، کارون ۱۱۵ و شادگان ۱۶۰ و آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس این سامانه و با توجه به بارندگی‌های اخیر هوای شهرهای رامشیر، شوش، شوشتر و گتوند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 739550

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کاهش قابل ملاحظه رشد گیاهان با افزایش آلودگی صوتی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق