Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: عملیات اجرایی پروژه چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت با تخمین اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ آغاز و قرار شد سال ۹۰ تمام شود، سال ۹۰ هم تمام شد و با گذشت حدود ۱۰ سال از وعده مسئولان برای افتتاح، جاده همچنان روی دست خود مانده تا همچنان قربانیان خود را تحویل دهد.

جاده کوهدشت - خرم‌آباد تنها راه ارتباط نزدیکی است که کوهدشت را به مرکز استان می‌رساند اما این راه، هنوز هم همچون سال‌های گذشته به رهگذران خود امان نمی‌دهد و از قربانی کردن آن‌ها در کمرهای باریک خود کوتاه نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرب‌الاجل معاون استاندار برای تعیین تکلیف پروژه

مردم این دو شهر چشم‌به‌راه تلاش بیشتر مسئولان مربوطه‌اند شاید با تسریع عملیات چهار خطه کردنش، روند مرگ و میر و وقوع تصادفات در این محور کاهش پیدا کند.

احمد رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در این رابطه امروز دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی و رفع مشکلات قطعه چهارم، چهار خطه خرم آباد - پلدختر و جاده خرم آباد - کوهدشت گفت: ضرورت تکمیل و به پایان رساندن محورهای چهار خطه استان از مهم‌ترین اقداماتی است که به منظور رسیدن به نتیجه نهایی، پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: چهار خطه خرم آباد - کوهدشت از مسیرهای مواصلاتی استان است که به دلایلی اجرای طرح تعریض و اصلاح این جاده متوقف مانده بود و در جلسه امروز پس از رفع مشکلات، بر ضرورت آغاز به کار مجدد پروژه تاکید شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به رفع مشکلات موجود و ادامه عملیات عمرانی در چهار خطه کوهدشت با توجه به حجم تردد در این مسیر، اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن به عمل آورند.

۷۴ کیلومتر از مسیر چهارخطه شده است

پیش از این وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه‌های چهار خطه لرستان اظهار داشت: این پروژه‌ها از سال ۸۰ شروع شده‌اند.

وی با بیان اینکه تا سال ۸۹ این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شدند عنوان کرد: اعتبارات استانی ضعیف است، با این حال کار شروع شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه بعد از این سال، پروژه‌های چهار خطه از محل اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفتند گفت: این پروژه‌ها به عنوان طرح‌های ملی در پیوست لایحه بودجه قرار گرفتند.

کرم الهی عنوان کرد: تا سال ۹۵، روند اجرا و تکمیل این پروژه‌های چهار خطه جهش بسیار خوبی داشتند، اما سپس به دلیل کمبود اعتبارات به کندی اجرا و عملیاتی شدند.

وی با اشاره به چهار خطه خرم آباد - کوهدشت عنوان کرد: این مسیر نیز ۸۷ کیلومتر است که از این میزان ۷۴ کیلومتر چهار خطه شده است.

توقف پروژه به دلیل کمبود اعتبار

به گفته گودرز بابا عباسی معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان این پروژه به دلیل نبود و یا کمبود اعتبارات نیمه تمام باقی مانده است اظهار داشت: همچنین علت دیگر نیمه تمام باقی ماندن این پروژه چهار خطه، اختصاص اعتبارات به صورت اوراق خزانه به پیمانکار است.

وی گفت: به دلیل پرداخت اعتبارات این پروژه به صورت اوراق چند ساله، پیمانکاران از فعالیت در آن استقبال چندانی نمی‌کنند.

بهاروند پیمانکار پروژه چهار خطه خرم آباد - کوهدشت نیز در سخنانی عنوان کرد: حدود یک سال است که درگیر این پروژه هستیم.

وی بیان داشت: به علت عدم پرداخت مطالبات ما که حدود ۳۵ میلیارد تومان است، پروژه تعطیل شده است.

وعده سال آینده برای افتتاح پروژه

پیش از این مجتبی بیرانوند فرماندار کوهدشت در سخنانی با بیان اینکه این پروژه نیازمند اعتبارات ملی و استانی است عنوان کرد: در این راستا امیدواریم راه و شهرسازی استان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی ورود جدی داشته باشند.

وی بیان داشت: امیدواریم با اختصاص این اعتبارات، شاهد بهره برداری از این پروژه چهار خطه در شش ماهه اول سال آینده باشیم.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این سید موسی خادمی استاندار سابق لرستان در تاریخ ۱۳ شهریورماه سال گذشته، وعده افتتاح این پروژه را در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ داده بود.

وی در سخنانی گفته بود: یکی از پروژه‌های مهم شهرستان کوهدشت، چهارخطه کردن جاده کوهدشت - خرم آباد است که مقرر شد بخشی از آن تا آبان ماه، بخش دیگری تا پایان سال و در نهایت کل جاده تا خرداد ماه سال آینده به طور کامل چهار خطه شود.

بنا بر این گزارش، وقوع تصادفات ناگوار در جاده‌های لرستان به دلیل عدم چهار خطه شدن و تعریض آنها، موضوعی است که بارها از سوی مردم و رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است و می‌طلبد که تکمیل این طرح‌های راهسازی مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

کد خبر 5407860

منبع: مهر

کلیدواژه: احمدرضا دالوند معاونت عمرانی استانداری لرستان اداره کل راه و شهرسازی لرستان خرم آباد کوهدشت راهسازی پروژه نیمه تمام بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه برف روبی سیل کرمان آمار کرونا اردبیل امداد رسانی عکس استانها چهار خطه خرم آباد راه و شهرسازی چهار خطه پروژه ها پروژه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده سلامت جسمی زائران حج ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

به نقل از جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی است و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده؛ به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: دارو‌ها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم
  • حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم
  • «قد» کشتی ایران از آسیا بلندتر است/ تعیین تکلیف یک وزن با انتخابی
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد