Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در حالی که نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند، مصر، بحرین، کویت، اردن بدون اتخاذ موضعی در مقابل این تجاوزگری‌ها بار دیگر ارتش یمن را محکوم به نقض فاحش حقوق بین الملل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، اتحادیه عرب از متجاوزان به یمن حمایت کرد. اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای از امارات متحده عربی که به تازگی در واکنش به تجاوزاتش به یمن هدف حملات یمنی ها قرار گرفت، حمایت کرد و برای این کشور «حق دفاع از خود» قائل شد.

این اتحادیه که پس از حملات وحشیانه اخیر نیروهای ائتلاف به مراکز زیربنایی و حیاتی یمن و همچنین بمباران مناطق مسکونی و یک بازداشتگاه در این کشور، سکوت اختیار کرد، حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نظامی ابوظبی را تهدید جدی برای تاسیسات حیاتی غیرنظامی، منابع انرژی و ثبات اقتصاد جهانی و همچنین تهدیدی برای صلح منطقه‌ای ارزیابی کرد.

در حالی که بسیاری از کشورها و سیاستمداران منطقه حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدایت انصارالله را دفاع از خود و نه اقدامی تروریستی ارزیابی می‌کنند، اتحادیه عرب در بیانیه خود از همه کشورها خواست که پس از حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  به امارات متحده عربی، انصارالله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز - دوشنبه - در تشریح دومین عملیات علیه امارات و عربستان با نام «طوفان یمن ۲» اعلام کرد که مراکز حیاتی دبی و پایگاههای نظامی حساس سعودی‌ها در مناطق جازان و عسیر با شمار زیادی از پهپادها هدف قرار گرفته است؛ «یحیی سریع» در بیانیه‌ای تصریح کرد: نیروهای موشکی و پهپادی یمن، «طوفان یمن ۲» را در پاسخ به تشدید تجاوزات و جنایات ائتلاف سعودی، انجام دادند.

نیروهای مسلح یمن در چارچوب عملیات «طوفان ۲» پایگاه هوایی الظفره و مراکز حیاتی در دبی را با شمار زیادی موشک بالستیک از نوع ذوالفقار هدف قرار دادند. توسط این نیروها همچنین مراکز حیاتی دبی هدف شمار زیادی از پهپادهای صماد ۳ قرار گرفت.

گفته می‌شود این پایگاه واقع در جنوب ابوظبی مقر اضلی نظامیان آمریکایی در منطقه است و به همان میزان پایگاه العدیب قطر اهمیت دارد. الظفره همراه با پایگاه العدیب قطر مرکز اصلی فرماندهی آمریکا در عملیات تخلیه اخیر از افغانستان شرکت داشته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های خارجی در امارات توصیه کرد که خاک این کشور را ترک کنند زیرا این کشور امن نیست. او همچنین گفت: ما بر آمادگی خود برای گسترش دامنه عملیات در مرحله آینده تاکید می‌کنیم.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در اولین اظهارنظر خود پس از حملات بامداد روز دوشنبه ارتش یمن به ابوظبی با هدف توقف تجاوزگری‌های امارات گفت که ارزش سرمایه‌گذاری در امارات به «صفر» خواهد رسید.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه در گفت و گو با العربی گفته بود نیروهای یمنی اکنون قادرند عمق خاک سعودی و امارات را هدف قرار دهند. او تاکید کرد که بر خلاف روزهای آغاز جنگ یمن، اکنون نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، توانایی هدف قرار دادن عمق خاک عربستان و امارات را دارند.

البخیتی در خصوص ابتکار عمل سعودی‌ها درباره یمن هم خاطرنشان کرد آنچه ریاض اعلام کرده طرح صلح نیست؛ بلکه یمن را تحت قیمومیت بین المللی قرار می‌دهد. طرح آن‌ها مجموعه‌ای از شروط است برای تحمیل قیمومیت بر یمن که قابل قبول نیست.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین احتمال قرار گرفتن این جنبش در فهرست تروریستی آمریکا را کم اهمیت خواند.

البخیتی پیش‌تر نیز در گفت وگو با شبکه العالم گفته بود که عملیات یمن علیه کشورهای ائتلاف در سطوح داخلی و خارجی تا توقف حملات و برداشته شدن محاصره ادامه خواهد داشت.

این عضو جنبش انصارالله امروز دوشنبه نیز با اشاره به تحرکات تجاوزگرانه امارات به ویژه در شرق یمن اعلام کرد که اماراتی‌ها عبرت نگرفته‌اند و بر اساس منافع خود عمل نکرده‌اند. البخیتی که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد افزود: امارات تنها بر اساس منافع آمریکا و اسرائیل عمل کرد و بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت.

او در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه یمن مبنی بر اینکه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در حملات خود به امارات، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، گفت: ما هرگز اماکن مسکونی امارات را هدف حملات خود قرار نداده‌ایم، چراکه ما بر این باوریم که شهروندان اماراتی، برادران ما هستند.

البخیتی در ادامه تصریح کرد: این آمریکا و متحدانش هستند که تنش‌ها را تشدید می‌کنند، نه یمن و محور مقاومت. محور آمریکا در منطقه بزرگترین بازنده در هر جنگ آینده است. عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که «ما یا به پیروزی می‎رسیم و یا به مقام شهادت نایل می‌شویم.»

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

ائتلاف سعودی یکشنبه شب نیز از هدف قرار گرفتن منطقه جازان واقع در جنوب عربستان سعودی توسط موشک بالستیک نیروهای یمنی خبر داده بود. بنا بر این اعلام، یک فروند موشک بالستیک در منطقه صنعتی جازان عربستان فروده آمد. ائتلاف سعودی مدعی شده بود که در این حمله موشکی دو تبعه بنگلادشی و سودانی مقیم زخمی شدند و خسارت‌های مادی نیز به وقوع پیوسته است.

امارات نیز به تازگی حملات خود به یمن را تشدید و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده، برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است. به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

دوشنبه گذشته نیز در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع خبری بامداد دوشنبه از فعال شدن پدافند هوایی امارات متحده عربی در ابوظبی و شنیده شدن صدای چند انفجار خبر دادند. وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب در واکنش به بیانیه اتحادیه عرب که از ائتلاف سعودی در تجاوز به این کشور حمایت کرده بود، اعلام کرد، اتحادیه عرب مشروعیت و ارزش خود را از دست داده است.

در حالی که بسیاری از کشورها و سیاستمداران منطقه حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدایت انصارالله را دفاع از خود و نه اقدامی تروریستی ارزیابی می‌کنند، اتحادیه عرب در بیانیه خود از همه کشورها خواست که پس از حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به امارات متحده عربی، انصارالله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

درپی حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق خاک امارات و هشدار به اتباع خارجی درخصوص ناامن بودن این کشور، دولت آمریکا هم خواهان بالاترین سطح هوشیاری اتباع خود در امارات شد. سفارت آمریکا در امارات امروز (دوشنبه) به همه اتباع آمریکایی توصیه کرد که بالاترین سطح هوشیاری امنیتی را رعایت کنند.

برچسب‌ها بحرین یمن جنبش انصارالله ابوظبی موشک بالستیک اتحادیه عرب اردن یحیی سریع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین یمن جنبش انصارالله بحرین یمن جنبش انصارالله ابوظبی موشک بالستیک اتحادیه عرب اردن یحیی سریع حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن امارات متحده عربی جنبش انصارالله ائتلاف سعودی موشک بالستیک اتحادیه عرب پس از حملات هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند