Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن هشدار در خصوص هرگونه عادی‌انگاری از رعایت ۹۷ درصدی پروتکل‌ها در شاهرود و میامی خبر داد.

دکتر حسین شیبانی با بیان اینکه شاخص‌های جمعیتی در سطح استان و در دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان تقریباً یکسان است به آمار جمعیتی در پنج سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: رشد جمعیتی در سال ۱۳۹۶ در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقریباً ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ رسیده است  و در حال حاضر این نرخ به ۷ درصد رسیده است و این نرخ رشد جمعیت با نرخ جایگزینی آن فاصله زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: تعداد موالید در سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۷۳۴ نفر بوده که در سال گذشته این تعداد به سه هزار و ۳۱۵ رسیده است و لذا بر این اساس نرخ باروری هم در سال جاری ۱.۶۵درصد بوده  که باید با فعالیت، تبلیغ و فرهنگ سازی تلاش شود تا به ضریب ۲.۱درصد برسد.

 وی از توقف روند افزایشی طلاق و بهبود شاخص ازدواج در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و اظهار کرد: نرخ طلاق در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقریبا ثابت است و حداقل نسبت به سال‌های پیش افزایشی نبوده است .همچنین نرخ ازدواج هم افزایشی است و در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۳۶۶ ازدواج ثبت  شده و این در حالی‌ست که در ۹ ماهه سال جاری تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ ازدواج ثبت شده که گویای روند افزایشی شاخص است.

دکتر شیبانی بیان کرد: جمعیت سالمندی در حوزه این دانشگاه نیز نسبت به دیگر نقاط کشور چند درصد بالاتر است و لذا احتمالا در چند سال آینده با جمعیت سالمندی بیشتری مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با توجه به اینکه جمعیت سالمندی تلاش‌ها و  مناسبات خاص خود را می‌طلبد باید از آمادگی کامل برخوردار باشیم و سعی کنیم که این تراز جمعیتی با کمترین نوسان انجام شود چرا که در صورت  بهم خوردن این تراز  در خصوص سلامت و بهداشت سالمندان با  هزینه‌های خاصی مواجه خواهیم شد.پ

وی با اشاره به روند بیماری کووید۱۹ در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه خاطرنشان کرد: کرونا دلتا در سطح  منطقه خوشبختانه بر اساس مشاهده آمار ها دارای یک سیر ثابت است .

دکتر شیبانی تاکید کرد: سویه جدید امیکرون نیز کماکان همچنان وجود دارد و با توجه به عادی‌نگاری صورت گرفته در زندگی، ممکن است با ادامه این رویه درآینده  مارا دچار مشکل کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده در ستاد استانی مقابله با کرونا تا ۹۷ درصد پروتکل‌های  بهداشتی رعایت می شود لذا باید در این خصوص دقت بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شاهرود علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تحت پوشش دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان