Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار سهام امروز هم نزولی بود و شاخص کل بورس در پایان معاملات با ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد افت به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز (دوشنبه) علیرغم مطلوب بودن وضعیت بنیادی سهم‌ها، همچنان نزولی است و خروج پول توسط حقیقی‌ها ادامه دارد.

معاملات روز جاری مانند روزهای گذشته مجددا با روند نزولی و گرایش منفی همراه با افت قیمت‌ها آغاز بکار کرد به طوری که شاخص بورس افت بیش از ۲۱ هزار واحد را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه بازار امروز قرمز رنگ بود و در پایان معاملات امروز، ۵۱ نماد رشد قیمت داشتند که ۳۶ نماد بورسی و ۱۵ نماد فرابورسی بودند؛ همچنین ۴۲۸ نماد کاهش قیمت را ثبت کردند که ۳۰۲ نماد بورسی و ۱۲۶ نماد فرابورسی بودند؛ به عبارت دیگر، ۱۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۷ درصد بازار افت قیمت را در روز میانی هفته تجربه کرد.

معامله گران در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۴۷۱ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دست به دست شدن بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۴۵ میلیون سهام و اوراق مالی بود.

ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۱۶۱ هزار و ۱۲ میلیارد تومان رسید که حدود ۱۶۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بازار عملیات باز است. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۲۳۸۴ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

شاخص کل بورس تهران با ۲۱ هزار و ۸۴۲ واحد ریزش به یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۸۸ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با افت ۴۲۷۳ واحدی در ارتفاع ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد ایستاد.

معامله گران در بورس بیش از ۵ میلیارد و ۸۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۳۰۳ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش حدود ۳۲۷۹ میلیارد تومان شد.

نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی جم بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس ایران امروز هم با ۱۱۲ واحد کاهش، عدد ۱۷ هزار و ۲۴۲ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۴ میلیارد و ۶۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۱۶۸ هزار معامله و به ارزش ۱۵۷ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، سنگ آهن گهرزمین، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

  انتهای پیام  

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان بازار سهام ۲۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل

بازار سرمایه دومین روز کاری هفته را با رشدی ۲۷ هزار واحدی به پایان رساند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام دومین روز کاری هفته را مشابه روز گذشته با اقتبال خریداران مواجه بود و در نهایت توانست با صعود به کار خود پایان دهد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 27 هزار واحدی به 2 میلیون و 312 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 8500 واحدی به ارتفاع 753 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «نوری» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «فصبا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «فولاد»، «ذوب» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «کرمان» و «فن افزار» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است صندوق های طلا، با توجه به کاهش نرخ ارز غیر رسمی و برداشته شدن محدودیت دامنه نوسان، همگی کار خود را در دامنه ی منفی آغاز کردند.

همچنین دیگر نکته ای که در معاملات امروز به چشم می خورد، عدم واکنش بازار به اخبار ساماندهی معافیت های مالیاتی صندوق های بورسی بود.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 2 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 7 هزار میلیارد  تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 320 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 288 نماد در محدوده مثبت و 171 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 242 نماد در محدوده مثبت و 111 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس با رشد ۷۷ هزار واحدی شاخص، جهش کرد
  • افزایش بیش از ۷۷ هزار واحدی شاخص کل بورس