Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه فجر، دهه به ثمر نشستن مجاهدت ها، رشادت ها و جانفشانی های ملت رشید ایران و ثمره خون های مطهر شهداست، ملتی که برای خدا و با هدایت و رهبری الهی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم فاسد و سفاک و ننگین پهلوی قیام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید جواد خاضع در دومین جلسه برنامه ریزی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت و مونورالسرور صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر محضر همه زنان و مادران جامعه اسلامی، افزود: پیامبر اکرم از امیرالمومنین سوال کردند: همسرت فاطمه را چگونه یافتی؟ امیرالمومنین در پاسخ فرمودند: «نعم العون علی طاعه الله»، «در اطاعت کردن از خدا خوب یار و یاوری است»، الگوگیری از سبک زندگی زوج آسمانی، باعث تحکیم بنیاد خانواده می شود.

حجت الاسلام  خاضع بیان کرد: دهه فجر، دهه به ثمر نشستن مجاهدت ها، رشادت ها و جانفشانی های ملت رشید ایران و ثمره خون های مطهر شهداست، ملتی که برای خدا و با هدایت و رهبری الهی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم فاسد و سفاک و ننگین پهلوی قیام کرد و به لطف الهی پیروز شد که با پیروزی ملت ایران و شکل گیری انقلاب اسلامی تحولی عظیم و شگرف در معادلات سیاسی، اجتماعی جهان به وجود آورد، انقلابی که فرهنگ توحیدی را جایگزین فرهنگ استبدادی و الحادی کرد، انقلابی که پیشگامانش مستضعفین بودند و شعارهایش برگرفته از فرهنگ و مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام هست و برای ملت ما و امت اسلامی عزت آفرین بود، ملتی که سال ها تحقیر شده بود و از قافله توسعه و پیشرفت و علم و اخلاق و معنویت دور شده بود، اما الحمدلله به برکت انقلاب ما شاهد رشد اخلاق، معنویت و بصیرت در جامعه و جهش علمی در کشور هستیم، دهه فجر، دهه گرامیداشت چنین انقلاب کبیر و شکوهمندی است و دهه تجلیل از فجرآفرینان و پیشگامان انقلاب و خادمین این عرصه است.

وی کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان را ۲۵ کمیته عنوان و تصریح کرد: هدف از تشکیل این ستاد و کمیته های ۲۵ گانه، برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر و ۴۳ سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، تا ان شاء الله زمینه حضور و مشارکت حداکثری و نقش آفرینی اقشار مختلف مردم را در برپایی هرچه بهتر جشن های انقلاب فراهم سازند.

خاضع افزود: هدف دیگر تشکیل ستاد و کمیته های ستاد دهه فجر استان، تبیین و ترویج ارزش ها و اهداف و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است که لازم است با روش های خلاقانه و مبتکرانه خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را در زمینه های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، نظامی و ... را در این ایام ارائه دهیم تا جلوی توطئه ها و ترفندهای مایوس کننده دشمنان انقلاب گرفته شود و این حربه های دشمن ناکام بماند.

این مسئول فرهنگی گفت: رسالت دیگر کمیته های اجرایی ستاد دهه فجر استان، بازنشر و ترویج شاخص ها و مولفه های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی از قبیل، استکبارستیزی، حمایت از مظلومان عالم، مقاومت، جهاد و شهادت، اقتدار، استقلال، مردمی بودن و عدالت طلبی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام خاضع  ادامه داد: عنایت ویژه و تاکید بر اندیشه های نورانی و حکیمانه امامین انقلاب را باید در برنامه های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرلوحه قرار دهیم و پاسخگویی به سوالات و شبهات از دیگر وظایف کارگروه های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است، در اجرای برنامه ها باید برای مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی کرد، همچنین توجه ویژه به اجرای برنامه های وحدت آفرین و انسجام بخش در سطح استانی و ملی و حتی بین الملل داشته باشیم و همینطور باید برنامه هایی اجرا کنیم که باعث ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تبلیغات محیطی و فضاسازی تبلیغی میادین و خیابان ها و معابر و تزئین ادارات، نهادها، سازمان ها و ارگان ها و استفاده مطلوب از تلویزیون های شهری مورد تاکید است و هر کمیته یک برنامه شاخص و محوری در دهه فجر طراحی و اجرا کند، صورتجلسات و مصوبات کمیته ها را به دبیرخانه ستاد دهه فجر استان واقع در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ارسال نمایند.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: شعار محوری دهه فجر انقلاب اسلامی، «جشن ملی ۱۴۰۰» هست و توصیه می شود به مناسبت ها و عناوین ایام الله دهه فجر در برگزاری برنامه ها و جشن ها، خصوصا در روز شنبه ۱۶ بهمن که مصادف با شهادت جانسوز و مظلومانه امام هادی (ع) هست توجه ویژه شود، اهم ویژه برنامه های ۱۲ بهمن سالروز بازگشت تاریخی حضرت امام به میهن اسلامی، رژه خودرویی و موتوری از فرودگاه یاسوج تا گلزار شهدا و نواختن زنگ انقلاب همزمان با لحظه ورود حضرت امام به میهن اسلامی است، از دیگر برنامه های محوری در دهه فجر، مراسم مهمانی لاله ها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در روز پنجشنبه ۱۴ بهمن و همچنین انجام نورافشانی و بانگ تکبیر بر بام منازل و مساجد و پخش تکبیر از ماذنه و گلدسته های مساجد و اماکن مقدس در استان است و در روز ۲۲ بهمن ساالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، روز استقلال، عزت و تجلی وحدت ملی، جشمن ملی ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد دهه فجر یاسوج دهه فجر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی اسلامی استان ستاد دهه فجر برنامه ها حضرت امام کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند

به گزارش جام جم آنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در آیین شکرانه خدمت در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خادمان آستان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خدمات آستان در میزبانی از زائران را می‌توان در حوزه‌های انتظامات، پذیرایی، امنیتی و خدماتی و نیز حوزه رویدادهای فرهنگی بصرتی ترسیم کرد.

 وی با اشاره به عرصه‌های خدمت خادمان در بستر انتظامات و پذیرایی به خدمات‌رسانی توأم با تأمین فضای امن و آرام برای زائرین و مجاوران در طول ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: خادمان حرم کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام در تمام روزهای ماه مبارک رمضان به‌ویژه لیالی قدر، میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت بودند.

 مشرف گزارشی از موکب‌های پذیرایی از زائران در حرم مطهر و میزبانی مخلصانه خادمان ارائه و به اهمیت ایجاد فضای مطلوب و دلنشین با حضور زائران اشاره کرد و یادآور شد: ضیافت افطار ساده حرم مطهر همه روزه با بیش از ۱۳ هزار پرس غذا برگزار شد.

 وی با بیان این که بالغ بر ۳۹۰ هزار افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد، اظهار کرد: بالغ بر ۱۷۰ هزار افطاری غذای گرم نیز در ماه مبارک رمضان تقدیم زائران و مجاوران حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شد.

 معاون فرهنگی حرم مطهر ضمن تشریح خدمات چایخانه حضرتی حرم مطهر بانوی کرامت، به موضوع اسکان زائران نوروزی در صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر اشاره و اظهار کرد: ارائه خدمات شبانه‌روزی در حوزه بهداشت و درمان با مشارکت خادمان پرتلاش درمانگاه، بخش فوریت‌های پزشکی مجموعه هلال‌احمر از دیگر خدمات ارائه شده در این ایام بود.

 وی گل‌آرایی ضریح و صحن‌ها و اهدای گل به زائران در ایام موالید را از دیگر اتفاقات زیبای ماه مبارک رمضان دانست و با بیان این که بیش از ۱۱ هزار شاخه گل تقدیم زائران حضرت شد، خاطرنشان کرد: روزانه قریب به ۱۶ هزار قرص نان نیز در نانوایی حرم مطهر پخت و تقدیم زائران کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام شد.

 مشرف در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از خدمات فرهنگی آستان در ماه مبارک رمضان ارائه و خاطرنشان کرد: فضاسازی حرم مطهر در مناسبت‌های مختلف و برپایی محافل بزرگ ترتیل‌خوانی قران کریم و مناجات خوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی این ایام بود.

 وی به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اهالی قرآن و تقدیر ایشان از برنامه خوب محفل قرآنی حرم مطهر بانوی کرامت در قم و انعکاس ملی و بین‌المللی آن اشاره و اظهار کرد: خانواده‌ها با حضور در شبستان امام خمینی (ره) به صوت خانوادگی در کنار قرآن با حافظان قرآن کریم همراه و هم‌نوا شده، آیات الهی را زمزمه و تلاوت کردند.

 معاون فرهنگی حرم مطهر گزارشی از چهار محفل قرآنی در کنار چهار محفل مناجات خوانی شبانه و توسل در شب‌های ماه مبارک رمضان ارائه و تصریح کرد: برنامه‌های مناجات خوانی تحت عناوینی چون؛ شب‌های بندگی، فیض سحر، محفل عرش و محفل دعاخوانی برگزار شد.

 اجرای بیش از ۱۸ هزار دقیقه برنامه زنده تلویزیونی در قالب ترتیل‌خوانی، مناجات و محفل ویژه‌برنامه‌هایی رمضانی با مشارکت شبکه‌های ملی و ماهواره‌ای و پخش و انعکاس آن در فضای مجازی از دیگر محورهای گزارش حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف بود.

 وی پاسخگویی به شبهات و تصحیح قرائت نماز را از دیگر رویکردهای مستمر حرم مطهر در ماه مبارک رمضان دانست و یادآور شد: ویژه‌برنامه سحرگاهی دلبران همه‌روزه به‌صورت سحرگاهی با مشارکت شبکه قرآن برگزار شد؛ ویژه‌برنامه لحظه افطار نیز تحت عنوان بهارترین بهار نیز کاری مشترک بود که در شبکه قرآن پخش شد، این برنامه از پربیننده‌ترین برنامه‌های صداوسیما بود.

 معاون فرهنگی حرم مطهر به برپایی محفل روزه اولی‌ها ویژه دختران و پسران نوجوان اشاره و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بهارترین بهار و ویژه‌برنامه‌های بانوان در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های رمضانی حرم مطهر بانوی کرامت بود.

 وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی بیش از ۱۲ هزار خادم حرم مطهر بانوی کرامت در ماه خدمت خالصانه به روزه‌داران ضیافت الهی، از تمام کسانی که در برپایی مراسمات آستان مقدس نقش‌آفرین بودند تشکر و از همیاری و همدلی تمام خادمان با یکدیگر تقدیر کرد.

 مشرف با تاکید بر اهمیت خدمت به خلق خدا در کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند، اگر کسی حاجتی از حاجات مسلمانی را روا بدارد؛ خداوند او را به ثواب و پاداش خدمت شایسته به خدا نائل ساخته، ذات اقدس الهی جز بهشت بر او راضی نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • تیم ملی کشتی فرنگی با سهمیه کامل در المپیک ؛ رشادت کاویانی و مهمدی در بیشکک
  • دوم اردیبهشت و روایتی از خانه‌تکانی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق سپاه موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد
  • از تشکیل کمیته تا سپاه پاسداران/ نهادی مقدس با رنگ سبز و بوی انقلابی