Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@13:41:31 GMT

آخرین وضعیت پرونده ارزی واردات کره

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۰۸۹۸

آخرین وضعیت پرونده ارزی واردات کره

آفتاب‌‌نیوز :

واردات کره‌ حیوانی مربوط به یک شرکت تولیدکننده محصولات لبنی در مدت اخیر با حواشی همراه بوده است، در همین رابطه ارونقی - معاون سابق فنی گمرک ایران- گفته بود جریان مربوط به بیش بود یا گران‌نمایی کالای وارداتی است که شائبه بیش بود ۶۰ میلیون دلاری مطرح است اما موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش هم گمرک ایران اعلام کرد که موضوع در کمیسیون حل اختلافات گمرکی در حال بررسی است، این در حالی است که توضیح عسگری- سرپرست معاونت فنی گمرک ایران- در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده معاون فنی گمرک ایران نشان می‌دهد که هنوز پرونده تعیین تکلیف نشده و بررسی ها ادامه دارد.

عسگری گفت که بخش عمده ای از پرونده های مطرح در کمیسیون‌های رسیدگی به اختلافات گمرکی به بیش بود ارزش اختصاص دارد و پرونده شرکت لبنی نیز یکی از موارد در دست رسیدگی است.

وی افزود: این کالا در فاصله سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون دلار از محل ۳۴ فقره ثبت سفارش وارد و طی ۹۴ فقره اظهار نامه گمرکی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

سرپرست معاونت فنی گمرک با بیان اینکه با ارجاع پرونده به کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی که در آن نمایندگانی از بخش های مختلف از جمله اتاق بازرگانی، وزارت صمت، گمرک و اتاق تعاون حضور دارند، موضوع در دستور کار و رسیدگی قرار دارد ادامه داد: پس از صدور رای در صورت اعتراض صاحب کالا، وی می تواند ظرف ۲۰ روز به مرجع بالاتر یعنی کمیسیون تجدید نظر که با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، وزارت اقتصاد، وزارت صمت، اتاق بازرگانی ایران و گمرک ایران تشکیل می شود، اعلام کند که مورد بررسی قرار گیرد که در صورت صدور رای کمیسیون تجدیر نظر مبنی بر تایید نظر گمرک، صاحب کالا می تواند ظرف مهلت یک ماه به رای صادره از لحاظ شکلی به دیوان عدالت درخواست رسیدگی دهد و در غیر این صورت رای قطعی و لازم الاجراست.

وی در مورد این که آیا تاکنون برآوردهایی در مورد میزان واردات این کالا در کمیسیون اختلافات مطرح شده یاد آور شد که هیچ برآوردی وجود ندارد و نمی توان در مورد آن گمانه زنی کرد و بلکه باید منتظر رای نهایی بود.

واردات این کره حیوانی در فاصله بین ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ با ارز غیر بازار آزاد بوده است که در دو سال اول اختلاف ارزی بین نرخ بانکی و بازار آزاد و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ نیز بین نرخ ۴۲۰۰ تا بازار مطرح است، ظاهرا شرکت مربوطه هزینه واردات را بالاتر از نرخ آن واقعی اعلام کرده است که گمرک در بررسی های خود موضوع را به کمیسیون حل اختلافات گمرکی جهت بررسی اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واردات واردات ارزی ارز ۴۲۰۰ تومانی کره اختلافات گمرکی گمرک ایران فنی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در گفتگوی خبری هفته گفت: نیرو‌های فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری با اشاره به اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حجاب و عفاف افزود: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل را برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به این موضوع را دارد و این پرونده‌ها در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد.


وی گفت: همه افراد جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و نهادها، اماکن فرهنگی و تفریحی و اصناف باید اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد متخلف در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند و چنانچه مسئول یا مدیری عمدا در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین در این زمینه، کوتاهی کند با او وفق مقررات برخورد خواهد شد.

   

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان