Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:46:57 GMT

آنچه باید پیش از خرید لپ تاپ اداری و خانگی بدانید

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۰۹۴۸

آنچه باید پیش از خرید لپ تاپ اداری و خانگی بدانید

لپ‌تاپ اداری به دسته‌ای از لپ‌تاپ‌ها گفته می‌شود که کاربری عمومی دارند. به‌طور کلی لپ‌تاپ‌های اداری، سبک و قابل حمل هستند و از حیث عملکرد و کارایی در رده‌ی میان‌رده و پایین‌رده قرار می‌گیرند. پیکربندی این نوع لپ‌تاپ با توجه به هدف استفاده می‌تواند تا حدودی متنوع باشد. قیمت لپ تاپ اداری و خانگی رابطه مستقیم با امکانات آن دارد و حقیقتا برای بسیاری از کاربری‌های عادی کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لپ‌تاپ خانگی نیز در همین دسته قرار می‌گیرد؛ اما اگر قصد انجام امور طراحی یا بازی کردن را دارید، این دسته از لپ‌تاپ‌ها پیشنهاد نمی‌شوند. در طراحی لپ‌تاپ اداری و خانگی سعی بر آن است تا محصول نهایی زیبا، سبک و شکیل باشد.

اگر لپ‌تاپ مورد نظرتان به کارت گرافیک مجزا مجهز است یا گرافیک یکپارچه‌ی قوی‌تری دارد؛ به هر صورت می‌توانید با آن بازی کنید یا حتی رندر بگیرید اما هدف اصلی ساخت آن‌ها چنین کاربری نیست. اما این دستگاه‌ها سیستم خنک‌کننده‌ی بهینه‌ای برای فعالیت‌های گرافیکی سنگین ندارند و نمی‌توان به مدت طولانی آنها را تحت فشار قرار داد.

نمایشگر در لپ تاپ اداری

سازندگان لپ‌تاپ اداری در محصولات پایین‌رده از صفحه نمایش HD و در میان‌رده‌ها از نمایشگر FullHD استفاده می‌کنند. عموما تراکم پیکسلی لپ‌تاپ اداری و خانگی از این میزان فراتر نمی‌رود و اغلب لپ‌تاپ‌های این رده از صفحه نمایش TFT بهره می‌برند. اما با هزینه‌ی بیشتر می‌توان لپ‌تاپی مانند میت‌بوک D15 هواوی را با نمایشگر IPS خریداری کرد.

اگر هدف شما از انتخاب لپ‌تاپ اداری، استفاده‌ی خانگی و مالتی‌مدیا باشد، می‌توانید از انواع 13.3 اینچی یا 14 اینچی نیز بهره ببرید. در صورت کاربری اداری نظیر امور حسابداری، دارا بودن نام‌پد یا صفحه کلید عددی، ضروری است و لازمه‌ی وجود صفحه کلید عددی، انتخاب لپ‌تاپی با ابعاد بزرگتر خواهد بود. صفحه نمایش 15.6 اینچی پرکاربردترین ابعاد را در میان لپ‌تاپ‌ها دارد و سایز 16 اینچی نیز اخیرا مورد توجه قرار گرفته است.

عمده‌ی استفاده از لپ‌تاپ‌های اداری و خانگی به اموری نظیر مرور صفحات وب، اجرای نرم‌افزارهایی مانند مجموعه آفیس، ویرایش ساده تصاویر و تماشای فیلم محدود می‌شود. اغلب این نوت‌بوک‌ها بدون کارت گرافیک مجزا عرضه می‌شوند و در صورت نیاز به همین قابلیت‌ها، نیاز چندانی به سخت‌افزار قوی‌تر در این رده از لپ‌تاپ نخواهید داشت.

سخت افزار لپ تاپ اداری

از نظر سخت‌افزاری برای کاهش هزینه در لپ‌تاپ‌های اداری و خانگی، در بسیاری از قطعات صرفه‌جویی می‌شود. پردازنده‌های مورد استفاده در این رده لپ‌تاپ به طول معمول از سری سلرون یا پنتیوم اینتل و در بازه‌ی قیمتی بالاتر پردازنده‌های سری U یا G از خانواده‌یCore  اینتل و اتلون یا سری U رایزن از کمپانی AMD هستند. برای مثال می‌توان به لپ تاپ ایسوس سری ویووبوک X543MA ، IdeaPad 3 لنوو و 250 G7 اچ‌پی اشاره کرد. هرچند که پیکربندی‌های بالاتر هم در این سه مدل یافت می‌شود.

مورد بعدی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. این روزها 4 گیگابایت رم فقط برای نصب سیستم‌عامل کفایت می‌کند و جز کاربرد مالتی‌مدیا یا مرور وب نباید انتظار دیگری از این میزان رم داشت. حداقل 8 گیگابایت رم برای استفاده‌ی بی دردسر از ویندوز 10 یا ویندوز 11 پیشنهاد می‌شود. اگر هم قصد خرید لپ‌تاپ اداری با حافظه کمتر از ۸ گیگابایت را دارید حتما به فکر هزینه‌ای که باید بعدا برای خرید رم بکنید، باشید.

خوشبختانه این روزها حافظه‌های SSD دیگر به لپ‌تاپ‌های بالارده محدود نمی‌شوند و در رده‌های مختلف مانند لپ‌تاپ‌های اداری و خانگی نیز مشاهده می‌شوند. حافظه‌ی ذخیره‌سازی هم باید با توجه به نیاز و بودجه‌ی درنظر گرفته شده انتخاب شود. اگر سرعت بالاتر را ترجیح می‌دهید حتما لپ‌تاپی مجهز به حافظه‌ی SSD را انتخاب کنید.

اما اگر ظرفیت برای شما اهمیت بیشتری دارد می‌توانید از لپ‌تاپ‌های مجهز به هارددیسک و در صورت نیاز هیبریدی استفاده کنید. اصطلاح هیبریدی به معنای استفاده‌ی همزمان از هارددیسک و حافظه‌ی SSD است. به نحوی که می‌توانید سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای مهم‌تر را برای دستیابی به سرعت اجرای بالاتر بر روی اس اس دی نصب کنید. حافظه‌های اس‌اس‌دی NVMe مبتنی بر درگاه PCIe هم این روزها راه خود را به بازار لپ‌تاپ‌های ارزان باز کرده‌اند و توصیه می‌شود در صورت امکان لپ‌تاپی با این نوع حافظه (یا حداقل امکان اتصال این نوع حافظه) انتخاب کنید. این حافظه‌ها حدا‌قل ۲ تا ۳ برابر سریع‌تر از SSD‌های مرسوم ۲.۵ اینچی هستند.

صحبت از سیستم‌عامل شد و ذکر این نکته لازم است که باز هم برای کاهش هزینه، بسیاری از لپ‌تاپ‌های اداری و خانگی فاقد سیستم‌عامل پیش‌فرض هستند. البته که امکان خرید لپ‌تاپ با سیستم‌عامل اورجینال هم وجود خواهد داشت. اما در هر صورت مسئله‌ای نیست که در کشور ما موجب نگرانی شود.

درگاه ها و اتصالات

سایر قطعات در لپ‌تاپ اداری از جمله دوربین، میکروفون، اسپیکر، تاچ‌پد و کیبورد در حد معمولی هستند و انتظار قابلیت ویژه‌ای از آنها نمی‌رود. مورد مهم اما اتصالات و درگاه‌ها است که به ویژه در ادارات نیاز بیشتری به آن پیدا خواهید کرد. به تعداد درگاه‌های USB 3.0 و USB 2.0 یا حتی USB نوع C توجه داشته باشید.

اگر قصد اتصال لپ‌تاپ را به نمایشگر خارجی یا پروژکتور دارید، از وجود درگاه‌های HDMI یا VGA مطمئن شوید. اگر هم از لپ‌تاپ در اداره یا سازمان استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که به پورت شبکه مجهز باشد.

امکانات دیگر از جمله جک هدفون، بلوتوث، وای‌فای و حتی درگاه کارت حافظه، به طور پیش‌فرض در بسیاری از لپ‌تاپ‌های اداری مشاهده می‌شود و نگرانی بابت این موارد وجود ندارد. در هر صورت باید قید مواردی همچون درایو نوری، نور پس‌زمینه کیبورد، حسگر اثر انگشت و به‌طور کلی قابلیت Windows Hello را بزنید.

 

لپ‌تاپ اداری و خانگی برای استفاده‌ی روزمره کافی است و امور اداری و مالتی‌مدیا را به راحتی می‌توان با آن به سرانجام رساند. در طراحی این دسته از لپ‌تاپ‌ها، تأکید تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بر سادگی، زیبایی و پایین نگه‌ داشتن قیمت است. اگر قصد استفاده‌ی سبک مانند آفیس یا انجام جلسات کاری روزانه را دارید، مدل‌های مختلفی مانند لپ تاپ لنوو ThinkBook 15،  IdeaPad 3و IdeaPad L340 لنوو، VivoBook 15 ایسوس و Aspire 3 ایسر را به شما پیشنهاد می‌شود که با هزینه‌ی نه‌چندان زیاد قابل خرید هستند.

قیمت و مشخصات فنی لپ تاپ های اداری و خانگی

برای اطلاع از قیمت روز لپ تاپ و مقایسه مشخصات فنی جدیدترین لپ تاپ های اداری بازار ایران به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. در این بخش امکان طرح پرسش ها و مشاهده نظرات دیگر کاربران وجود دارد.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز لپ تاپ لپ تاپ ها سیستم عامل استفاده ی ی استفاده درگاه ها حافظه ی لپ تاپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟