Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

منابع دیپلماتیک اعلام کردند: پیشنهاداتی که احمد الناصر، وزیر خارجه کویت با هدف حل بحران میان لبنان و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) ارائه کرد شامل پایبندی به توافق‌نامه طائف، اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و برگزاری انتخابات در موعد خود است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته این منابع این پیشنهادات همچنین شامل تشدید نظارت بر صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس برای ممانعت از قاچاق مواد مخدر و همکاری میان دستگاه‌های امنیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که این کشور به پیشنهادات مربوط به اعتمادسازی ارائه شده از سوی کویت قبل از روز شنبه پاسخ خواهد داد.

به گفته منابع کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس امیدوارند بوحبیب طی سفر خود به کویت در اواخر ژانویه جواب رسمی لبنان درباره طرح حل بحران را بدهد. قرار است پاسخ لبنان در نشست وزرای خارجه عرب مطرح شود.

احمد الناصر روز یکشنبه در بیروت اعلام کرد: من حامل پیامی درباره طرح‌ها و پیشنهادات مربوط به اعتمادسازی مجدد با لبنان هستم. ما در امور داخلی لبنان مداخله نمی‌کنیم بلکه برای اعتمادسازی تلاش می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر خارجه لبنان کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، هدف از این سفر حسین امیرعبداللهیان شرکت در نشست شورای امنیت درباره فلسطین و نیز استمرار رایزنی‌ها با مسئولان بین‌المللی است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت، ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد، با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل خواهد داشت.
چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز + ساعت و برنامه کامل بازی‌ ها
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران