Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فولیان گفت: شواهد و مدارک حاکی از آن است که بخشی از مناطق مانند الموت و طارم سفلی محل تاخت و ساز و سودجویی افرادی است که به محیط زیست رحم نمی‌کنند و در نهایت باعث فرسایش خاک می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محمد قاسمی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد؛ درباره تعیین و تکلیف رفع تداخلات سد نهب اظهار کرد: از آنجایی که محدوده سد مشخص است، زمین‌ها و اراضی که زیر آب قرار می‌گیرد جزو محدوده سد به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح سد نهب ملی است و وجود هرگونه معارضی حتی با سند مالکیت نمی‌تواند مانع اجرای طرح شود.

دادستان مرکز استان با اشاره به مستندسازی اموال غیرمنقول دولت گفت: متاسفانه ما قبل از اینکه مالکیت خود را تثبیت کنیم اجرای طرح را آغاز می ‌کنیم و همین مسئله باعث پیدا شدن معارض و باز شدن پرونده در دستگاه‌ قضایی می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: باید در صیانت از اموال و مالکیت دولت تلاش کنیم و در راستای تثبیت مالکیت دولت و بیت المال قدم برداریم.

احترام به مالکیت در شرع و قانون آمده است

دادستان قزوین با تاکید بر احترام به مالکیت ادامه داد: مالکیت در شرع و قانون مهم و محترم است؛ زیرا اگر سند رسمی برای ما محترم نباشد هرکسی به خود اجازه می‌دهد که مدعی شود.

وی افزود: اگر هر شخصی نسبت به اسناد رسمی ادعایی دارد باید بتواند در محکمه ثابت کند اما به هرحال یکی از موضوعاتی که شورای حفظ بیت المال باید به آن ورود پیدا کند پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از مالکیت است.

این مسئول در پایان گفت: ما در این مکان حافظ حقوق بیت المال هستیم و هرجا که نیاز باشد از حقوق مردم دفاع می‌کنیم.

الموت و طارم سفلی محل سودجویی قاچاقچیان چوب است

علی فولیان نیز در این جلسه با اشاره به طرح مصوب پیشگیری از قاچاق چوب اظهار کرد: موضوع قطع بی‌رویه درختان و تخریب جنگل در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شده است و از آنجایی که این مسئله تجاوز آشکار به حقوق عامه محسوب می‌شود از آثار و پیامدهای زیانبار آن صحبت شده است.

فولیان افزود: شواهد و مدارک حاکی از آن است که بخشی از مناطق مانند الموت و طارم سفلی محل تاخت و ساز و سودجویی افرادی است که به محیط زیست رحم نمی‌کنند و در نهایت باعث فرسایش خاک می‌شوند.

معاون دادستان قزوین با اشاره به ضعف نظارتی در مسئله قطع درختان بیان کرد: جهت پیشگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع باید مصوبه ممنوعیت صدور مجوز قطع درختان جنگلی و غیرجنگلی در شورای حفظ حقوق بیت المال به تصویب برسد.

این مسئول در پایان گفت: وظیفه سازمان منابع طبیعی صیانت از اراضی ملی است و نباید بگذارد درختی قطع شود تا به مرحله کشف اجساد آنها شده برسد.

کشف ۴۰۰ متر مکعب چوب قاچاق در سال جاری

محسن قاسم زاده نیز در این جلسه با اشاره به گشت مراقبت‌های شبانه، بازدید از محل دپوی چوب آلات و ایست و بازرسی در محورهای استان اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۴۰۰ متر مکعب چوب قاچاق کشف و ضبط شد که بیش از ۲۸۰ متر مکعب آن از طریق مزایده به فروش گذاشته می‌شود.

وی افزود: منابع طبیعی نمی‌تواند به تنهایی از قاچاق چوب جلوگیری کند و نیازمند همراهی همه ارگان‌هااست.

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری قزوین تصریح کرد: اکنون فقط برای درختانی که مجوز قطع از سوی جهاد کشاورزی دارند مجوز حمل صادر می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: اکنون آمار قطع چوب جنگلی در استان صفر است؛ ولی چون در شاهراه ۱۱ استان قرار گرفته‌ایم طی مانورهایی که انجام می‌دهیم چوب آلات زیادی را ضبط می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیت المال متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال با موضوع تثبیت اراضی‌کشاورزی، گفت: پارسال هزار و ۲۴۰ سندمالکیت‌زراعی در این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت ۳ هزار و ۷۸ پرونده ثبت و ۲ هزار و ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور هزار و ۲۴۰ سندمالکیت شده است.

ترابی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی‌کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره‌های جهادکشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی با اشاره به رفع موانع سنددارکردن اراضی‌کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سندرسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال‌جو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق‌بیت‌المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق‌بیت‌المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهادکشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیندکاری صدور اسنادکشاورزی را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال