Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:12:23 GMT

ارائه الگو و قهرمان نقش مهمی در مدیریت هیجان دارد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۰۷۵

ارائه الگو و قهرمان نقش مهمی در مدیریت هیجان دارد

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام مهدی هادی در همایش آئین تندرستی که پیش از ظهر دوشنبه در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با بیان اینکه موفقیت سه ضلع دارد، اظهار کرد: ضلع ماورایی و مقدرات الهی، ضلع امور بیرونی مانند مربی و امکانات و ضلع درونی که مربوط به استعداد است سه ضلع اصلی موفقیت را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیجان‌های بخشی از زندگی انسان هستند، افزود: هیجان‌هایی همچون ترس و خشم و نفرت به مقدار کم مفید هستند و افزایش آنها در انسان باعث آسیب خواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: برای مقابله با هیجان و مدیریت آن شعارهای ذهنی، بسیار دارای اهمیت هستند و شعارهایی همچون «من شانس ندارم» و امثال آن ناشی از همین شعار و مدیریت است.

این کارشناس با بیان اینکه شعارهای ذهنی به صورت مستمر در ذهن ما تردد می‌کنند و می‌توانند در آینده ما اثر بگذارند اضافه کرد: این افکار در سنین سه تا شش سالگی و همچنین نوجوانی در ذهن زیاد حس می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی اصلاح شعارهای ذهنی را نیازمند باور دانسته و تاکید کرد: ارائه الگو و قهرمان نیز نقش مهمی مدیریت هیجان و تاب آوری آن دارد.

وی مدیریت بدن و سلامت آن را نیز در مدیریت هیجان بسیار مفید و مهم دانسته و اضافه کرد: باور به توانایی حل مسئله از دیگر عوامل مدیریت هیجان است.

این روانشناس در پایان یادآور شد: باور به وجود مشکل و لزوم تلاش برای رفع مشکل در قالب یک مسئله می‌تواند انسان را در برابر هجوم مشکلات تاب آور کند.

کد خبر 5407993

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش الگوی پیشرفت اسلامی قزوین بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه برف روبی سیل کرمان آمار کرونا اردبیل امداد رسانی عکس استانها مدیریت هیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال مُرد تا برد ؛ نکونام غفلت نکرد | هیجان در لیگ برتر به نقطه جوش رسید

به گزارش همشهری آنلاین در مهمترین بازی امروز تیم‌های استقلال تهران و شمس آذر قزوین به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳-۲ به نفع استقلال تهران خاتمه یافت.

گل‌ها: مهرداد محمدی در دقیقه ۲۰ و ۵۱ و محمدحسین مرادمند در دقیقه ۷۷

شرح گل‌ها: ارسال ابوالفضل جلالی از جناح چپ توسط مهرداد محمدی به خوبی استپ شد و با بغل‌پای دقیق این بازیکن، دروازه شمس آذر باز شد

کد خبر 845592 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • استقلال مُرد تا برد ؛ نکونام غفلت نکرد | هیجان در لیگ برتر به نقطه جوش رسید
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • برگزاری امتحانات هیجان‌انگیز در قالب مسابقات ربوکاپ
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • ادامه شعارهای زننده در روز پیروزی سپاهان
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • اوج هیجان در تقابل سیتیزن‌ها و کهکشانی ها/ آرسنال با ترس به مونیخ رفت
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • آپدیت جدید هیجان‌انگیز تلگرام؛ صفر تا صد درست کردن استیکر با عکس + ویدئو