Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:23:58 GMT

خریدار کتاب در نمایشگاه مجازی هزینه پست نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۰۸۰

خریدار کتاب در نمایشگاه مجازی هزینه پست نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفری امروز دوشنبه ۴ بهمن با حضور روی آنتن زنده برنامه «پرانتز خبر» به ابهامات ایجاد شده درباره هزینه‌های پُست پاسخ داد و گفت: ما تعرفه‌ای در سامانه پُست داریم که یک آیین‌نامه و فرمولی دارد. برای نمایشگاه با توجه به حمایت‌های مالی‌ای که در این حوزه از سوی معاونت امور فرهنگی و مجموع حامیان مالی می‌گیرد، برای فاکتورهای زیر ۵۰ هزار تومان هزینه برای ناشر رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بسته‌های تا دو کیلوگرم هفت هزار تومان ناشران پرداخت می‌کنند و از دو کیلوگرم به بالا با ۱۰ درصد تخفیف ویژه، این تعرفه‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: از زمانی‌که نمایشگاه کتاب آنلاین شده یعنی از سال گذشته و البته قبل از آن هم ناشران با سامانه پست کتاب در ارتباط بودند و قراردادهایی را با مجموعه خانه کتاب داشتند. در ایام نمایشگاه با توجه به شرایط خاص و این‌که به کل کشور کتاب‌ها ارسال می‌شود و یک اتفاق بزرگ رقم می‌خورد؛ معاونت امور فرهنگی یک یارانه‌ای را قرارداده است. البته پست هم تخفیف می‌دهد. پس در خصوص هزینه پست اتفاقی که می‌افتد سه منظوره است.

معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره حمایت‌های انجام شده از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یک بخشی را حمایت یارانه‌ای معاونت فرهنگی، بخشی تخفیف پُست و بخشی را هم ناشران تقبل می‌کنند. این اتفاق کارشناسی شده است. یعنی ناشران، تشکل‌های مختلف همه به اتفاق نظر رسیده‌اند تا نمایشگاه خوبی داشته باشیم به‌طوری که مردم عزیز تا دورترین نقطه بتوانند کتاب‌شان را به آسانی و رایگان تحویل بگیرند.

معاون اجرایی نمایشگاه در جواب به این سوال که «پس این سوتفاهم که ناشر باید پول بدهد از کجا اتفاق افتاده؟» گفت: پیامکی از مجموعه سرشماری برای دوستان ناشر ارسال شده که در واقع قصد داشته موضوع پس کرایه را مطرح کند؛ اما ظاهراً این پیامک ابهامی را ایجاد کرده که باعث این سوتفاهم شده است. واقعیت ابن‌جاست که همان تعرفه‌ای که اعلام کردیم برقرار است و ناشران عزیز می‌توانند با قدرت به کارشان ادامه دهند.

«پرانتز خبر» برنامه مستند-خبری رادیو نمایش است که شنبه تا چهارشنبه هر روز ۹ تا ۱۰ صبح روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

کد خبر 5407989 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین صفری برنامه پرانتز باز دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران معرفی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب نقد کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نمایشگاه مجازی کتاب تهران کتاب و کتابخوانی روز زن تازه های نشر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ترجمه انقلاب اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمد مهدی اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت

در بازدید مدیران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مجموعه مصلی امام خمینی(ره)، مشخص شد که تعداد پارکینگ‌های قابل استفاده برای عموم مردم در این نمایشگاه نسبت به دوره‌های افزایش پنج هزار دستگاهی داشته است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، قائم مقام و مدیران سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سه شنبه (هفتم فروردین ۱۴۰۳)  از بخش‌های مختلف مصلی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه در این بازدید با بیان اینکه پیشرفت مصلی امام خمینی (ره) مسرت‌بخش است، گفت: امسال مردم جلوه‌های جدیدی از پیشرفت را در این مجموعه خواهند دید که اضافه شدن محیط‌های مسقف جدید و امکانات رفاهی و بهداشتی، باز شدن در‌ب‌های ورودی جدید، اختصاص پارکینگ‌های بیشتر به مردم و بازدیدکنندگان و... از جمله این پیشرفت‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته فضای مشارکت گرفتن از عموم مردم برای اداره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شده است. طبیعتا در بخش‌هایی از نمایشگاه می‌شود از مشارکت مردم استفاده کرد.

در این بازدید مشخص شد قریب به پنج هزار پارکینگ نسبت به سال گذشته در بخش مرکزی و جنوبی مصلی امام خمینی (ره) افزوده شده است. بنا به اظهارات مسئولین مصلی از نظر تهویه نیز شرایط شبستان اصلی نسبت به نمایشگاه سی‌وچهارم بهبود‌هایی را به خود خواهد دید.

تسریع در آماده سازی نقشه کلی جانمایی غرفه‌ها، تنظیم جدول زمان‌بندی تحویل بخش‌ها، توجه به افزایش ایمنی، امنیت و رفاه در بخش‌های مختلف، اجرای ایده‌های برگزیده رویداد «نمایشگاه دوست داشتنی من» در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه، بهره مندی از شعار سال در عملیات اجرایی نمایشگاه، تعامل با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و... از جمله موضوعات مطرح شده در این بازدید و جلسه ارزیابی پس از آن بود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت
  • بازدید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • بازید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • چاپ سه‌کتاب روانشناسی رسانه اجتماعی، هنر و شطرنج توسط دو ناشر