Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:03:26 GMT

وزارت کشور، طرح «قطار شهری همدان» را نپذیرفت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۰۸۸

وزارت کشور، طرح «قطار شهری همدان» را نپذیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید دوشنبه در جمع خبرنگاران به تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به شورای شهر اشاره کرد و از اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

وی، بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۱ را برابر دو هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۵۵ درصد مربوط به بودجه عمرانی و مابقی آن مربوط به بودجه جاری و تعهدات شهرداری همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در پیش روی بودجه ۱۴۰۱ به الزامات در نظر گرفته و سیاست‌هایی از سوی شورای شهر اشاره کرد و افزود: در این راستا سیاست شورا در انطباق بودجه ۱۸ سیاست و ۴۷ الزام در قالب الزامات بودجه ۱۴۰۱ به شهردار ابلاغ و لازم الاجرا هستند.

کاوسی امید در این راستا از لزوم توجه جدی به توسعه حمل و نقل عمومی با رعایت الزامات شهر پایدار، افزایش سهم بودجه موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی، حفظ بافت تاریخی شهر و بناهای واجد ارزش، ایجاد زیرساخت‌ها برای اجرای هوشمندسازی شهر و غیره سخن گفت و خاطرنشان کرد: سعی شده است تا در سال ۱۴۰۱ وابستگی شهرداری به فروش ملک و عوارض پروانه ساختمانی کاهشی باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری به سبب مسائل و مشکلاتی که با آن روبرو بودیم، افزایش فروش املاک را شاهد بوده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان به تصویب دو دهم درصدی بودجه عمرانی شهرداری برای مطالعات و کارشناسی طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و گفت: باید به بحث‌های پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی در پروژه‌های عمرانی در سطح کلان در شهر همدان توجه ویژه ای شود.

وی در این خصوص ادامه داد: این مطالعات باید از سوی شهرداری همدان انجام و اجرایی شوند.

کاوسی امید در این راستا پیش روی پروژه پارک ولایت و پارک اکباتان همدان را فاقد مطالعات کارشناسانه و مورد تأیید اعلام کرد و گفت: در اجرای پروژه‌های مذکور شاهد عدم همخوانی بودجه‌های پیش بینی شده و بودجه هزینه شده هستیم به نوعی که به عنوان مثال، برای اجرای پارک اکباتان رقمی در حدود ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما گزارش هشت دوازدهم در این راستا نشان از هزینه کرد ۱۱ میلیارد تومانی دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان به پروژه‌ها و طرح‌های دیگری نیز اشاره کرد و افزود: وزارت کشور طرح قطار شهری همدان را نپذیرفت بدین ترتیب بودجه مربوطه نیز به تصویب نرسید و علت هم آن بود که این طرح در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر می‌تواند اجرایی شود.

وی با بیان اینکه همین موضوع باعث کاهش ۱۱۶ میلیارد تومانی در بودجه‌های پروژه‌های عمرانی شهر همدان شد، اضافه کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی در سطح کلان که قرار است در شهر همدان اجرایی شود، باید دارای پیوست‌های مربوطه در بخش‌های اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی باشند و این پیوست‌ها باید در شهرداری اجرایی شوند.

کد خبر 5407984

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان شهرداری همدان بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه برف روبی سیل کرمان آمار کرونا اردبیل امداد رسانی عکس استانها شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته

مدیر منطقه شش شهرداری قم از صرف ۲۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بهسازی ۱۵ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح منطقه انجام شد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه درصد بالایی از منطقه شش بافت فرسوده است، اظهار کرد: ۹۹ درصد پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته بازسازی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۹ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی در منطقه شش شهری صرف شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های فنی و عمرانی انجام شده در منطقه خاطرنشان کرد: احداث و بهسازی پیاده رو به طول ۱۵ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، احداث سالن فرهنگی شهریار با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و احداث ایستگاه سوم آتش نشانی و خدمات ایمنی با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های اجرا شده در منطقه است.

ترکمن از توزیع ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته پروژه احداث و بهسازی شوارع فرعی شامل زیرسازی، جدول گذاری، لکه‌گیری و آسفالت، به طول ۲۱۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در منطقه شش اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال اجرای پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه، در سال گذشته ۵۳ حلقه چاه در منطقه شش حفر شد.

مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه به طول ۲۳ کیلومتر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد در منطقه صورت گرفت.

ترکمن هزینه ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ترافیکی منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: در راستای اجرای پروژه‌های ترافیکی ۸۲ کیلومتر از معابر منطقه شش شهر قم در سال گذشته خط‌کشی شد.

کد خبر 747272

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم