Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی هندبال ایران ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از ساعت 14:30 در سالن گرین‌هال شهر دمام مقابل کویت یکی از تیم های برتر قاره آسیا قرار گرفت.

این مسابقه سخت و نفسگیر، در نهایت با نتیجه 27 بر 26 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان مربی اسپانیایی کشورمان، به یک برد دیمر دست پیدا کرده و بدون شکست یا حتی مساوی، به نیمه نهایی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمه نخست این دیدار با نتیجه 11 بر 11 تمام شده بود.

به این ترتیب با توجه به اینکه پنج تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی را کسب می‌کنند و ایران با این پیروزی صعودش به جمع 4 تیم برتر را قطعی کرد، توانست به عنوان نخستین تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند. این برای دومین بار است که هندبالیست‌های ایران راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شوند.

تیم ملی کویت بعد از کره جنوبی، دومین تیم پرافتخار آسیا محسوب می‌شود. این تیم تاکنون 4 بار به مقام قهرمانی و 2 بار به عنوان نایب قهرمانی و 4 بار هم به عنوان سوم قاره آسیا دست پیدا کرده است.

ملی پوشان هندبال کشورمان در چهار مسابقه قبلی خود موفق شدند از سد تیم‌های استرالیا، هند، عربستان و عراق عبور کنند. شاگردان مانوئل فرناندز در آخرین بازی خود در مرحله دوم باید روز چهارشنبه از ساعت 16:330 مقابل بحرین قرار بگیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون هندبال تیم ملی ایران قهرمانی آسیا سهمیه آسیا قهرمانی جهان مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف غیرمنتظره ژاپن از فوتسال آسیا

دو تیم صعود کننده گروه C جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ دو دیدار از گروه C رقابت‌ها برگزار شد که در یکی از بازی‌ها تیم ملی ژاپن برابر تاجیکستان به تساوی یک بر یک رسید و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ژاپن دومین تیم پرافتخار این دوره از رقابت‌ها، سال ۲۰۲۲ در فینال توانسته بود ایران را شکست دهد و قهرمان شود. به این ترتیب ژاپن شانس صعود به جام جهانی ازبکستان را از دست داد.

ژاپنی‌ها که مسابقات را با شکست ۳ بر ۲ برابر قرقیزستان شروع کرده بودند، در روز دوم کره جنوبی را با ۵ گل شکست دادند و در بازی سوم نیز برابر تاجیکستان به تساوی یک بر یک رسیدند.

در دیگر دیدار کره‌جنوبی از پیش حذف شده برابر قرقیزستان به تساوی ۵ بر ۵ رسید. قرقیزستان با این نتیجه با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد و تاجیکستان تیم نخست صعود کرد شد.

ایران در صورتی که به عنوان تیم نخست صعود کند باید با قرقیزستان دیدار کند.

دیگر خبرها

  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند
  • صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد
  • صعود قاطعانه ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • صعود قاطعانه ملی پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت های آسیا
  • صعود قاطعانه شاگردان شمسایی
  • تداوم بردهای تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا با شکست کویت
  • حذف غیرمنتظره ژاپن از فوتسال آسیا
  • درخواست مردم افغاستان از ایران: بزن همسایه