Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@18:05:13 GMT

مصوبه دولت درباره طرح نوسازی صنایع کشور ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۲۷۰

مصوبه دولت درباره طرح نوسازی صنایع کشور ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۹ دی ۱۴۰۰، با هدف کاهش مصرف و شدت انرژی و آلایندگی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیری آنها، با طرح پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان «طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور» موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح مذکور صرفاً محدود به تغییر تکنولوژی یا ماشین آلات نبوده و همزمان اقداماتی از جمله اصلاح ساختار مالی و مدیریتی، نیروی انسانی، سرمایه و … را نیز شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا واگذاری‌ها قاعده‌مند است؟

کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و افزایش رقابت پذیری واحدهای تولیدی، نوسازی خط تولید و ارتقا فناوری واحدها به منظور تداوم حضور در بازار، افزایش راندمان، کاهش ضایعات، تکمیل خطوط و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و افزایش بهره وری، از دیگر اهداف طرح یاد شده است.

واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنوف تولیدی دارای مجوز، براساس قانون نظام صنفی و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، با اولویت بخش‌های خصوصی و تعاونی در کلیه موارد، دامنه شمول طرح مذکور را تشکیل می‌دهند.

همچنین به منظور تعیین زمانبندی تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه کشور در بخش نوسازی و بازسازی صنایع، تعیین اولویت‌های رشته‌ای بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، تعیین سهم بنگاه‌های مختلف (کوچک، متوسط و بزرگ) در طرح و تدوین فرایندها، دستورالعمل‌های اجرایی، بررسی و رفع موانع اجرایی و نظارت بر حُسن اجرای طرح، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت (رئیس کارگروه)، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سطح معاون دستگاه تشکیل و مصوبات کارگروه با تأیید و امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود.

پس از اطلاع رسانی لازم و دریافت درخواست متقاضیان در سامانه مربوط وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تابعه استانی، براساس قوانین و مقررات مربوط و مصوبات کارگروه یاد شده، نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام کرده و واحدهای واجد شرایط دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی را به بانک‌های عامل معرفی می‌نماید.

نظارت بر حُسن اجرای این مصوبه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و وزارتخانه مذکور موظف است گزارش عملکرد طرح در دوره اجرای برنامه ششم توسعه کشور را به صورت سالانه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه دهد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت قانون برنامه ششم سازمان ملی استاندارد ایران وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی سازمان برنامه و بودجه محمد مخبر ابلاغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود

سیاوش فولادی وندا ، گفت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در فروردین ماه امسال، ۳۶۴ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد بازرسی هشت مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

او ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی کشفیات فروردین‌ماه امسال ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بوده‌است.

فولادی وندا گفت: در همین رابطه بیش‌از چهار هزار و ۱۰۰ مورد کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی و تلفن همراه بود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: همچنین بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تعداد ۱۵۹مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۲۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، بسیج و اتحادیه‌های مرتبط بوده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود