Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@02:26:04 GMT

چرا ابوظبی چاره‌ای جز توقف تجاوز به یمن ندارد؟

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۳۲۹

چرا ابوظبی چاره‌ای جز توقف تجاوز به یمن ندارد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در عمل به وعده خود در هدف قرار دادن عمق امارات و عربستان سعودی‌ درنگ نکردند؛ موضوعی که بنا به دلایل زیادی مورد انتظار و حتمی بود. چرا که سران یمن بارها تأکید کردند تا زمانی که حملات ائتلاف متجاوز سعودی ادامه یابد، حملات نیروهای یمن نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری العهد به خاطر دومین عملیات بزرگ نیروهای یمنی در عمق امارات، گزارشی منتشر کرد و نوشت، عملیات «طوفان یمن 2»، عملیاتی است که یگانهای موشکی و هوایی یمن  در عمق امارات انجام دادند. سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن هم گفت که در جریان این عملیات، مناطق بسیار مهمی از حمله پایگاه الظفر در امارات و چند منطقه راهبردی در عربستان هدف قرار گرفت.

 به گزارش العهد، درباره عربستان باید گفت که این کشور شاید به این نوع حملات و سلسله عملیاتهای موازنه بازدارندگی در عمق خاک خود عادت دارد، ولی به خاطر غرور، هنوز نتایج این عملیاتها را انکار می‌کند. اما سؤال اینجاست که آیا امارات پس از این عملیاتها، در مشارکت خود در تجاوز به یمن تجدید نظر یا عقب نشینی خوهد کرد؟ و چه مسائلی می تواند تعیین کند که این کشور تصمیم به عقب نشینی بگیرد یا اینکه به تجاوز به یمن ادامه دهد؟.

العهد در این باره به چهار نکته اشاره و تأکید کرد:

نخست؛ تأثیرات نظامی که امارات نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد؛ زیرا  در این دو عملیات، مجموعه‌ای از موشکهای بالستیک و بالدار و پهپادهای انتحاری، به حساس‌ترین و مهم‌ترین مواضع امارات اصابت کرد که مهمترین آن، پایگاه نظامی الظفر است؛ پایگاهی که یگانهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

دوم؛ جدیت آشکار ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمل به هشدارها و تهدیدات مربوط به عدم خروج امارات از ائتلاف؛ هر چند که برای اثبات این جدیت، نیاز به طوفان یک و دو نبود، بلکه  مسیر رویارویی نیروهای یمنی طی هفت سال گذشته، این مسئله را ثابت کرده است.

سوم؛  حتی اگر امارات ناخواسته به سمت حضور در ائتلاف متجاوز سوق داده شده باشد یا اینکه خودش تصمیم به مشارکت در این ائتلاف گرفته باشد، به هر حال، به تنهایی قادر به دفاع از حریم هوایی خود نخواهد بود؛ هر چند توانمندی دفاعی، موشکی و هوایی داشته باشد که برای آن، بیشترین هزینه را پرداخته باشد، ولی نیروهای آمریکایی حاضر در امارات نیز نتوانستند یا نخواستند که از مواضع حساس این کشور دفاع کنند.

چهارم؛ با توجه به تجربیات پیشین باید گفت که افزایش سطح  حملات [یمن] حتمی و قطعی است؛ زیرا تحلیلگران بر این باورند که عملیاتهای بعدی یمن در عمق امارات، از منظر نوع هدف یا قدرت انفجاری موشکها و پهپادها، دردناکتر از عملیاتهای قبلی خواهد بود.

العهد در ادامه نوشت، درباره اینکه امارات چه توانمندیهایی دارد که بر اساس آن بتواند به جنگ یمن ادامه دهد، باید به دو نکته اشاره کرد: نخست، تداوم فشار میدانی به ویژه در نبردهای شبوه و مأرب و دوم، ادامه حملات هوایی به مراکز غیر نظامی یمن تا شاید نیروهای یمنی دست از عملیات در عمق امارات دست بردارند.

در این گزارش آمده است، از نظر عملی، رخدادها و درگیریهای پیشین ثابت کرده است که این دو مسئله نیز هیچ سودی برای امارات نخواهد داشت؛ نه ارتش یمن، در هیچ عملیات میدانی کوتاه آمده است و نه اینکه حملات هوایی نتوانسته است در عزم نیروهای یمنی برای مقابله با تجاوز، خللی ایجاد کند.

بنا بر این گزارش، بنا بر آنچه گفته شد، دست نیروهای یمنی در برابر امارات پُر است و این کشور نیز باید هر چه سریعتر در محاسبات خود بازبینی کند و از این حملات دست بگیرد و به این نتیجه برسد که خروج از ائتلاف متجاوز به یمن، تنها راه نجات از این مشکل است.

انتهای پیام/م
 

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات طوفان عمق امارات نیروهای یمنی تجاوز به یمن نیروهای یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ سیروس امان الهی، صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش، ضمن تبریک روز ارتش، عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و افزود: این عملیات موجب شادی دل همه آزادگان جهان شد.

وی ادامه داد: ارتش ایران اسلامی به عنوان ذوالفقار ولایت، دوش به دوش سایر نیروهای مسلح به مأموریت خود جهت ایجاد ثبات و امنیت کشور مشغول است.

امیرسرتیپ امان الهی با تاکید به اینکه نیروهای مسلح به‌خصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد، ادامه داد: چنانچه دشمن ضربه‌ای به منافع کشور وارد کند، یقیناً پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

کد خبر 6080582

دیگر خبرها

  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند
  • نیروهای سپاه پیروزی درخشانی برای جبهه حق رقم زدند
  • اردن: اولین گام برای کاهش تنش، توقف تجاوز به غزه است
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • ادامه حملات هوایی به شمال اردوگاه النصیرات غزه
  • مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد