Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@09:07:52 GMT

در آب‌های سرزمینی ایران صید غیرقانونی ترال داریم

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۳۸۶

در آب‌های سرزمینی ایران صید غیرقانونی ترال داریم

رئیس سازمان شیلات با اشاره به وجود صید غیرقانونی ترال در آب‌های سرزمینی ایران، گفت: ۹۲ درصد اهداف شیلات در تولید محقق شد.

به گزارش مشرق، نبی‌الله خون‌میرزایی در کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با شعار توسعه دریامحور  با یادآوری اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن تولیدات شیلاتی در کشور داشتیم اظهار کرد: با این میزان تولید حدود ۹۲ درصد اهداف تسهیل شده برنامه را محقق کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ارزآوری ۳.۹ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

وی ادامه داد: از این میزان ۷۱۵ هزار تن صد و صیادی بود که ۵۶ درصد کل تولیدات کشور را شامل می‌شد.

خون‌میرزایی با بیان اینکه بیش از تکلیف برنامه در حوزه صید و صیادی تولید داشته‌ایم، گفت: این میزان تقریبا ۵ تا ۸ درصد اهداف تعیین شده بوده است.

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه ۹۵ درصد صید و صیادی کشور در جنوب و ۵ درصد باقیمانده در شمال انجام شده است، تصریح کرد: علاوه بر صید، در آب‌های سرزمینی ما ما در آب‌های اقیانوس هند نیز به صید و صیادی مشغول هستیم. بر این اساس دومین کشور در اقیانوس هند و اولین در غرب اقیانوس هند در تعداد و میزان بهره‌برداری هستیم.

وی با یادآوری اینکه در پرورش میگو، ۹۶ درصد برنامه‌های تعیین شده سال ۱۴۰۰ محقق شده است گفت: در این بخش افق بسیار روشنی داریم و طی سال‌های آینده بیش از افق ۱۰ ساله دستاورد خواهیم داشت.

خون میرزایی با بیان اینکه به دلیل محدودیت آب شیرین در داخل کشور رویکرد سازمان شیلات به آب‌های لب شور و شور، هدایت شده است اضافه کرد: در توسعه فعالیت‌های شیلاتی مطابق برنامه‌های توسعه دریامحور و سواحل مکران عمل می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را بر این مبنا تدوین کرده‌ایم.

رئیس سازمان شیلات از آلودگی دریا و فعالیت‌های غیرقانونی صیادی به عنوان دو چالش یاد کرد و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه صید ترال در آب‌های سرزمینی به صورت قانونی نداریم. اما انکار نمی‌کنیم که فعالیت‌های غیر قانونی صید ترال وجود دارد. از این رو از نیروهای مسلح می‌خواهیم با این فعالیت‌ها مقابله کنند.

خون میرزایی یادآور شد: در گذشته مجوز صید ترال در آب‌های سرزمینی ایران وجود داشته اما با دستور رئیس جمهور صید ترال تا ۱۲ مایل از آب های سرزمینی ایران ممنوع شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اقیانوس هند سازمان شيلات میگو ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آب های سرزمینی ایران آب های سرزمینی سازمان شیلات خون میرزایی صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی تولید ایران

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای مورد نیاز کتاب‌های درسی تولید داخل بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:  براساس تحولات بازار کار،  ارزیابی از محیط‌های آموزشی و با توجه به مطالعاتی که در زمینه آمایش سرزمینی در دسترس داشتیم برنامه‌های درسی رشته‌های فنی تدوین و بازطراحی شد که کار بسیار مهمی بود زیرا برخی از چالش‌ها به دلیل به روز نبودن برنامه درسی و عدم تناسب آن با بازار کار بود.

وی گفت: از دیگر اقدامات مهم بهسازی و غنی‌سازی تعدادی از کتاب‌های درسی بود که به صورت شاخص می‌توان به افزوده شدن برخی از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی اشاره کرد.

لطیفی با اشاره به تالیف و چاپ کتب درسی گفت: موفق به تامین 100 درصدی کاغذ و مقوای مودر نیاز خود از طریق تولید داخلی شدیم و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در سال 1402 هیچ قرارداد خارجی برای تامین کاغذ و مقوا منعقد نشد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زمینه فعالیت‌ها و عملکردها و برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال 1403 مطرح کرد: امسال تولید بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی آغاز خواهد شد و در مهر 1403 اجرای آزمایشی و کاملاً محدود  این بسته‌ها را خواهیم داشت و اجرای آن سراسری نخواهد بود.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 28 فروردین

لطیفی تاکید کرد: به هیچ عنوان بنا نداریم این طرح به صورت گسترده اجرایی شود و آزمایشی است، حتی ممکن است تولید محتواهای آموزشی همزمان با تدریس آنها و به صورت درس به درس انجام شود، همراه تولید بسته‌ها برنامه درسی مدرسه دوره اول ابتدایی را داریم که سال گذشته اجرای آزمایشی آن در دو استان انجام شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: از طریق برنامه درسی مدرسه‌ای، مدرسه به صورت جدی‌تر با برنامه درسی و نه فقط کتاب درسی تامین و حمایت خواهیم کرد. انتظار سند تحول بنیادین، تغییر رویکرد از کتاب محوری به سمت برنامه محوری است. بازخوردهای خوبی در دو استان مورد آزمایش گرفتیم و امیدواریم که امسال بتوانیم این طرح آزمایشی را گسترش دهیم و با توسعه تدریجی این طرح و آشنا کردن استان‌ها با اقدامات درون مدرسه‌ای بسته‌های طرح یادگیری دوره ابتدایی را شروع کنیم.

لطیفی با اشاره به بازآرایی شاخه‌ها، رشته‌ها و ارائه ساختار جدید مقطع متوسطه عنوان کرد: بخشی از مطالعات این امر در سال گذشته انجام شد و امیدواریم امسال بتوانیم ساختار جدید را ارائه کنیم البته ارائه آن با محوریت سازمان پژوهش و با همکاری معاونت آموزش متوسطه و سایر بخش‌هاست.

وی با اشاره به حمایت از معلمان به ویژه نومعلمان در امر تدریس محتواهای آموزشی گفت: اقدام بعدی و نهایی ما سامانه الکترونیکی همیار معلم است که بنا داریم مطابق با اقداماتی که پیش از این در سال 1402 داشتیم، بخش‌هایی از آن فعال شود، هدف گذاری این است که بتوانیم با تبدیل محتواهای کمک درسی و کمک آموزشی ویژه معلمان، در قالب محتواهای کوتاه و با دسترسی آسان به نومعلمان کمک کنیم که حضور فعالتر و موثرتری در کلاس درس داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن
  • ۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی تولید ایران
  • دستگیری عامل خروج غیرقانونی مواد پتروشیمی از کشور در پوشش ضایعات پلاستیک
  • دستگیری عامل خروج غیرقانونی موادپتروشیمی از کشور در پوشش ضایعات پلاستیک
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد | فهرست همه دانشگاه‌های مجاز کشور را ببینید
  • فعالیت «دانشگاه بین المللی زاگرس»غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور