Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رمضانی با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» گفت: از روز گذشته (سوم بهمن‌ماه) خرید از سایت نمایشگاه کتاب تهران شروع شد و تا امروز صبح (چهارم بهمن‌ماه) ۱۲۴ هزار نسخه کتاب به مبلغ بیش از هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی مردم خریداری شده است که رقم قابل توجهی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی رمضانی (رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) روز دوشنبه (چهارم بهمن ماه1400) با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه گفت: دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ساعت 8 صبح روز یکشنبه(سوم بهمن‌ماه) آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه بیش از دو هزار 100 ناشر داخلی و خارجی آثار خود را عرضه کرده‌اند و تعداد 24 کشور خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم و فروش 124 هزار نسخه کتاب در فاصله یک‌روز از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: در این نمایشگاه مجازی بیش از 200 هزار عنوان اثر از ناشران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. مخاطبان این نمایشگاه می‌توانستند از 29 دی‌ماه وارد سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شوند و کتاب‌های مورد علاقه خود را در بخش علاقه‌مندی‌ها ذخیره کنند. از روز گذشته (سوم بهمن‌ماه) خرید از سایت نمایشگاه کتاب تهران شروع شد و تا امروز صبح (چهارم بهمن‌ماه) 124 هزار نسخه کتاب به مبلغ بیش از هشت میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی مردم خریداری شده است که رقم قابل توجهی است.

تحقق عدالت فرهنگی در سایه نمایشگاه مجازی کتاب تهران

وی ادامه داد: این نمایشگاه در حال خدمات‌رسانی به مردم سراسر کشور اعم از شهرها و روستاهای دور از مرکز است و درواقع هدف تحقق عدالت فرهنگی است تا دسترسی مردم به کتاب در همه نقاط کشور فراهم شود. لذا میزان دسترسی در نظر گرفته شده برای مخاطبان نمایشگاه فوق‌العاده و بی‌نظیر است.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره نحوه دسترسی و خرید از این نمایشگاه گفت: مردم عزیز می‌توانند به سایت ketab.ir مراجعه کنند، فیلم‌های آموزشی را ببیند و سپس وارد سایت نمایشگاه شوند. امکانات خوبی مثل دسته‌بندی‌های ناشران و...، دسته‌بندی موضوعات همچون کودک و نوجوان و... و جست‌وجوی پیشرفته در سایت فراهم شده است.

او در ادامه مطرح کرد: دو عامل مردم را به خرید کتاب از نمایشگاه ترغیب می‌‌کند: نخست خرید کتاب با تخفیف 20 درصدی و دوم هم ارسال رایگان کتاب برای خریداران است. علاقه‌مندان با ورود به سایت و ثبت اطلاعاتی همچون آدرس محل سکونت، شماره موبایل و... می‌توانند در سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام و خرید کتاب، آثار خریداری شده را به صورت رایگان در محل سکونت خود تحویل خواهند گرفت.

خرید 24 ساعته از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین تصریح کرد: در نخستین دوره این نمایشگاه آثار خریداری شده به بیش از سه هزار نقطه در کشور ارسال شده بود و پیش‌بینی ما این است که این میزان در این دوره افزایش داشته باشد.

او با اشاره به دسترس‌پذیر بودن نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یکی از جذابیت‌های این نمایشگاه این است که مردم از هر نقطه‌ای که هستند، می‌توانند در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند و کتاب‌های خود را سفارش دهند. همچنین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 24 ساعته است و روز گذشته اوج کاری ما بین ساعت 20 تا 23 بود.

تحویل هشت هزار بسته به پست برای توزیع

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ادامه داد: همچنین مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران با شماره 91009898-021 با 70 کارشناس به طور مستمر در حال پاسخگویی به سوالات مخاطبان است. روز گذشته این مرکز پاسخگویِ بیش از پنج هزار و 500 تماس بود و 86 درصد از آنها اعلام رضایتمندی از پاسخگویی داشتند.

وی با اشاره به گستردگی فضای اجرای نمایشگاه و تحویل هشت هزار بسته پستی از سوی ناشران به باجه‌های پست در روز نخست گفت: یک عملیات ملی در حال اجراست. تا اکنون 24 هزار سفارش بسته‌بندی‌ شده است و هشت هزار بسته ازسوی ناشران به باجه‌های شرکت ملی پست تحویل شده است. از امروز پستچی‌های عزیز زنگ در منازل را خواهند زد و کتاب‌ها را تحویل می‌دهند. یک فرآیند عمومی در این حوزه در حال شکل‌گیری است که بزرگ‌ترین رویداد کتابی کل کشور محسوب می‌شود. این نمایشگاه میهمانی بزرگ ایرانیان در حوزه کتاب است و امیدواریم استقبال خوبی از آن شود.

رفع 80 مشکل نمایشگاه دوره قبل

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رفع مشکلات نخستین دوره نمایشگاه تاکید کرد: این سایت با ده سامانه دیگر (اعم از درگاه‌های بانکی، ثبت احوال، کنترل شماره موبایل با کد ملی، بن خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و هیات‌ علمی دانشگاه‌ها و...) در ارتباط است. پس از برگزاری نخستین دوره، کارگروهی تشکیل شد و 80 مشکل نرم‌افزاری را شناسایی کرد. این مشکلات به تدریج بر طرف و تمهیدات مختلفی در زمینه پشتیبانی از این سایت‌ها در نظر گرفته شد و برای افزایش ترافیک سامانه نیز تدابیر در نظر گرفته شده است. به لطف خدا و با تلاش همکاران بنده در خانه کتاب و ادبیات ایران، بر خلاف سال گذشته مجموع مشکلات نرم‌افزاری به نحوی حل شد که در نخستین روز نمایشگاه و با توجه به استقبال خوب مردم هیچ مشکلی نداشتیم.

وی ادامه داد: برخی موضوعات نیز به صحنه عملیات و اجرا مربوط می‌شود، همچون موضوع ارسال بسته‌های پستی از سوی شرکت پست. باید مواردی همچون لفاف‌بندی خوب کتاب‌ها و استفاده از کارتن‌های استاندارد رعایت شود تا کتاب سالم به دست مردم برسد. هر مشکلی که از سمت ناشران و خریداران وجود داشته باشد از طریق مرکز پاسخگویی قابل پیگیری است. این مرکز از ساعت 9 صبح تا ساعت 22 مشغول به کار است. از ساعت 22 تا 9 صبح نیز مردم می‌توانند به صورت غیر برخط درخواست خود را ثبت کنند و همکاران به صورت غیر بر خط به آنها پاسخ خواهند داد.

امیدواری ناشران از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به استقبال ناشران از این نمایشگاه عنوان کرد: وقتی کرونا در کشور شیوع پیدا کردد و در پی آن نمایشگاه حضوری برگزار نشد، ناشران دچار رکودی شدند و مساله اصلی آنها هم این بود که چطور آثار تولید شده را به دست مخاطبان برسانند. اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تمام فراز و فرودهایی که داشت و انصافا کار بزرگی بود و ما بر شانه نمایشگاه قبلی این نمایشگاه را برگزار کردیم. ناشران امیدوار شده‌اند و نشانه‌های آن را در بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران دیدیم. در مقایسه با سال گذشته افزایش 20 درصدی در حوزه عناوین کتاب‌‌ها داشتیم. البته افزایش عناوین صرفا نمی‌تواند افتخارآمیز باشد و باید شمارگان هم افزایش یابد اما همین اتفاق یک نشانه است. به نظر می‌رسد با توجه به تغییراتی که رخ داده و تهمیداتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دیگر دستگاه‌ها برای آن در نظر گرفته است، نشر کشور در حال خروج از این رکود است.

فعالیت‌های فرهنگی، وجه تمایز این دوره از نمایشگاه کتاب

او وجه تمایز این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران را فعالیت‌های فرهنگی آن دانست و یادآورشد: در گذشته وقتی وارد محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌شدیم سالن‌هایی به نام سرای اهل قلم وجود داشت و برنامه‌هایی همچون جشن امضا، رونمایی کتاب و دیدار با نویسنده برگزار می‌شد اما پس از کرونا این برنامه‌ها محدود شدند. امسال مجموعه ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها، تشکل‌های نشر، ناشران، گروه‌های مردمی، کتابفروشان و... پای کار نمایشگاه آمدند و برنامه‌هایی از این جنس را در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان‌های مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ناشران و نویسندگانی داریم که از آنها دعوت شده و جشن رونمایی کتاب برای آنها برگزار خواهد شد و ندای کتاب کتاب در کل کشور پراکنده می‌شود. مثلا در استان خراسان رضوی و خوزستان در تعدادی از سالن‌های این استان‌ها مراسم رونمایی از کتاب را خواهیم داشت. مرکز بازدید اختصاصی هم در محل خانه کتاب و ادبیات ایران در نظر گرفته شده است که از تمام مردم درخواست می‌کنیم در اینجا حضور پیدا کنند و از نزدیک فرآیند نمایشگاه کتاب تهران را لمس کنند. نگاه بیرونی این است که یک سایت، نمایشگاه مجازی کتاب تهران را پیش می‌برد اما مجموعه‌های پشتیبان مختلفی حضور دارند که در این محل گردآمده‌اند. دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نزدیک به 50 همکار از وزارتخانه‌های مختلف و نهادها و سازمان‌ها دارد. برای مثال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تمامی کتابخانه‌های سراسر کشور میز اختصاصی برای ارائه خدمات به مردم و خرید کتاب از سایت نمایشگاه فراهم کرده است.

فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در یک نگاه

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این مجموعه توضیح داد: خانه کتاب و ادبیات ایران بخش بزرگی از ارتباط با مجموعه نشر کشور را بر عهده دارد. برگزاری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه جلال آل‌احمد، جشنواره شعر فجر و جوایز حوزه نشر و کتاب از جمله فعالیت‌های آن است. خبرگزاری ایبنا، تنها مرجع تخصصی اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب دیگر عضو این مجموعه است. مجموعه بانک اطلاعات کتاب کشور، سایت اهل قلم دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی که وظیفه ساماندهی انجمن‌های ادبی را در کشور را بر عهده دارد از دیگر بخش‌ها و فعالیت‌های این موسسه هستند. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی و بین‌المللی نیز از دیگر وظایف خانه کتاب و ادبیات ایران است.

علی رمضانی با ابراز امیدواری از تاثیر کتاب بر فضای زندگی مردم بیان کرد: به دنبال این هستیم که خرید کتاب منجر به تغییر در رفتار مخاطبان شود و در برخورد و گفتار ما تغییراتی لحاظ شود. می‌توانیم بر اساس میزان مطالعه مردم این شاخص‌ها را جست‎وجو کنیم و ببینیم. از ابتدای سال تاکنون بیش از 80 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده که 60 هزار عنوان آن چاپ اولی است. این آثار باید معرفی شوند و درباره آنها جریان‌سازی صورت گیرد و ترویج شود. در همین نمایشگاه ناشرانی که در حوزه تبلیغ و ترویج آثار خود فعالیت می‌کنند، موفق‌تر هستند. مثلا اگر برای کتابی پویشی برگزار شود یا فضای تبلیغاتی در نظر گرفته‌ شود، این کتاب در فضای فروش پیشتاز است. معرفی کتاب به مردم از مسائلی است که موجب اثرگذاری می‌شود.

علی رمضانی در پایان با اشاره به حضور ناشران بر حامل در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در این نمایشگاه ناشران برحامل (الکترونیک و صوتی) حضور دارند اما کتاب صوتی حضور ندارد.  

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک ایران مشکلات نمایشگاه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی رمضانی خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه صبح بخیر ایران رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خانه کتاب و ادبیات ایران نمایشگاه کتاب تهران برگزاری نمایشگاه نظر گرفته شد سایت نمایشگاه خریداری شده علی رمضانی روز گذشته خرید کتاب بهمن ماه کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تمدید شد 

به گزارش قدس آنلاین، ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ تمدید شد. تاکنون ۴۴۸ نفر از اصحاب رسانه برای حضور و فعالیت در این دوره از نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

این کار با هدف تعامل بهتر و بیشتر مدیران نمایشگاه با اصحاب رسانه، اطلاع‌رسانی سریع، به‌هنگام، دقیق و گسترده به آحاد مردم درباره رویدادهای نمایشگاه و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی لازم جهت سهولت فعالیت همکاران رسانه‌ای صورت می‌‎گیرد.

ثبت نام و ارائه خدمات ویژه برای اصحاب رسانه، شامل فعالان تمامی رسانه‌های مکتوب مانند روزنامه‌ها، نشریات و جراید، رسانه‌های برخط از جمله خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (با فعالیت مستمر در ۳ ماه گذشته در حوزه کتاب) و خبرنگاران و برنامه‌سازان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

مهلت ثبت‌نام تا پایان روز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ است و اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت‌نام در این زمینه اقدام کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه تصویر کارت ملی، تصویر معرفی‌نامه از رسانه و عکس پرسنلی است.

ثبت‌نام در این سامانه تعهدی را برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ایجاد نخواهد کرد و صدور مجوز فعالیت و ارائه خدمات بر اساس تایید کمیته روابط عمومی نمایشگاه صورت می‌گیرد. نتیجه بررسی این کمیته پیش از آغاز برگزاری نمایشگاه به اطلاع متقاضیان تایید شده خواهد رسید.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • مصلی آماده میزبانی از نمایشگاه کتاب می‌شود
  • مهلت ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تمدید شد 
  • تمدید ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در نمایشگاه کتاب