Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات مسکن در کشور باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و لازم است لایحه مشارکت بخش عمومی و خصوصی در مجلس تعیین تکلیف شود. سید البرز حسینی، در خصوص بودجه عمرانی سال آینده کشور، گفت: اختلاف رقم زیادی بین بودجه عمرانی سال ۱۴۰۰ و سال آینده وجود دارد. بودجه عمرانی کشور در سال ۱۴۰۰ تقریباً ۱۷۶ هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۲۵۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که بیش از ۴۳ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: از نظر مصارف بودجه یعنی بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بودجه عمومی بیش از ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۵۲ همت آن برای بودجه عمرانی در نظر گرفته شده که عمده آن ساختمان است. البته این افزایش آن طور که باید و شاید نمی‌تواند اثرات مثبتی در بحث پروژه‌های عمرانی و زیرساختی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن اینکه در لایحه بودجه سال گذشته ما حوزه مسکن را در تبصره ۱۸ دیده بودیم که متاسفانه بودجه مسکن در این تبصره دیده نشده است. همچنین در پیوست لایحه بودجه مبلغ ۸۵ هزار میلیارد تومان برای مسکن دیده شده که آن هم بودجه عمرانی است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات مسکن در کشور باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد، گفت: ما باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن استفاده کنیم. در حوزه مسکن روند کار از طرف مجلس و دولت باید به گونه‌ای باشد که بتوان از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین نحو استفاده کرد.

حسینی با اشاره به اینکه بدهی دولت به پیمانکاران و افرادی که پروژه در دست اجرا دارند بالای دو هزار همت است، تصریح کرد: با این ارقام و این مدل بودجه‌ریزی که توجه اصلی آن به بودجه‌های جاری است و رقم اندکی از آن به پروژه‌های عمرانی می‌رسد، خیلی اثر مثبتی را در روند اجرای پروژه‌ها شاهد نخواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به سمتی برویم که لایحه مشارکت بخش عمومی و خصوصی را در مجلس به شرایط مناسبی برسانیم و فضایی را ایجاد کنیم که بخش خصوصی به سمت پروژه‌های قابل واگذاری تمایل نشان دهد و بخشی از نقدینگی جامعه در این مسیر قرار گیرد تا از نقدینگی بخش خصوصی در کشور استفاده بهینه شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ابوالفضل فلاح شهرداری تهران بازار سرمایه بورس بورس کالا باید از ظرفیت بخش خصوصی مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان بودجه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

محمدهادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحد‌های مسکونی، سرانه‌های مختلف فضا‌های آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رضا بنازاده رئیس بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر نیز با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه