Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@07:38:21 GMT

تلسکوپ جیمز وب وارد مدار خورشید می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۴۸۸

تلسکوپ جیمز وب وارد مدار خورشید می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این تلسکوپ فضایی برای رسیدن به مدار خورشید حدود ۱.۶ میلیون کیلومتر را در فضا طی می‌کند و قرار است در وضعیتی در مدار خورشید قرار گیرد که نیمی از تلسکوپ همواره رو به خورشید باشد. این بخش از تلسکوپ توسط یک سپر حرارتی بسیار پیشرفته محافظت می‌شود.

برای قرار گرفتن در موقعیت مناسب لازم است تلسکوپ از موتورهای خود استفاده کند و گروه هدایت زمینی تلسکوپ این موتورها را راس ساعت ۲ بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۴ ژانویه روشن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین متخصصان فرایند جابه‌جایی و تنظیم آینه‌های تلسکوپ را آغاز کرده‌اند.

ناسا همچنین امروز راس ساعت ۱۵ به وقت محلی نمایش یک برنامه زنده در رابطه با وضعیت فعلی و اقدامات بعدی تلسکوپ جیمز وب را در وب سایت خود آغاز کرده است.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلسکوپ تلسکوپ فضایی ناسا مدار جیمز وب مدار خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۳ میلیون تومان وارد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون و چهارصد و ۱۱ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۴۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه به ترتیب کاهش ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۱۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۰۷ هزار تومان کاهش به قیمت سه میلیون و ۷۲۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با افزایش ۴ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۹۲ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • تصاویر نجومی دوم اردیبهشت (۲۱ آوریل)
  • آغاز نوزدهمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه اول اردیبهشت
  • سکه به کانال ۴۳ میلیون تومان وارد شد