Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر دوروزه سید ابراهیم رئیسی به مسکو، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به روسیه از سفرهای بسیار مهم‌ و راهبردی دولت سیزدهم بود که حاشیه‌سازان نمی‌توانند دستاوردهای آن را مخدوش کنند.

فیلم تازه از دیدار پوتین و رئیسی | جواب سلام جالب رئیس جمهور روسیه به همتای ایرانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح استقبال از روسای جمهور در چه صورت توهین تلقی می‌شود؟ | دلیل شکل میز و فاصله پوتین و رئیسی؛ چرا پرچم‌ها نبود؟ | نماز در کرملین اتفاق مهمی بود

وی در واکنش به عملیات روانی برخی اشخاص و جریانات، به ارائه جزئیاتی از دیدار آیت‌الله رئیسی و ولادیمیر پوتین پرداخت و افزود: به‌خلاف ادعاهای‌ مطرح‌شده، پوتین هنگام ورود رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود.

نماینده دشتستان در مجلس که همراه با رئیس‌جمهور به مسکو رفته بود، تصریح کرد: به‌خلاف ادعاها، پوتین در اتاق منتظر آیت‌الله رئیسی بود و اتفاقاً به‌خلاف رویه مسبوق به سابقه او که رؤسای کشورها از جمله اردوغان و مرکل را پشت در معطل می‌کرد، این اتفاق در مواجهه با رئیس جمهور ایران نیفتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پوتین در بدو ورود آیت‌الله رئیسی به محل ملاقات، با دو جمله نسبت به ورود ایشان واکنش نشان داد و در جواب سلام رئیس‌جمهور ما از عبارت "علیکم السّلام" استفاده کرد و سپس از این‌که ناچاراً به‌خاطر پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا نمی‌تواند از نزدیک و به‌گرمی از آیت‌الله رئیسی استقبال کند ابراز ناخرسندی کرد.

رضایی تأکید کرد: این سفر در حوزه نفت و انرژی دستاوردهای بزرگی دارد که در آینده مشخص می‌شود.

کد خبر 652416 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین ایران و روسیه سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین ایران و روسیه سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی آیت الله رئیسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران
  • اتفاق ویژه در سفر رئیسی به پاکستان
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان