Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر گزارش دریافتی دوشنبه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت دهه فجر در فارس اظهار کرد: یکسری کارها در راستای گرامیداشت دهه فجر توسط دستگاه‌ها در حال انجام است که مانند همه فعالیت‌های دیگر خداوند می‌بینید و ملائکه می‌نویسند و روز قیامت هم همراه ما خواهد بود.

او ادامه داد: خداوند “می‌فرماید اگر کسی کار خوب و با کیفیت ارائه کند، ضایع نمی‌شود” یعنی کار بدون کیفیت، ضایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز افزود:ایجاد نشاط و امیدآفرینی در این جشن‌ها با دوری از هرگونه غفلت، ضرورت دارد.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: تا نامی از جشن به میان آورده می‌شود، یک بار معنایی ایجاد می‌شود وبه نظر می‌رسد که بسیاری این بار معنایی را بد برداشت می‌کنند و بد هم عمل می‌شود.

او ادامه داد: جشن در فارسی یک آیین ارتباط با خداوند است که پیش از اسلام هم چنین بوده و وقتی از جشن سخن به میان می‌آید، ذهنیت به سمت اینکه باید نشاط باشد می‌رود اما غفلت با واقعیت عید و جشن منافات دارد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: موسیقی حرام نیست بلکه باید جلوی آن نوع موسیقی که غفلت می‌آورد در جشن ملی و میهنی گرفته شود، لذا نشاط بله غفلت نه! و باید چارچوب مشخص شود و یاد بگیریم و یاد بدهیم.

آیت‌الله دژکام گفت: کاری به گزارش آماری ندارم اما ۲۷ کمیته داریم که اگر هر کمیته‌ای در طول دهه فجر سه کار اثر گذار و با کیفیت داشته باشد بار خودمان را می‌بندیم.

او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته در مراسم شهادت شاهچراغ(ع) خجالت کشیدم، تاکید کرد: باید کار مناسبی برای شهادت احمد بن موسی(ع) انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: در مناسبتی مانند عاشورا کربلا محور است اما در شهادت احمد بن موسی(ع) شیراز محور است و باید کاری کرد.

دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است. این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی (ره)، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان‌های نظامی است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.

برچسب‌ها لطف الله دژکام شیراز فارس دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لطف الله دژکام شیراز فارس لطف الله دژکام شیراز فارس دهه فجر الله دژکام دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس در این نشست اظهار کرد: مجتمع بزرگ توسعه فناوری استان فارس از سوی سازمان بسیج علمی و فناوری این استان ایجاد و افتتاح شده که این امر کمک زیادی در پیشرفت مطالب علمی خواهد داشت.

مجید میکائیلی با ارائه گزارشی از روند تشکیل دبیرخانه کمیته علمی پژوهشی آموزشی کنگره عنوان کرد: دبیرخانه کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس آبان‌ماه سال گذشته در محل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز راه‌اندازی شد و پس از آن فعالیت‌هایی همچون طراحی و ایجاد سایت برای معرفی شهدای علمی استان فارس همزمان با راه‌اندازی نشریه علمی ایثار و شهادت در دستورکار این دبیرخانه قرار گرفت.

وی متذکر شد: در فاصله ایجاد دبیرخانه علمی تا امروز ۱۴ برنامه متنوع مصوب شده که تا پیش از برگزاری کنگره و همچنین در حاشیه برگزاری کنگره اصلی بخش عمده‌ای از این ۱۴ برنامه مصوب اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس، مهم‌ترین مصوبات و برنامه‌های خاص کمیته علمی پژوهشی کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس را برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» همزمان با برگزاری کنگره و در هماهنگی با اداره کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و بنیاد شهید استان فارس، برگزاری دوره‌های توان‌افزایی، کسب و کار، اشتغال مختص دانشجویان شاهد و ایثارگر، تهیه دانشنامه شهدای استان فارس با بنیاد شهید و امور ایثارگران، معرفی شهدای برجسته علمی ـ پژوهشی با بررسی شهدای استان شاخص‌های علمی تدوین و تهیه بولتن‌های مرتبط با حوزه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

میکائیلی متذکر شد: استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در معرفی شهدای علمی و جایگاه ایثار و شهادت، تدوین سرگذشت پژوهشی شهدای استان فارس، طراحی برنامه نقش استان در عملیات دفاع مقدس با استفاده از هوش مصنوعی و مصورسازی‌ها، موشن‌گرافی از شهدای استان فارس با رویکرد علمی، طراحی و اعتباریابی مدل ارتباطی سرداران شهید با قرآن و کلام معصومین علیهم‌السلام، برگزاری استارت‌آپ‌های علمی مختص دانشجویان و دانش‌آموزان در حوزه ایثار و شهادت و تهیه کتاب اشعار ویژه کنگره با اعلام فراخوان و طراحی، نقاشی، سیاه قلم، آثار مرتبط چه دانش‌آموزان، دانشجویان، هیئت علمی و کارمندان را از دیگر مهم‌ترین مصوبات و برنامه‌های خاص کمیته علمی پژوهشی کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود+ فیلم
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس