Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛  دیلی‌میل:ذیک تیم آلمانی ابزار یادگیری ماشینی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به طور دقیق پیش بینی کند که آیا یک بیمار بدحال بر اثر ابتلا به کووید می‌میرد یا خیر.

این سیستم از نمونه‌های خون برای اندازه‌گیری سطح ۱۴ پروتئین استفاده می‌کند که نشان‌دهنده پیامد‌های ابتلا به کووید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان امیدوارند که ابزار آن‌ها بتواند به بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در تصمیم گیری آگاهانه با منابع محدود کمک کند.

برخی از بیمارستان‌های ایالات متحده و بیمارستان‌های سراسر جهان در طول موج‌های کووید، مجبور به مراقبت‌های جیره‌بندی شده‌اند. محققان ممکن است این ابزار جدید را ایجاد کرده باشند که از یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی بهتر نتایج سلامت بیماران کووید در بیمارستان استفاده کنند و به پزشکان کمک کنند تا تصمیمات درمانی آگاهانه‌تری بگیرند.

این تیم تحقیقاتی آلمانی از Charity-University Medicine در برلین، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های دانشگاهی این کشور، می‌گویند ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که آن‌ها توسعه داده‌اند، با بررسی سطوح چهارده پروتئینی که در خون افراد یافت می‌شود، می‌تواند وضعیت ابتلای بیماران به کرونا را به دقت ارزیابی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هوش مصنوعی تست کرونا ابتلا به کرونا بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛مدیرکل انتقال خون اصفهان با گرامیداشت ۲۸ فروردین «روز جهانی هموفیلی» گفت: در اصفهان بیش از  هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که بدلیل نقص ژنتیک دارای کمبود فاکتور‌های انعقادی موسوم به «۸ و ۹» که علت اصلی خونریزی بالینی در آنهاست، مواجهند.


کیان دهراب پور افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب «کرایو» از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شد که ۶ هزار و ۷۸۷ واحد (۴۵درصد) آن در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) به مصرف رسید و سایر فاکتور‌های موجود در این فراورده اعم از «ون ویلیبراند»، «فیبرینوژن»»فاکتور ۹» و... برای دیگر بیماری‌ها استفاده شد.


وی گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد «FFP» (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد (۶ درصد) در بیمارستان سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتور‌های انعقادی به مصرف رسید.


هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد، فاقد پروتئینی به نام «فاکتور‌های لخته شدن» یا دارای مقدار کمی از آن است که بر به همین دلیل خون فرد مبتلا به این بیماری بدرستی لخته نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • ابزار جدید «تایچی» معرفی شد/ ارتقای تصویربرداری پزشکی با هوش مصنوعی