Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@13:01:40 GMT

آماده‌باش ناتو برای مواجهه با روسیه

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۶۴۸

آماده‌باش ناتو برای مواجهه با روسیه

 


به گزارش تابناک به نقل از رویترز این اقدام به مجموعه‌ای از پیام‌های هشدار به روسیه درباره آمادگی غرب در برابر اقدام تهاجمی احتمالی روسیه بر ضد اوکراین افزوده می‌شود و این در حالی است که روسیه وجود هر طرحی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل این پیمان نظامی میان کشورهای غربی در این باره گفت: «ناتو به انجام همه اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از همه متحدانش از جمله تقویت بخش شرقی این اتحاد ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سایت سازمان ناتو هم از اعزام یک ناوچه دانمارک به دریای بالتیک و اعزام چهار جنگنده اف‌-۱۶ به لیتوانی برای حمایت از گشت‌های هوایی نیروهای این سازمان در این منطقه خبر داد. اسپانیا نیز کشتی‌ها برای پیوستن به نیروی دریایی ناتو اعزام می‌کند و در حال بررسی اعزام جت‌های جنگنده به بلغارستان است. فرانسه نیز ابراز آمادگی کرده است که نیروهایی را تحت فرماندهی ناتو به رومانی بفرستد. هلند نیز دو جنگنده اف-۳۵ را در ماه آوریل (اوائل فروردین) برای فعالیت‌های گشت‌زنی هوایی به این منطقه می‌فرستد و یک کشتی و واحدهای زمینی را برای پیوستن به «نیروی واکنش سریع» ناتو به حالت آماده‌باش در می‌آورد.

آماده‌باش ناتو برای مواجهه با روسیه اعزام کشتی‌های جنگی و هواپیمای جنگنده به اروپای شرقی
نیروهای آمریکایی در یک مانور نظامی در کشور لاتویا در منطقه بالتیک در ماه مارس سال پیش شرکت دارند


آمریکا هم اعزام نیرو به اروپای شرقی را بررسی می‌کند
نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه می‌گوید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی اعزام صدها هزار نیرو بو نیز کشتی‌های جنگی و جنگنده به کشورهای پیمان ناتو د رمنطقه بالتیک و اروپای شرقی است. به نوشته این روزنامه این اقدام نشانگر تغییر عمده در سیاست دولت بایدن است که تا به حال موضع خویشتندارانه‌ای در باره بحران اوکراین اتخاذ کرده بود تا روسیه را به تهاجم به این کشور تحریک نکند.

بر اساس این گزارش، مقامات وزارت دفاع آمریکا این هفته گزینه‌های متعددی را برای جابجایی نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا به منطقه بحران مطرح کرده‌اند که شامل فرستادن ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نیرو به کشورهای اروپای شرقی است که بالقوه می‌تواند در صورت بدتر شدن وضعیت تا ۱۰ برابر افزایش یابد.

خروج خانواده‌های دیپلمات‌های غربی از اوکراین
از طرف دیگر انگلیس و آمریکا اعلام کردند خانواده‌های دیپلمات‌هایشان را از اوکراین خارج می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که کارکنان غیرضروری سفارت این کشور در اوکراین نیز می‌توانند به هزینه دولت این کشور را ترک کنند. البته مقامات آمریکایی تایید کردند که سفارت این کشور در کی‌یف پایتخت اوکراین باز خواهد ماند و اعلام درباره خارج کردن خانواده دیپلمات‌ها به معنای تخلیه سفارت نیست.

وزارت خارجه انگلیس نیز روز دوشنبه گفت در پاسخ به «تهدید فزاینده روسیه» برخی از کارکنان سفارت این کشور و وابستگانشان را از اوکراین خارج می‌کند، اما جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت کشورهای عضو این بلوک قصد انجام کاری مشابه را ندارند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون رویترز استولتنبرگ مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد و در نخستین مقصد سفر خود به اروپا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره راه‌های ادامه حمایت از اوکراین و جلوگیری از تشدید جنگ در غزه، دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پایگاه خبری العربی اعلام کرد که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با تأیید خبر سفر بلینکن به اروپا طی هفته آینده گفت: هدف از این سفر تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو است.

میلر تاکید کرد: بلینکن در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد تا در مورد ادامه حمایت از اوکراین تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش بحران در غزه و سایر موضوعات مهم گفت‌وگو کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در بروکسل در نشست وزرای خارجه ناتو شرکت خواهد کرد و در حاشیه این اجلاس با دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که بلینکن هچنین با وزیرخارجه اوکراین دیدار خواهد کرد و در بلژیک، در ششمین اجلاس اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

پیشتر، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که فرانسه در حال آماده کردن گروهی متشکل از ۲ هزار نیروی نظامی برای اعزام به اوکراین است.

کد خبر 6063927

دیگر خبرها

  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند!
  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین