Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی خروجی پروژه «تحقیق و پژوهش در توسعه مدل هوشمند کنترل نقشه معماری در فرآیند صدور پروانه شهرداری تهران با رویکرد مدل سازی اطلاعات ساختمان» با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صارمی در خصوص این جلسه گفت: هوشمندسازی کنترل نقشه‌های معماری برای نخستین بار در کشور در حال انجام است که این اقدام به کاهش زمان صدور پروانه کمک شایانی می‌کند؛ چرا که یکی از گلوگاه‌های اصلی طولانی شدن زمان صدور پروانه، کنترل نقشه‌های معماری در دفاتر خدمات الکترونیک شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران ادامه داد: معاونت شهرسازی به‌منظور حل این مسئله، طی قراردادی با یکی از دانشگاه‌های مطرح، پروژه هوشمندسازی کامل فرایند صدور پروانه را آغاز کرده که در این جلسه گزارش کامل اقدامات، ارائه شد و نحوه ادامه کار در فاز دوم مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در گام اول این پروژه، ۱۴ پارامتر از جمله ابعاد پارکینگ، ابعاد راه پله، ابعاد آسانسور و… به‌عنوان شاخص اصلی تعریف شده‌است که به صورت هوشمند توسط سامانه کنترل می‌شوند و اکنون گام اول به پایان رسیده و این پروژه در گام‌های بعدی قابل ارتقا است.

صارمی در تشریح اهداف این پروژه اظهار کرد: بخش عمده‌ای از زمان طولانی صدور پروانه مربوط به تأییدهای مکرر دفاتر خدمات الکترونیک شهر، کنترل‌های شهرداری‌های مناطق در زمان اعلام عوارض و صحت‌سنجی دفاتر خدمات است که با اجرای پروژه مذکور، این روند حذف می‌شود. به‌طور کلی هدف و جهت‌گیری پروژه «کنترل ضوابط معماری شهرداری» است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان داده که برای موفقیت در این حوزه باید از بسترBIM (مدل‌سازی اطلاعات ساخت) که یک مدل سه بعدی مبتنی بر پایگاه‌های داده‌ای با اطلاعات دیجیتال است، بهره‌گیری کنیم.

وی عنوان کرد: این اقدام می‌تواند به تسریع پروژه، کاهش دوباره کاری‌ها و کاهش هزینه کمک کند. در واقع این روش، نوعی ساخت به‌صورت مجازی است که در آن سعی و خطا صورت می‌گیرد و پس از احصاء مشکلات و حل آن‌ها، اجرایی می‌شود.

وی، یکپارچگی نقشه‌ها، کنترل خودکار ضوابط، نظام‌مندکردن رواداری‌های مجاز، مدیریت پروژه، اصلاح فرایندها، کاهش مراودات، حذف چانه‌زنی‌ها و در نهایت تسریع و تسهیل فرایند اخذ پروانه‌های ساختمانی را از دیگر مزایای پروژه توسعه مدل هوشمند کنترل نقشه معماری عنوان کرد.

معاون شهردار تهران افزود: در جلسه‌ای که داشتیم به مشاور پروژه تأکید کردیم که مدل‌ها باید ساده‌سازی شوند، به سطح امنیت اطلاعات توجه شود و گام‌های بعدی این پروژه به سرعت در دستور کار قرار گیرد. ضمن اینکه اجرای آن در تهران باید بسیار قوی باشد؛ چرا که قطعاً الگویی برای سایر شهرهای کشور خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشیم که ما می‌خواهیم کار مردم را تسهیل کنیم نه اینکه با پیچیده شدن امور، گره‌ای به کار مردم بیندازیم.

در ادامه، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تأیید پروژه هوشمندسازی کنترل نقشه معماری در فرآیند صدور پروانه، گفت: این اقدام، اتفاق خوبی است، ما نیز در مجلس برای قانونگذاری بر روی این موضوع کار خواهیم کرد، با اجرای این پروژه به صورت کامل، درصد بالایی از ساخت و ساز در شهر، هوشمندسازی می‌شود.

کد خبر 5407996

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران هوشمندسازی معماری شهرداری تهران شورای شهر تهران پلیس راهور روز مادر خط ویژه آلودگی هوا آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی زنان هوای پاک روز زن آتش سوزی گردشگری خلیج فارس معماری شهردار شهردار تهران صدور پروانه کنترل نقشه نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مسئله هوشمندسازی تقاطع‌های چراغ دار و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز به صورت الکترونیکی در دستور کار قرار دارد.

رضا خانه زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهتمام شهرداری قم به هوشمندسازی نظارت بر ترافیک، اظهار کرد: کنترل هوشمند طرح ترافیک از سنوات گذشته مانده بود که در سال ۱۴۰۲ سعی شد پیگیری و انجام بشود و طبق قانون پیش برود.

وی افزود: در موضوع هوشمندسازی تقاطع‌های همسطح نیز تا این لحظه ۱۰ تقاطع قم به طور کامل هوشمند شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در این ۱۰ تقاطع، زمان چراغ قرمز و سبز بر مبنای تقاضا در هر طرف یک تقاطع تنظیم می‌شود تا زمان معطلی در تقاطع به حداقل برسد.

خانه زاد یزدی خاطرنشان کرد: هدف ما از پیگیری این موضوع افزایش رضایت شهروندان در تردد از تقاطع‌های همسطح و کاهش تخلفات عبور از چراغ قرمز است.

وی با اشاره به اینکه نظارت هوشمند ترافیکی از رویکردهای مهم شهرداری قم است گفت: پلیس راهور برای اعمال قانون محدودیت‌هایی دارد اما با استفاده از سامانه‌های هوشمند می‌توان انضباط ترافیکی را در شهر ایجاد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باعث کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی می‌شود کاهش سرعت معابر است تاکید کرد: وجود ۲۸ سامانه ثبت تخلفات که در حال حاضر در شهر قم داریم کمک می‌کند که در سال ۱۴۰۳ این موضوع به خوبی پوشش داده شود.

خانه زاد یزدی با اشاره به پیگیری برای دریافت کد راهور در زمینه تخلف عبور از چراغ قرمز گفت: امیدواریم در سال جدید این مسئله محقق شود.

وی ادامه داد: با قراردادی که با پیمانکار داریم شاهد این موضوع خواهیم بود که تقاطع‌های چراغ دار به صورت هوشمند عمل کنند و عبور از چراغ قرمز جریمه خواهد داشت و به کاهش تصادفات هم بسیار کمک می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در سال ۱۴۰۲ به مسئله گذر عرضی عابر پیاده توجه ویژه داشتیم و در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ توانستیم در دو نقطه حادثه خیزمان یعنی منطقه بلوار جمهوری و فاز ۵ بلوار عمار یاسر پل عابر پیاده نصب کنیم.

کد خبر 746682

دیگر خبرها

  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد