Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت اتخاذ و اجرای سیاست‌هایی همچون به‌کارگیری شیوه‌های حمل و نقل پاک، کاهش مخاطرات محیط زیستی با محوریت کاهش آلودگی هوا و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در کلانشهر تهران گفت: به این منظور مدیریت شهری رویکرد انسان‌مدارانه با هدف حفظ و بهبود محیط زیست شهری را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا محمدمهدی میرزایی قمی افزود: به این منظور برنامه‌های نرم‌افزاری مکمل فعالیت‌های سخت‌افزاری است که از جمله می‌توان به اقدامات آموزشی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد. برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی نیز از جمله راهکارهای شناساندن آثار و نتایج مثبت اقدامات محیط زیستی به شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاهی تحت عنوان حمل و نقل پاک شهری در پایان هفته جاری از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی با وسایل نقلیه پاک شهری از جمله انواع دوچرخه، اسکوترهای برقی، موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای برقی و سیاست افزایش استفاده و توسعه آن‌ها برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ نمایشگاه حمل و نقل پاک با حضور شرکت‌ها و پژوهشکده‌های فعال در زمینه تولید و واردات وسایل نقلیه پاک و استارت‌آپ‌های حمل و نقل اشتراکی پاک و هوشمند و صنایع وابسته طی روزهای 6 و 7 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت و گو برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم شهروندان و علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هواي پاك آلودگی هوا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود

علی سلاجقه ۲۸ فروردین ماه در سفر به چهارمحال‌وبختیاری درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه‌ما توجه و آشتی کردن مردم با محیط زیست به عنوان سرمنشأ تمام علم و دانش و مواد در دنیا است.

وی افزود: متاسفانه سیاست‌های استعماری، علوم‌نوین و حضور صنعت در بعضی استان‌ها، شهرها و کشورها باعث شده است که انسان از دانش محیط زیست خود فاصله بگیرد.

سلاجقه دانش عمومی را دانش مبتنی بر فرهنگ دیرینه انسان‌هایی که مشکلات خود را با توجه به دانش محیط زیست حل کرده‌اند دانست و افزود: با ورود دانش‌های وارداتی به کشورها دانش‌های بومی تحت الشعاع آنها قرار گرفت و باعث شد توسعه ناپایدار اتفاق بیفتد و برای برگشتن این دانش به ریل اصلی خود نیازمند زیرساخت‌هایی است که دانش عمومی محیط زیست نیز از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی سنت بومی ییلاق و قشلاق عشایر را همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت دانست و گفت: امیدواریم دانش محیط زیستی همزاد با توسعه، در یک الگوی متوازن مورد استفاده قرار بگیرد.

سلاجقه از افتتاح اولین دبیرخانه دانش محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری خبرداد و افزود: کتاب‌هایی که در روزهای آینده معرفی خواهند شد گنجینه‌های با ارزشی از دانش محیط زیستی هستند که باعث می‌شود به عنوان یک میراث گران‌بها از دانش محیط زیستی برای آینده به یادگار بماند.

وی در پایان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای گفت: اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود و هر آب در حوزه آبخیزداری مربوط، مبتنی بر مدیریت جامع حوزه آبخیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد به جز حوزه تامین آب شرب که از موارد استثنا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود