Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته بزرگداشت مقام مادر، مدیرکل زندان های استان تهران و معاون اداری مالی زندان های استان تهران در منزل شهیدان طوقانیان حضور یافتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، علی رستمی مدیرکل زندان‌های استان تهران در دیدار با مادر شهیدان طوقانیان اظهار داشت: شهداء دارای والاترین مقام الهی هستند، آنان در راستای نیل به هدفی مقدس پا به عرصه نبرد می گذارند و جانشان را در راه خدا، فدای میهن و همنوعانشان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی تصریح کرد: شهید در هر لباس خدمتی، با بصیرت و آگاهی می داند که جانش را فدای راه خدا و دفاع از حریم اسلام و وطن می کند.

وی ادامه داد: مادران مکرم شهداء با تاسی از حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه و الگوی صبر و مقاومت در مصائب هستند و اگر فردی شهید می شود به معنای آن است که در دامان مادری بافضیلت و صبور رشد کرده است.

در این دیدار که مهدی محمدی معاون اداری مالی زندان های استان تهران نیز حضور داشت، بانو فاطمه خشک پز کاشانی مادر دو شهید محمد و سعید طوقانیان و دو جانباز دفاع مقدس ضمن خوشامدگویی گفت: من صاحب پنج پسر و یک دختر هستم، دو پسرم شهید و دو پسرم جانباز شده اند ولی من همه آنان به ویژه دو جانباز را زنده می دانم و می گویم پنج پسر دارم.

مادر شهیدان طوقانیان افزود: پسرانم دنباله روی پدر پهلوانشان بودند و در گود زورخانه پرورش یافتند، با آن که سعید دانش آموز راهنمایی و محمد  دانش آموز  دبیرستانی بودند در دوران جنگ داوطلبانه به جبهه رفتند.

وی همچنین توضیح داد: سعید در هشت سالگی بازوبند پهلوانی گرفته بود و همراه پدرش در گود زورخانه ورزش می کرد و بعد با هم به جبهه رفتند ولی پدرش بدون سعید بازگشت، بعد از خبر شهادت سعید، برادرش محمد هم درس را رها نموده و به جبهه رفت، یادم هست که اسفند ماه بود، کل خانه را تمیز کرد و گفت تا عید می آیم و باقی خانه تکانی را انجام می دهم ولی رفت و دیگر نیامد!
وی ادامه داد: آن زمان از سعید ‌و محمد فقط یک پلاک برایمان آوردند و همان روزهای شهادتشان در مقابل منزلمان در حوالی زندان سابق قصر منافقین بمبی منفجر کرده، تمام خانه مان با خاک یکسان شد.

این مادر صبور با اشاره به عکس های فرزندان شهیدش گفت: محمد جز شهدای عملیات والفجر یک در شمال فکه بود که در بهار 73 پیکرش پیدا شد، در سال 76 نیز پیکر سعید که در عملیات بدر به شهادت رسیده بود، در شرق دجله تفحص گردید.

مدیرکل زندان های استان تهران که به همراه مسئولان این اداره در منزل شهیدان حضور یافته بود، ضمن تجلیل از این مادر فداکار، میلاد حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام مادر و زن را به وی تبریک گفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی رستمی اداره کل زندان های استان تهران زندان های استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده در مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی که با حضور فرماندهان و مسئولان در سینما قدس منطقه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بررسی شخصیت فردی شهید قرنی، موضوع مهم برای الگوپردازی در جامعه به حساب می آید، اظهار کرد: ویژگی‌های ممتاز آن شهید گرانقدر، امروز برای گره گشایی بسیاری از مشکلات کارگشا است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی، تصریح کرد: مهمترین ویژگی شهید قرنی علاوه بر مقاومت، داشتن بصیرت انقلابی بود.

وی افزود: شهید سپهبد محمد ولی قرنی انسان توانمند، آینده نگر بود که ارتش را بعد انقلاب اسلامی سر و سامان داده و از انحلال ارتش جلوگیری کرد و حضرت امام ( ره) نیز از ایشان حمایت کردند.

عدیده به نقش ارزشمند شهید قرنی در ارتش اشاره کرد و گفت:شهید قرنی از به تاراج رفتن تجهیزات پیشرفته ارتش جلوگیری کرد که آثار همین اقدام مهم وی در دوران دفاع مقدس متبلور شد و ارتش توانست با اتکا به نیروی انسانی مومن و توانمند و تجهیزات پیشرفته جلوی دشمنان بعثی و ایادی استکبار ایستادگی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، داشتن صداقت، مبارزه با تجزیه طلبی، پاکسازی ارتش از مستشاران خارجی را از دیگر اقدامات و خصوصیات مهم شهید قرنی برشمرد و خاطرنشان کرد: امثال قرنی ها باید شهید می شدند تا با شهادت به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

دیگر خبرها

  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • مصائب یک سرلشگر ارتش
  • مادر شهیدان رادی مهمان فرزندان شهیدش شد
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی